Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volkswagen oslavoval rekordy

  12:11aktualizováno  12:11
W o l f s b u r g (Od našeho zvláštního zpravodaje) - Ani varovné zprávy o celosvětovém poklesu zájmu o nová auta neodradily šéfy německého Volkswagenu, největšího výrobce aut v Evropě, aby včera při oslavách rekordních loňských výsledků slíbili koncernu i mladoboleslavské Škodě další růst.

"V roce 2001 se očekává oslabení hospodářských trendů, které automobilovému průmyslu pomáhají. I tak ale předpokládáme, že prodej našich aut, tržby i zisk dále porostou," uvedl včera nejvyšší šéf koncernu VW Ferdinand Piëch.

Totéž podle něho platí i pro Škodu, která brzy oslaví deset let od vstupu VW. "Škoda zažívá boom na všech trzích a ten by měl pokračovat," řekl Piëch. Celý koncern Volkswagen loni poprvé v historii vyrobil přes pět milionů aut.

Zisk automobilky se více než zdvojnásobil na 4,03 miliardy marek, což je částka přesahující 70 miliard korun. Celá skupina Volkswagen loni mírně zvýšila svůj podíl na celosvětovém prodeji aut z 12 na 12,2 procenta a potvrdila páté místo v žebříčku největších světových výrobců aut.

"Dlouhodobým cílem je umístit se v první trojce," uvedl šéf marketingu a komunikace VW Klaus Kocks. Mladoboleslavská Škoda má na těchto číslech stále větší podíl. Loni díky nástupu fabie a zvýšení prodeje o 13 procent stáhla náskok španělského Seatu, který je spolu s ní nejvýznamnější zahraniční značkou koncernu.

K celkovému prodeji aut v rámci VW tak přispěla bezmála devíti procenty a k zisku společnosti přidala 3,3 miliardy korun. Rekordních výsledků dosáhl Volkswagen navzdory faktu, že zájem o nová auta na jeho hlavním trhu - v západní Evropě - loni klesl o 3 procenta a v Německu dokonce o 11 procent. V prvních měsících letošního roku však tento negativní trend s sebou strhl i Volkswagen, stejně jako Fiat, Ford či Renault.

Všechny hlavní evropské značky nyní zažívají pokles. Chuť Evropanů kupovat nová auta je podle prohlášení jednoho ze šéfů německého Opelu, úhlavního konkurenta VW, nejslabší od ropné krize v roce 1973. Nepříznivé trendy se nevyhnou ani Škodě, pro kterou má vývoz na západní trhy stále větší význam.

 

ROZHOVOR S... Jense Neumannem, předsedou dozorčí rady Škoda Auto

Přestože odborníci věští světovému autoprůmyslu špatné časy, podle šéfa strategie koncernu VW a předsedy dozorčí rady mladoboleslavské Škody Jense Neumanna krize brzy odezní a například Škodu nijak dramaticky nezasáhne.
Proč lidé v západní Evropě, hlavně Němci, přestávají kupovat auta?
Podívejte se na padající akciové trhy, je v tom hodně psychologie. Mnozí lidé se necítí tak bohatí jako dřív, protože vidí, jak se jejich jmění smršťuje. Takže si nechtějí kupovat nová auta. Navíc vozový park v západní Evropě je velmi moderní, takže lidé si mohou dovolit nákup auta odložit. Pokud akciový trh půjde zase nahoru, pak se zvýší i prodej aut.
Šéfové Škody upozorňují, že ani ona se těmto negativním trendům nevyhne...
Škoda je zvláštní značka, která teprve hledá svou pozici vůči konkurenci. V naší strategii více značek má Škoda úkol bránit trhy proti některým asijským značkám a rovněž soupeřit třeba s francouzskými nebo americkými. Díky paletě nových modelů Fabia, díky stále silnému zájmu o vozy Octavia a díky nástupu třetí řady si Škoda udrží svůj růst, i když trh půjde dolů.
Od vstupu VW do Škody uplyne deset let. Co Volkswagenu přinesly a jak bude Škoda vypadat za dalších deset let?
Jsme pochopitelně spokojeni s tím, v jakém stavu je Škoda nyní, jak si stojí na trhu a jak se dokázala na mnoha evropských trzích prosadit svou kvalitou. To je nejdůležitější úspěch, jakého jsme dosáhli. Do budoucna budeme značku Škoda dál rozvíjet a dál do ní investovat. V Ženevě jsme ukázali nové auto, které ukazuje, kudy chceme dál jít: uspokojit zvláštní segment zákazníků, kteří hledají dostupné kvalitní auto za férovou cenu.

Autor:




Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.