Volkswagen Golf 7. generace - premiéra v Berlíně

Volkswagen Golf 7. generace - premiéra v Berlíně | foto: iDNES.cz - Luděk Vokáč, iDNES.cz

Downsizing u Volkswagenu skončil. Nový čtyřválec bude mít 1,5 litru

  • 120
Šéf značky Volkswagen Herbert Diess prozradil, že automobilka chystá nové čtyřválcové motory, které nahradí řadu stávajících jednotek. Novinky budou mít objem 1,5 litru a poprvé se objeví pod kapotou faceliftované sedmé generace Golfu, která možná dorazí už za měsíc na autosalon do Ženevy.

Páteř nabídky motorů by nově měly tvořit agregáty s objemem 1,5 litru, což vlastně jde proti aktuálnímu trendu downsizingu, tedy zmenšování objemu.

Ale jen trochu, čtyři válce a zdvihový objem 1,5 liru totiž budou mít nové benzinové přeplňované motory, ale také turbodiesely. U nich tak dojde ke snížení objemu ze současných 1,6 litru, u benzinových jednotek jde naopak o nárůst z objemu 1,4 litru. Benzinový motor změny docílí prodloužením zdvihu, u vznětové verze se naopak zmenší vrtání válců.

Motory nahradí své předchůdce a možná i některé verze čtyřválce 1.2 TSI. I ten však dostane nástupce, bude jím přeplňovaný agrergát s objemem rovný jeden litr, ale pouze s třemi válci.

Diess prozradil, že patnáctistovky budou v podstatě evolucí současné modulární platformy motorů, což vyvolává otázky ohledně sjednocení objemu. Zatím není známo, jak moc budou motory moci sdílet součásti a nakolik tomu shodný zdvihový objem pomůže. Šéf značky VW však tvrdí, že nové motory budou výrobně dražší než ty stávající. Budou však lehčí, úspornější a šetrnější k životnímu prostředí.

Motory se na trh dostanou tehdy, když to bude potřeba z hlediska emisních pravidel, Volkswagen tedy nebude s jejich šířením modelovou řadou spěchat. Právě proto, že budou dražší než stávající typy. Po uvedení v Golfu se motory dostanou i do dalších modelů jako Polo, Tiguan a dalších. A také do vozů značek Audi, Seat a Škoda, zcela jistě se s nimi potkáme v nové Octavii.

Není bez zajímavosti, že Diess během svého předchozího působení u BMW dovedl značku ke změně architektury motorů. Jako ideál zvolil objem půl litru na válec, a tedy 1,5 litru u tříválcových a 2 litry u čtyřválcových jednotek. Tato hodnota je prý ideálním kompromisem mezi řadou faktorů, jako jsou výkon a efektivita motoru. Ale u VW je to jinak. Podle Diesse je to kvůli množství, ve kterých jsou motory vyráběny.