Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volkswagen představí novou značku a pokusí se znovu vynaleznout automobil

  11:48aktualizováno  11:48
Paříž (Od zpravodajů iDNES.cz) - V předvečer pařížského autosalonu oznámil koncern Volkswagen, že vytvoří novou značku zaměřenou na služby mobility. Její jméno firma odhalí ještě v průběhu letošního roku, nová značka se bude soustředit na služby sdílení vozidel, kyvadlovou dopravu nebo vlastní flotilu taxi.

Lamborghini Centenario představil v předvečer autosalonu koncern Volkswagen, italská automobilka ale v Paříži vůbec nevystavuje. | foto: Luděk Vokáč, iDNES.cz

Šéf koncernu Volkswagen Matthias Müller v Paříži ukázal, jak největší evropská (a nejspíš i světová) automobilka mění od začátku kauzy Dieselgate kurz. Zdůraznil, že budoucnost koncernu leží v elektromobilitě, v autonomním řízení a také ve službách mobility. Müller tvrdí, že na minimálně následujících 20 let budou klasické spalovací motory, včetně těch vznětových, kvůli kterým se VW dostal loni na podzim do potíží, hrát zásadní roli. Ale do roku 2025 se máme u Volkswagenu dočkat zásadních změn.

V Paříži, kde koncern v podstatě potichu oslavil roční výročí skandálu s dieselovými motory, ovšem Volkswagen servíruje především vize. Jediným konkrétním příkladem budoucího vývoje je nové Porsche Panamera e-hybrid, tedy plug-in hybridní provedení luxusního sportovního sedanu. Volkswagen pak představí vlastní koncept elektromobilu založeného na nové platformě MEB. Firma kromě něj představí v následujících dvou letech šestnácti dalších plug-in hybridů a do roku 2025 se máme v koncernu dočkat třiceti nových elektromobilů.

Volkswagen I.D.
Volkswagen I.D.

I když budou spalovací motory hrát nadále klíčovou roli, v nečekaně komorní atmosféře večera se mohlo zdát, že z VW se za poslední rok stal doslova koncern budoucnosti. Müller prozradil, že třináctá značka koncernu, jejíž jméno i některé další podrobnosti prozradí firma v listopadu, se soustředí na služby mobility, nikoli na samotné automobily. „V budoucnu nebudou mnozí lidé vůbec vlastnit auto. Ale všichni i přesto budou moci být zákazníky Volkswagenu,“ vysvětloval šéf koncernu. Podle informací iDNES.cz se uvažuje nad tím, že jakýmsi inkubátorem těchto nových služeb by mohl být španělský Seat.

Do roku 2025 se má nová značka dostat mezi tři největší poskytovatele služeb mobility v Evropě. Firma se například spojí se službou Gett, která provozuje aplikaci pro chytré telefony, ve které si lze snadno objednat taxi. Gett patří Volkswagenu od letošního května a podle toho, co Müller naznačoval, by se mohli prvních služeb pod novou značkou VW dočkat například zákazníci v Moskvě. Pod novou identitou bude Volkswagen kromě svých taxi služeb nabízet také různé varianty kyvadlové dopravy a chce rozvíjet i sdílení vozidel. Podle Müllera by firma mohla nabízet i služby přepravy autonomními vozidly, až bude tato technologie připravena.

Šéfdesignér koncernu Michael Mauer pak kladl důraz na to, že se v budoucnu auta oproti současnosti změní mnohem více, než se na první pohled zdá. A že design bude hrát v podstatě čím dál důležitější roli. Plně elektrická a samořiditelná auta totiž odstraní některá současná dogmata, která musí designéři respektovat.

Fotogalerie

Mauer naznačil, že nové možnosti přinese už platforma MEB, ale větší změny přijdou určitě později. Jako ukázku možných novinek Mauer uvedl třeba změnu uspořádání interiéru. Ve vzdušnějších autonomních vozech by například děti mohly sedět vpředu, aby měly lepší výhled, a okna automobilu by se pro ně mohla stát interaktivní herní plochou. To je ale nejspíš hudba dost vzdálené budoucnosti, i přesto Mauer uvedl, že se bude koncern usilovně snažit v podstatě znovu vynaleznout automobil.

Namísto toho, aby například po vzoru německého BMW koncern předvedl komplexní vizi budoucí mobility, však zatím zůstalo u prázdných frází. Ostře s nimi kontrastovala pětice automobilových novinek, které Volkswagen v prostorách Louis Vuitton Foundation odhalil.

SUV Kodiaq a Seat Ateca Xperience, ďábelský supersport (Lamborghini Centenario roadster, které se ovšem neukáže na autosalonu, italská značka v Paříži vůbec nevystavuje), ostré audi (S5) a jen Porche Panamera e-hybrid představuje náznak budoucí cesty. Novinky jsou mimochodem přesně těmi auty, na kterých koncern vydělává peníze. Na elektromobilech se mu to ještě nějakou dobu dařit nebude.





Nejčtenější

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Torzo MG J2, které nalezli archeologové v oblasti Larkhill.
Autofotka týdne: Archeologové hledali svědky války a vyhrabali auto

Oblast okolo Larkhill, městečka zapomenutého kdesi ve středu Británie, už dlouho systematicky prozkoumávají archeologové. To místo, které je na dohled...  celý článek

Harley Davidson Street Rod
Harley pro manželky na sobě zamakal v posilovně

Když začnete poctivě každý den makat v posilovně, po roce budete vypadat stejně jako nový Street Rod vedle původního modelu Street 750. Posílený motor doplněný...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Autocentral: Audi A6 v městském provozu (screenshot)
Autocentral: Test Audi A6

Co je zač Audi A6 a co obnáší péče o takové auto? Na to odpoví Míra Hejda a expert Jirka v novém díle pořadu Autocentral.   celý článek

Další z rubriky

Bentley Continental GT
Bentley zanevřel na fotbalisty a míří na čínského zákazníka

Frankfurt (Od zpravodaje iDNES.cz) Čína je pro mnohé automobilky největším odbytištěm a to se projevuje i na nabídce modelů. Zdá se, že se tím teď začala řídit i značka Bentley, která ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Řidiči od ledna zaplatí „pokutu“ za každý den bez povinného ručení

Na nepojištěné řidiče se od ledna znovu chystá bič. Česká kancelář pojistitelů od nich bude vymáhat příspěvek za každý den bez povinného ručení. Poslanci toto...  celý článek

Acar - elektrický náklaďáček pro Afriku
Slovenský raketový inženýr chce postavit Afriku na kola

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Martin Šoltés, rodák ze Spišské Nové Vsi, chce motorizovat Afriku. Mizerné silnice, požadavky na maximální jednoduchost a hlavně přepravní schopnosti, s tím...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.