Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Evropě vládne VW Golf. Stal se autem roku, stejně jako v Česku

  17:47aktualizováno  17:47
Titul evropského auta roku pro letošní rok získala s převahou sedmá generace Volkswagenu Golf. Ve finálovém hlasování soutěže Car of The Year 2013 předstihl modely Ford B-Max, Hyundai i30, Mercedes A Class, Peugeot 208, Renault Clio, Subaru BRZ/Toyota GT86 a Volvo V40.

Volkswagen Golf | foto: Volkswagen

Německý bestseller byl vyhlášen autem roku den před zahájením tradičního evropského autosalonu v Ženevě. Loni vyhrál elektromobil Opel Ampera.

Golf, který se teď prodává v sedmé generaci a do Ženevy dorazil také nově ve verzi kombi a v ostřejších verzích GTI a GTD, patří k zavedeným modelům světového autoprůmyslu. Patří k nejvýznamnějším zástupcům nižší střední třídy aut, které se také někdy říká golf-třída. 

Nový golf vstoupil v Česku do prodeje loni na podzim s lákavou startovací cenou 339 tisíc korun, před dvěma týdny podražil o deset tisíc.

V nejstarší odborné automobilové anketě, která letos slaví 50. ročník, hlasovalo 59 motoristických novinářů z 23 evropských zemí. Vybírali z 32 nominovaných novinek. Soutěže se účastní modely uvedené na evropský trh v předchozím roce a podmínkou je prodej více než pěti tisíc kusů.

V české anketě Auto roku 2013, která se rovněž řídí pravidly Car of The Year, se stal vítězem rovněž nový Volkswagen Golf.

Je to podruhé, co vyhlášení proběhlo těsně před začátkem ženevského autosalonu přímo na výstavišti Palexpo v Ženevě. Již 83. ročník nejvýznamnější evropské automobilové akce první poloviny roku začíná prvním novinářským dnem v úterý a představí přes 100 světových a evropských automobilových novinek. Jednou z nich je nová Škoda Octavia Combi, která je mimochodem s golfem technicky úzce spřízněná. Další novinkou vyráběnou v Česku je obnovený Hyundai ix35 z Nošovic.

Autoři: ,




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.