Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volkswagen odhalil novou škodovku. Představil její dvojče

  22:38aktualizováno  22:38
Nejmenší volkswagen se představuje. Up! začne brzy vyjíždět z bratislavské továrny, vzápětí se přidají ještě kapesní seaty a škodovky. Trojčata se budou lišit hlavně logem na přídi, škodovka má určitě mít jiná světla.

Volkswagen up! | foto: Volkswagen

Všechna tři kapesní auta z Bratislavy (Seat, Volkswagen, Škoda) mají být velmi podobná, lišit se budou pravděpodobně jen provedením čumáku. Technika a proporce budou stejné.

Volkswagen up!

Jméno pro škodovku

Mladoboleslavská automobilka všechny informace o svém nejmenším modelu stále tají. Nezná se ani jméno.

Městskému vozu by pasovala třeba jména Citico nebo Citigo, které ma Škoda registrované. Další jména pro nové škodovky zde.

"Můžu napovědět, že jde o city car a slovo city je nápovědou," řekl o zvoleném jménu začátkem letošního roku šéf automobilky Winfried Vahland v rozhovoru pro MF DNES.

Malá škodovka na odhalení teprve čeká. Hlavní hvězdou malého tria je tak teď volkswagen. Jeho velké chvíle přijdou na autosalonu ve Frankfurtu,  který otvírá v polovině září. Prodeje začnou příští rok zjara.

Up! je 3,54 metru dlouhý, na šířku má 142 a na výšku 148 centimetrů. Jméno podědil po konceptu, který jeho vznik předznamenal před čtyřmi lety na autosalonu ve Frankfurtu. Na místě, kde se tehdy bílý koncept představil, se jeho sériový následník za pár týdnů vrátí jako hlavní hvězda expozice automobilky.

Novinka je o 43 centimetrů kratší než aktuálně nejmenší volkswagen, polo. Oproti němu je taky o čtyři centimetry užší, ale o dva vyšší. Rozvor upu je velkorysý: 242 centimetrů, což je třeba oproti pětidveřovému mini Fiatu Panda o 13 cm víc. A je to na centimetr stejně, kolik měl mezi nápravami původní Volkswagen Brouk.

"Ideálním tvarem pro maximální využití prostoru v malém automobilu by byla obdélníková krabice," vysvětluje Klaus Bischoff, šéfdesignér značky Volkswagen a upozorňuje na extrémně krátké převisy, dlouhý rozvor a široký rozchod kol.

Volkswagen up!

Do kufru se má vejít 251 litrů, se sklopenými zadními místy 951.

Modulární platforma MQB, kterou koncern VW nově vyvinul pro kapesní modely, má schéma "všechno vpředu". Přední kola tedy pohání nad nimi uložený motor. Up! také dostává nový tříválcový litrový motor. Benzinový agregát bude k mání ve verzích se 60 a 75 koňmi výkonu (44 a 55 kW). Vystačit mají se 4,2 a 4,3 litry benzinu na sto kilometrů jízdy.

Uvažujete o koupi volkswagenu?

Vyberte si z pestré nabídky na Automodul.cz.

Do roku 2013 naučí motoráři nový motor jezdit na zemní plyn, to bude mít 50 kW (68 koní) a prý vystačí se 3,2 litry paliva na sto kilometrů. Ve stejném roce se má představit také elektrické provedení.

Do začátku dostane kapesní volkswagen výhradně pětistupňový manuál, později se přidá automatická převodovka.

Nabídka se bude skládat ze tří stupní výbav: Take Up, Move Up a High Up.

Volkswagen up!

Za pozornost stojí systém City Emergency Braking (automatického nouzového brzdění v městském provozu), který používá laserový senzor a v rychlostech do třicetikilometrové rychlosti začne v případě nebezpečí sám brzdit, aby zamezil střetu s překážkou. Nejvíc práce bude mít v městských kolonách, které budou hlavním revírem novinky.

Pod zkratkou PID (Personal Infotainment Device) se skrývá informační centrum sdružující navigaci, telefon a autorádio ovládané přes dotykový displej. PID má v upu mezi volkswageny premiéru, je vyjímatelný a řidič ho vkládá do speciálního držáku nad středovým panelem. Umí se propojit s ostatními systémy vozidla, takže umožňuje zobrazovat důležité provozní informace včetně přepínání do režimu vizuálního displeje parkovacího asistenta.

Autor:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.