Volkswagen Golf je nejdůležitějším modelem německé značky, v podání Seatu a Škody mu konkurují modely Leon a Octavia.

Volkswagen Golf je nejdůležitějším modelem německé značky, v podání Seatu a Škody mu konkurují modely Leon a Octavia. | foto: Volkswagen

VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

  • 161
Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální ředitel Matthias Müller. Vedení automobilky proto na základě 14 zákaznických skupin vytyčí nové zaměření pro Volkswagen, Škodu a Seat na evropském trhu.

„Nejdůležitější výzvou je dosažení perfektního pokrytí trhu s jasnými územími pro značky,“ řekl Müller na strategickém setkání s asi 400 manažery ve Wolfsburgu. „Musíme být nyní lépe schopni využít spolupráce, kterou naše jedinečná aliance značek nabízí, než jsme to dělali doposud.“ Tento krok by mohl pomoci uklidnit vztahy mezi značkami. 

Zdroj z VW minulý týden agentuře Reuters řekl, že se manažeři a odbory snaží omezit konkurenci značky Škoda, chtějí přesunout část její výroby do Německa a donutit ji, aby platila více za sdílené technologie (více čtěte zde). To vyvolalo prudkou reakci ve Škodě a premiér Bohuslav Sobotka se kvůli tomu sešel s vedením Škody.

Postavení značek je podle Müllera citlivým tématem, které nedávno vyvolalo vlny. „Samozřejmě je někdy extrémní výzvou řídit tento tanker a vybalancovat (různé) zájmy,“ dodal. V dalším kroku se bude Volkswagen podle něj snažit o větší rozlišení mezi prémiovými značkami a rozšíření strategie do dalších regionů. Konkrétnější informace však neposkytl.

,