Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volkswagen Golf kombi - solidní vůz s menším prostorem

aktualizováno 
- Volkswagen Golf Variant je ve své třídě nepřekonatelný v tom, jak pozitivně působí jeho výborné zpracování od sedadel přes kvalitní plasty až po čalounění kufru. U vozu, který se podrobil redakčnímu testu, přesvědčil i pružný turbodiesel s nízkou spotřebou. Na druhé straně však zůstává skutečností, že většina konkurentů nabízí levnější kombíky s objemnějším prostorem jak pro zavazadla, tak i pro posádku na zadních sedadlech.

Může se hodit

Nabídku nových i ojetých vozů Volkswagen Golf 
můžete najít na serveru www.automodul.cz

Kdo potřebuje vozit zavazadla, jistě se zajímá o kufry různých automobilů. A z takového porovnání vyjde Golf Variant špatně, neboť kupříkladu proti nejprostornějšímu zástupci kategorie Škodě Octavii kombi - má o 88 litrů prostoru pro zavazadla méně. Při složených zadních sedadlech pak Ford Focus kombi poráží golfa dokonce o 110 litrů. Handicap se ovšem projeví jen v případech, kdy je nutné auto úplně naložit. Jinak i těch základních 460 litrů prostoru v zavazadelníku běžně vystačí. A za příkladné čalounění kufru patří Volkswagenu Golf Variant zcela nepochybně jednička. Stejně solidně působí i celý interiér automobilu. Jednoduše řešená palubní deska je zastřešena kvalitním plastem, tužší sedadla jsou pohodlná jak při dlouhých cestách, tak i v sérii zatáček. O prostornosti interiéru platí to, co bylo nesčetněkrát vyřčeno v souvislosti se Škodou Octavií: hodně prostoru je na předních sedadlech, zato tísnivý pocit pro kolena dospělých cestujících je znát vzadu. Koncernová příbuznost s octavií se prolíná také v motorech. Stokrát pochválený turbodiesel s výkonem 90 koní zaslouží pochvalu i pod kapotou Volkswagenu Golfu Variant. Takže jen stručná rekapitulace několika jeho základních vlastností: výtečná pružnost, nízký hluk, krátká doba žhavení i v zimě a především nízká spotřeba. Ta je nejvyšší ve městě, kde ale zřídkakdy překoná osm litrů nafty na 100 kilometrů. Na dálnici nebo při rychlé jízdě se pohybuje okolo šesti až šesti a půl litrů, mimo město při klidné jízdě lze jezdit za méně než pět a řidiči se superlehkou nohou na plynu to s turbodieselem umějí za méně než čtyři litry nafty na sto kilometrů. K solidnímu pocitu za volantem golfu přispívá rovněž přesné a tiché řazení rychlostních stupňů. Řadicí páka však u Golfu TDI často zůstává dlouhou dobu v klidu, neboť motor pružně auto zrychluje jak v nízkých, tak i ve vysokých otáčkách. Třeba na dálnici pětka zvládá všechna stoupání a i za omezeními rychlosti na 80 kilometrů v hodině se Volkswagen Golf Variant pružně a rychle rozjede na maximálně povolenou stotřicítku. Jízdní vlastnosti má Golf Variant hodně srovnatelné se Škodou Octavií kombi. Oba podvozky jsou bezpečné a přetáčivé až v hodně extrémních situacích. Výborné je odpružení obou automobilů, které tak poskytují komfort i na špatných cestách.

Měření MF DNES

Zrychlení 0-100 km/h (s)  13,5
Zrychlení 0-400 m (s)  19,0
Zrychlení (IV.) 50-90 km/h (s)  9,8
Zrychlení (V.) 80-130 km/h (s)  20,5
Brzdná dráha z 80 km/h (m)  29,9
Pramen: ÚSMD

Očima designéra 
Vzhledově až fádně se představuje Volkswagen Golf Variant. Funkčnost kombíku je přece prvořadá! Obcházím bez jediného vzrušení kolem vozu a nacházím německy precizní zpracování a sesazení dílů karoserie. Žádné zbytečnosti a okázalosti, žádný detailní tvar, který by vybočoval z řady. Vše působí čistě, uhlazeně a spořádaně. A přece něco: tím, že tahy linií kombíku jsou přísně logické, nemají sklon k romantickým křivkovým vazbám zadní a boční stěny. Tak dochází mezi zadním světlem a třetím bočním oknem ke schodu, který se mi nelíbí. Zlepšený výhled zadním oknem se sníženou spodní hranou, sympatické proporce a sférická oblost víka čistě navazujícího na koncová světla jsou však dostatečným ospravedlněním zmíněné chyby.
Pavel Hušek, autor je spolupracovník redakce

Prognóza odhadce
Jenom čas a prodejní čísla ukážou, jestli se novému Volkswagenu Golfu Variant povede překonat svého, v tuzemsku nepříliš prodejně úspěšného předchůdce. Že to novinka nebude mít lehké, to je nasnadě. Škoda Octavia kombi bude svému menšímu nevlastnímu bratrovi velkou konkurencí, a to nejen v Česku. Proto i poněkud méně optimistický odhad ceny ojetého vozu: po pěti letech provozu zhruba 250 000 korun.
Tomáš Majer, autor je spolupracovník redakce 

Volkswagen Golf kombi

Autor:


Nejčtenější

Boj proti mamataxi začíná. Vídeňská škola jim dala stopku

Ilustrační snímek

Od září do začátku listopadu letošního roku probíhá před základní školou ve Vereinsgasse ve vídeňské čtvrti...

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...



Děti se před školou bojí, rodiče ignorují dopravní předpisy, tvrdí sdružení

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Děti v Praze vozí čím dál častěji do školy jejich rodiče, zjistilo občanské sdružení Pražské matky. Podle něj...

KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Další z rubriky

Prototyp v akci. Kurážná Kia si chce vyšlápnout na Mercedes

Kia chystá novou karosářskou verzi modelu Proceed. Stylovým kombíkem typu...

Před třiceti čtyřiceti lety byly silnice západní Evropy mnohem pestřejší, kromě sedanů, kombíků a rozmáhajících se...

Requiem za Pajero. Loučí se nebojácný off-road, končí bez náhrady

Mitsubishi Pajero

Na evropském trhu už o pravověrný off-road skoro nezavadíte. Doba hraje do not SUV a jejich odvozeninám. Výjimky tvoří...

Nejlepší auto na světě: nemá střechu a 170 koní pohání zadní kola

Alfa Romeo Spider 2000 vs. Abarth 124 Spider

Každý, kdo se v něm svezl, věděl, že ho nutně potřebuje. Abarth 124 Spider nás uklidnil, že jsou ještě k mání normální...

Najdete na iDNES.cz