Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volkswagen má hybridní golf, do výroby je ale daleko

aktualizováno 
Hybridní automobily zůstávají stále především doménou japonských automobilek, ty evropské si s nimi dávají dost na čas. A třeba na příchod sériového hybridního modelu od Volkswagenu si ještě pár let počkáme, Golf TwinDrive se dostane na silnice v roce 2010. A ani tehdy nebude určený běžným zákazníkům.

Volkswagen Golf TwinDrive | foto: Volkswagen

Automobilka Volkswagen nedávno představila koncept Golf TwinDrive, který dále rozšiřuje studii hybridního golfu představenou na autosalonu v Ženevě. Tehdy šlo o klasický hybrid, který používá jak elektromotor, tak motor spalovací. Golf TwinDrive je koncept takzvaného plug-in hybridu, který může za určitých podmínek jezdit jen a jen na elektřinu.

Elektromotor Golfu TwinDrive s výkonem 60 kW (82 koní) je schopen automobil pohánět bez pomoci spalovacího motoru až na vzdálenost 50 kilometrů, a to maximální rychlostí 120 km/h. To znamená, že třeba pro každodenní jízdy do práce a z práce, případně pár dalších pojížděk po městě, vůbec spalovací motor potřebovat nebude. Po zaparkování se pak může baterie Golfu TwinDrive dobíjet z elektrické sítě.

Spalovací motor, kterým je v tomto případě dvoulitrový turbodiesel s výkonem 90 kW (122 koní), bude využíván jen tehdy, kdy ho bude potřeba – tedy při potřebě dodávky velkého výkonu (společný maximální výkon obou motorů je 128 kW) nebo při dlouhých cestách. Motor je vybaven funkcí start-stop, takže se při zastavení automobilu automaticky vypne a při rozjetí je opět připraven k akci. Baterie se nabíjí i při brzdění automobilu.

Golf TwinDrive se ale jen tak do sériové výroby nedostane. Teprve v roce 2010 chce mít výrobce hotovou experimentální sérii čítající 20 kusů tohoto vozu. Ty dostane k dispozici německá vláda. Obyčejný zákazník si na hybrid od VW bude asi muset ještě dlouho počkat.



Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Superb jen s dieselem, Octavia bez 4x4. Škoda zúžila nabídku kvůli emisím

Škoda Superb SportLine

Tak chudý jako v dobách stopětky a favoritu ceník nových škodovek není. Nabídka motorů, které lze objednávat, je však...

Další z rubriky

Němci vyvíjejí auto se slunečním pohonem, objednává se zatím bez baterek

Německá automobilka Sono Motors vyvíjí elektromobil Sion se solárními články na...

Německá společnost Sono Motor pracuje na plně elektrickém automobilu Sion, který má v karoserii zabudované solární...

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....

Najdete na iDNES.cz