Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volkswagen má hybridní golf, do výroby je ale daleko

aktualizováno 
Hybridní automobily zůstávají stále především doménou japonských automobilek, ty evropské si s nimi dávají dost na čas. A třeba na příchod sériového hybridního modelu od Volkswagenu si ještě pár let počkáme, Golf TwinDrive se dostane na silnice v roce 2010. A ani tehdy nebude určený běžným zákazníkům.

Volkswagen Golf TwinDrive | foto: Volkswagen

Automobilka Volkswagen nedávno představila koncept Golf TwinDrive, který dále rozšiřuje studii hybridního golfu představenou na autosalonu v Ženevě. Tehdy šlo o klasický hybrid, který používá jak elektromotor, tak motor spalovací. Golf TwinDrive je koncept takzvaného plug-in hybridu, který může za určitých podmínek jezdit jen a jen na elektřinu.

Elektromotor Golfu TwinDrive s výkonem 60 kW (82 koní) je schopen automobil pohánět bez pomoci spalovacího motoru až na vzdálenost 50 kilometrů, a to maximální rychlostí 120 km/h. To znamená, že třeba pro každodenní jízdy do práce a z práce, případně pár dalších pojížděk po městě, vůbec spalovací motor potřebovat nebude. Po zaparkování se pak může baterie Golfu TwinDrive dobíjet z elektrické sítě.

Spalovací motor, kterým je v tomto případě dvoulitrový turbodiesel s výkonem 90 kW (122 koní), bude využíván jen tehdy, kdy ho bude potřeba – tedy při potřebě dodávky velkého výkonu (společný maximální výkon obou motorů je 128 kW) nebo při dlouhých cestách. Motor je vybaven funkcí start-stop, takže se při zastavení automobilu automaticky vypne a při rozjetí je opět připraven k akci. Baterie se nabíjí i při brzdění automobilu.

Golf TwinDrive se ale jen tak do sériové výroby nedostane. Teprve v roce 2010 chce mít výrobce hotovou experimentální sérii čítající 20 kusů tohoto vozu. Ty dostane k dispozici německá vláda. Obyčejný zákazník si na hybrid od VW bude asi muset ještě dlouho počkat.





Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.