Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Autofotka týdne: VW startuje svou elektrickou éru, zájem je obrovský

Čtyřiasedmdesáté výročí konce války, té, ze které vzešel Brouk, oslavil Volkswagen startem nové éry. Ve středu 8. května spustil v rámci tiskové konference v Berlíně rezervační systém pro evropské zájemce o svůj první velkosériově vyráběný elektromobil.
Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3 | foto: Volkswagen

Prvního člena nové rodiny elektricky poháněných modelů ID už si zarezervovalo 10 tisíc zájemců. Kvóta pro Českou republiku je rozebraná.

„Zájem zákazníků o speciální edici ID.3 1ST, limitovanou na 30 000 vozů, výrazně překonal očekávání značky. Během prvních 24 hodin bylo zaznamenáno již více než 10 000 rezervací v celé Evropě navzdory extrémnímu tlaku na elektronický rezervační systém. A tento počet se každou hodinu zvyšuje,“ popisuje David Valenta z Porsche Česká republika, importéra vozů koncernu Volkswagen.

Nejdůležitějšími trhy pro model ID.3 v Evropě budou podle předpokladů značky Norsko, Německo, Nizozemí, Francie, Velká Británie a Rakousko. Předrezervace se ovšem otevřely i pro Česko republiku. „Většina vozů byla rezervována během prvních několika hodin. Dva dny po otevření rezervačního systému už byly všechny exempláře první limitované edice pro český trh rozebrané,“ uvádí Valenta. „Vozy z první edice dorazí ke svým zákazníkům v polovině roku 2020. Předprodej vozů ze standardní nabídky bude zahájen po představení ID.3 na frankfurtském autosalonu v září 2019,“ upřesňuje. Výroba modelu bude podle plánu zahájena na konci roku 2019.


V Německu budou závazné objednávky platné k dubnu 2020. Do té doby mohou zákazníci svou rezervaci kdykoli zrušit bez jakéhokoli postihu a registrační částka, v Česku 25 tisíc korun, jim bude vrácena. Speciální edice ID.3 1ST má bohatou výbavu a dojezd až 420 kilometrů (WLTP) s 58kWh akumulátorem, cena prozatím není přesně známá, má být na úrovni 40 tisíc eur (milion korun). Zákazníci totiž budou volit přesnou konfiguraci až po premiéře vozu na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu. Aktuálně totiž není ani známá přesná podoba vozu, Volkswagen ukázal jen maskovaný prototyp.

Volkswagen ID.3
Volkswagen ID.3

Volkswagen nabízí speciální edici ID.3 1ST ve čtyřech barvách a třech verzích. Všechny budou mít velká kola zatím nespecifikovaného rozměru a rozsáhlou výbavu. V základní konfiguraci bude mimo jiné hlasové ovládání a navigační systém, ID.3 1ST Plus k tomu přidá navíc lepší LED-Matrix světlomety a dvoubarevný design exteriéru a interiéru a ID.3 1ST Max má navíc velké panoramatické střešní okno nebo průhledový (head-up) displej s rozšířenou realitou.

Verze se 420kilometrovým dojezdem je prostřední. Základní doporučená cena modelu ID.3 s nejmenší 45kWh sadou akumulátorů, která má dostačit na tabulkový dojezd 330 km, má podle slibů značky zůstat v Německu pod hranicí 30 000 eur, to je 770 tisíc korun. „Uvedená cena je před odečtením případných státních subvencí, které některé státy pro elektromobily poskytují,“ upřesňuje Valenta. K mání bude ještě vrcholová verze se 77kWh akumulátorem, která slibuje 550kilometrový dojezd.

ID3 má být vlastně elektrickým ekvivalentem Golfu. Sama automobilka říká, že číslo 3 v označení modelu má několik významů: zaprvé označuje místo na škále modelů značky, takže pod trojkou zůstává místo pro dva menší elektrovolkswageny; a také má být třetím přelomovým modelem v historii značky po Broukovi a Golfu.

Zástupci značky slibovali cenu lidového elektrického modelu na úrovni lépe vybaveného dieselového golfu. Ten vyjde v prostřední výbavě a nejslabším turbodieselem (1,6 TDI 115 k) v Německu na 26 300 eur, 150koňové dvoulitrové TDI je za 29 tisíc eur.

Volkswagen se vydal stejnou cestou jako ostatní, vzhledem k vysokým nákladům na akumulátory, které u vozu tvoří asi 40 procent nákladů, není velký prostor pro snižování cen. I proto výrobci ve většině světa, s americkou Teslou v čele, začínají nejdříve s prodejem větších a vybavenějších modelů, za které jsou zákazníci schopni a ochotni platit. Menší elektrifikovaná auta pak napěchovávají výbavou, aby extrémní cenu v porovnání s modelem se spalovacím motorem alespoň trochu obhájili před zákazníky.

Volkswagen nabízí těm, kteří se zaregistrovali, možnost bezplatného nabíjení elektromobilu po dobu jednoho roku s limitem 2000 kWh odebrané elektrické energie ve veřejných nabíjecích stanicích zařazených do nabíjecí aplikace Volkswagen „We Charge“, a také v celoevropské síti rychlonabíjecích stanic IONITY, na níž se Volkswagen podílí.

ID.3 je prvním modelem Volkswagen na základě modulární platformy MEB pro elektromobily. Auto má vnější míry odpovídající golfu, nabídnout má ovšem prostornost na úrovni Passatu. Elektromotor s výkonem 150 kW má pohánět zadní kola. Maximální rychlost ovšem bude pravděpodobně elektronicky omezená na 180 km/h.

Po uvedení ID.3 na trh budou následovat další modely, jejichž podobu naznačily studie, jako je ID. CROZZ, ID. VIZZION nebo ID. ROOMZZ. „Značka Volkswagen se chce svou elektrickou ofenzivou stát do roku 2025 globální jedničkou s více než dvaceti pouze elektricky poháněnými modely a ročním prodejem přesahujícím jeden milion vozů s nulovými emisemi a rozsáhlou konektivitou,“ vysvětluje David Valenta.

„Zahájením celoevropského předběžného objednávání modelu ID.3 se elektrická mobilita v podání značky Volkswagen mění pro naše zákazníky v realitu. Od dnešního dne se na ní může podílet každý,“ řekl Jürgen Stackmann, člen představenstva značky Volkswagen, odpovědný za prodeje, marketing a poprodejní služby,

„S modelem ID.3 jsme připravili elektromobil pro hromadnou mobilitu. Nejprve budeme s modelem ID.3 elektrifikovat Evropu a pak ostatní regiony. V blízké budoucnosti budou následovat další elektrické modely z rodiny ID.“

Značka Volkswagen působí na více než 150 trzích po celém světě a vyrábí vozidla ve více než 50 závodech ve 14 zemích. V roce 2018 vyrobila 6,24 milionu vozidel, v současnosti pracuje pro společnost 195 878 lidí na celém světě. K tomu je nutné připočítat více než 10 000 prodejců s 86 000 zaměstnanci. Podle pesimistických analýz se ovšem sázka na elektromobilitu nemusí koncernu VW vyplatit (čtěte zde a zde).


Vše o elektromobilech a nové éře automobilismu, světových trendech v této oblasti a měnící se legislativě. Prohlédněte si nejnovější modely elektromobilů a podívejte se, jak dopadly v testovacích jízdách redaktora Technetu, Václava Nývlta, který za volanty aut do zásuvky objevuje krásy i strasti elektromobility.

Škoda Auto zvedla zisk 2,5krát, vydělala přes 33 miliard korun

ilustrační snímek

Automobilka Škoda Auto loni zvýšila zisk po zdanění z 520 milionů eur na 2,5násobek, tedy na 1,32...

Šéf Renaultu píše Evropě, varuje, zlobí se a má plán elektromobilizace

Luca de Meo

Evropa by měla vyvinout větší společné úsilí, aby dokázala obstát v konkurenčním boji s čínskými...

Úraz elektrickým proudem. Kocovina z bateriových aut se šíří autoprůmyslem

Inovační tempo čínských automobilek je zběsilé, ale i jim finanční zdroje...

VIDEO Šéfové automobilek zatahují za elektrickou ruční brzdu, protože poptávka po elektromobilech neroste...

Škoda představila malý elektromobil jménem Epiq. Cenu dostane k 600 tisícům

Koncept malého elektrického SUV Škoda Epiq

VIDEO Automobilka Škoda loni téměř ztrojnásobila provozní zisk na 1,77 miliardy eur. Značka při oznámení...

Dotace na elektromobily v ČR oficiálně spuštěny. Připraveny jsou dvě miliardy

NE GREENWASHINGU! Britská rada pro reklamu (ASA) zakázala značkám BMW a MG...

Po dlouhém čekání byl v pondělí 18. března spuštěn dotační program na podporu elektromobility....

Autovideo týdne: Škoda poodhaluje nový elektromobil. Elroq už ladí výrobu

Škoda poodhaluje vzhled nového elektromobilu jménem Elroq.

VIDEO Škoda Auto představí v pátek 15. března na výroční tiskové konferenci hospodářské výsledky a...

Vysílá Rádio Jerevan? Ne aby se někdo pokusil toto auto okopírovat!

Moderní techniku mají evidentně evokovat světlomety a koncová světla tohoto...

VIDEO Nový papírový model z „ábíčka“? Ne, to je návrh nového ruského auta, který zaregistroval tamní...

  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...