Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volkswagen Passat 2,0 TDI: Kvalita něco stojí

  18:21aktualizováno  1. listopadu 9:36
hodnocení iDNES 4,7/5 Volkswagen Passat šesté generace má všechny předpoklady navázat na úspěchy svého předchůdce. Elegantní zevnějšek spolu dobře propracovaným a prostorným interiérem, výtečné jízdní vlastnosti a bohatý seznam variant a výbavy ho řadí na samý vrchol segmentu. Lidovým vozem pro nejširší vrstvy už passat rozhodně není. VNĚJŠÍ VZHLED * INTERIÉR A KUFR * JÍZDNÍ VLASTNOSTI MOTOR A SPOTŘEBA * CENA
VW Passat

VW Passat - Ovládaní vozu je snadné a chování dobře předvídatelné. V extrémních situacích je passat mírně nedotáčivý. | foto: iDNES.cz

Za dvaatřicet let se toho v životě passatu odehrálo mnoho. Ze střídmého zástupce nižší střední třídy postupem času vyrostl důstojný reprezentant třídy střední.

Šestá generace nabitá moderní technologií míří ještě výš a dokazuje, že od nastoleného trendu nehodlá upustit. Živnou půdou jí budou především mimořádné úspěchy předchůdce, kterého se na českém trhu prodalo více jak 20 000 kusů.

Může se hodit

Nabídka nových i ojetých vozů Volkswagen Passat www.automodul.cz

Verze se střídmým motorem 2,0 TDI (103 kW/140 koní) představuje lákavou alternativu pro široký okruh spotřebitelů.  Za pozornost stojí i výkonnější varianta 2,0 TDI (125kW/170 koní), která je dostupná za příplatek 18 300 Kč.

 hodnocení 

PLUSY
- příjemné ovládání
- velký vnitřní prostor
- spotřeba
- bohatá bezpečnostní výbava
 
- jízdní vlastnosti
- kvalita zpracování

MINUSY
- cena
- špatný výhled z vozu
- vysoké ceny příplatkové výbavy
- hlučnost motoru ve vyšších otáčkách

Vzhled auta
Interiér a provedení
Zavazadelník
Odkládací plochy
Bezpečnost
Ovladatelnost a jízdní vlastnosti
Motor
Spotřeba
Základní výbava
Poměr cena/užitek
Konečné hodnocení (průměr)

I v případě nového passatu platí pravidlo, že za kvalitu se musí připlatit.

Cenovou politiku šesté generace rozhodně nelze nazvat lidovou. Kompenzací za to je nárůst kvality a prostoru.

VNĚJŠÍ VZHLED

Jak už bývá u nových modelů téměř pravidlem, každá další generace bývá o něco větší než ta předchozí. Passat s typovým označením B6 není v tomto ohledu výjimkou. Jeho délka povyrostla o 62 mm, šířka o 74 mm a na výšku je větší o 10 mm. Rozvor vozu se změnil pouze nepatrně (+ 7 mm), výrazně se tedy prodloužily převisy.

Dominantním prvkem přední části je chromovaná maska chladiče, která protíná všechny horizontální linie až ke spodní části nárazníku. Hlavní světlomety navazují na obrysy čelní masky a zabíhají hluboko do blatníků. Jejich spodní hrana s eliptickou střední částí se zařezává do nárazníku, což zvýrazňuje dynamický charakter. Směrová světla nejsou součástí hlavních světlometů, ale jsou překvapivě integrovaná do ochranné lišty nárazníku.

Zadní část vozu je stylisticky jednoduchá a uhlazená. Víko zavazadlového dostalo výraznou hranu, registrační značka se přesunula doprostřed nárazníku a její místo zaujalo velké logo automobilky sloužící i jako klika pro vstup do kufru. Dominantou mohutné zádi jsou vodorovně umístěné koncové svítilny, které napodobují přední sdružené svítilny a vůz opticky zeštíhlují.

Boční profil passatu je charakteristický mohutnými převisy a stoupající linií bočních oken, která podporuje dynamický vzhled. Malá boční okna opustila prostor střešních sloupků a stala se součástí zadních dveří, což se příznivě projevilo na přístupu  k druhé řadě sedadel.

Celkově působí nová generace passatu vyrovnaně a díky svým proporcím i majestátně, výraznější styling navíc podtrhuje jeho reprezentativnost.

INTERIÉR A KUFR 

Vnitřní prostor, potažmo jeho velikost a provedení, je devizou nové generace passatu. Zlepšení zaznamenal interiér nejen po stránce prostorové, ale i vzhledové. Cestující v obou řadách mají dostatek prostoru ve všech směrech, vzadu se bez problémů usadí i opravdoví dlouháni. Na zvětšení prostoru pro posádku se podílí nejen nárůst vnějších rozměrů, ale částečně i příčné uložení motoru oproti podélnému u předchůdce.

Dominantou vnitřního prostoru je přístrojová deska s nezvykle předsazenou vrchní částí. Pod oblou přístrojovou kapličkou se nachází čtveřice analogových přístrojů a velký informační displej. Každý ciferník je zde uložený samostatně, čímž se snížilo množství světelných reflexů a zvýšila čitelnost přístrojů.

Většina ovládacích prvků je sdružena na skloněném středovém panelu, zbylá část našla místo na sloupku řízení a v prostoru kolem něho. Vlevo pod volantem vedle důvěrně známého otočného ovladače světlometů je tlačítko elektro-hydraulické parkovací brzdy, které lze využít i v případě nouzového brzdění.

Na druhé straně je umístěný slot na elektronický klíč, jehož zasunutím se automobil startuje. Tříramenný volant má příjemnou velikost i tloušťku věnce, nápaditější středová část by mu ale vzhledem k eleganci kokpitu neškodila.

Přední dvojice sedadel má solidní rozměry, výrazné boční vedení a široký rozsah nastavitelnosti. Zadní řada nabízí neméně pohodlné cestování, konstrukce středního sedáku však jakoby vylučovala převážení třech dospělých osob.

Stavba karoserie nezapře snahu konstruktérů o dosažení vysoké bezpečnosti. Toto řešení má však i svá úskalí. Mohutné přední sloupky do značné míry omezují výhled vpřed. Ještě horší je to s kontrolou situace za vozem. Zadním oknem toho příliš vidět není a parkovací manévry neusnadňují ani nepříliš rozměrná zpětná zrcátka.

Mohutná záď zvenčí avizuje mimořádně objemný zavazadlový prostor, dle papírových hodnot se však nevymyká standardu vozů této kategorie. Ve konfiguraci s plnohodnotným rezervním kolem kufr pojme 485 litrů. Dobře využitý a skladný prostor umožňuje také převoz dlouhých předmětů. K tomuto účelu jsou uzpůsobena asymetricky dělená zadní opěradla, která lze sklopit téměř do vodorovné polohy.

JÍZDNÍ VLASTNOSTI

Nová konstrukce zadní nápravy pozvedla nový Volkswagen Passat i po stránce jízdních vlastností. Moderní čtyřprvkové zavěšení spolu s mimořádně tuhým skeletem výrazně zlepšilo chování vozu v zatáčkách. Passat i při vysokých rychlostech přesně drží zvolenou stopu, je jen nepatrně citlivější na boční vítr. V ostrých zatáčkách se trochu více naklání, jeho stabilita je přesto mimořádná.

Ovládaní vozu je snadné a chování dobře předvídatelné. V extrémních situacích je passat mírně nedotáčivý, v tu chvíli přichází ke slovu sériově montovaný stabilizační program, který svým citlivým zásahem nebezpečné situace bezprostředně likviduje.

Tlumiče mají spíše tužší charakteristiku, cestovní komfort tím ale rozhodně netrpí. Kvality podvozku vynikají zejména na rozbitých vozovkách. Drobné nerovnosti passat překonává s noblesou a ani při přejezdu větších nerovností z posádky nevytřese duši.

Elektromechanický posilovač řízení má optimální nastavění, zajišťuje kvalitní vazbu s vozovkou a dobrou směrovou stabilitu. Kotoučové brzdy na všech kolech reagují rychle a s překvapivou razancí a nevadnou ani při vysoké zátěži.

Pod kapotou testovaného passatu našel své místo důvěrně známý vznětový čtyřválec 2,0 TDI. Agregát s výkonem 103 kW (140 koní) a kroutícím momentem 320 Nm je tomuto vozu dobrým partnerem a to jak po stránce dynamických vlastností, tak i po stránce spotřeby pohonných hmot. Passat s tímto motorem sprintuje z klidu na stokilometrovou rychlost 9,8 vteřiny a ručička jeho rychloměru se podívá až na hranici 209 km/h. 

Nová generace doznala výrazného pokroku i po stránce odhlučnění motorového prostoru. Na palubě vozu panuje klid a pohoda a to i přesto, že vznětový agregát má poměrně hrubý zvuk daný systémem vstřikování čerpadlo-tryska.

V nízkých otáčkách je projev motoru dosti nevýrazný, zato na hranici 1500 otáček přichází mohutný zátah, který po překročení 4000 otáček rychle uvadá, takže je nezbytné častěji využívat služeb manuální šestistupňové převodovky, o jejíchž kvalitách není pochyb.

K nesporným výhodám motoru patří také spotřeba. Testovaný exemplář se při klidné jízdě po okreskách spokojil zhruba se šesti litry nafty, ve městě a při dynamické jízdě spolykal asi o půl druhého litru více. Průměrná spotřeba se po ujetí tisíce kilometrů ustálila na hranici 6,7 litrů. Příznivá spotřeba a palivová nádrž s objemem 70 litrů zajišťuje passatu velký akční rádius, na jedno natankování se dá prakticky ujet až 1000 km.

CENA

Základní cena vozu Volkswagen Passat je na českém trhu stanovena na 649 900 Kč (1,6 Trendline). Verze s motorem 2,0 TDI a filtrem pevných částic stojí v základním provedení Trendline 818 400 Kč, s výbavou Comfortline 844 200 Kč. Testovaný vůz s příplatkovou výbavou měl hodnotu 879 900 Kč.

Standardní výbava vozu v provedení Trendline zahrnuje čelní a boční airbagy řidiče a spolujezdce, hlavové airbagy pro cestující vpředu i vzadu, protiblokovací systém (ABS) s rozdělovačem brzdných sil (EDS), protiprokluzový systém (ASR), stabilizační systém (ESP), aktivní opěrky hlavy na předních i zadních sedadlech, příprava pro uchycení dvou dětských sedaček systému ISOFIX, dvouzónovou klimatizaci Climatronic, rádio s přehrávačem CD a čtyřmi reproduktory, elektricky ovládaná okna vpředu, elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka, dálkově ovládané centrální zamykání, elektronický imobilizér, elektromechanickou parkovací brzdu, komfortní systém startování „Press & Drive“, posilovač řízení s proměnlivým účinkem, přídavné elektrické vzduchové topení, zadní směrová a koncová a brzdová světla s LED diodami, kliky dveří a kryty vnějších zpětných zrcátek v barvě karoserie, plnohodnotné rezervní kolo, tónovaná skla v zeleném odstínu, atd.

Verze Comfortline obsahuje navíc elektricky ovládaná okna zadních dveří, tempomat, středovou loketní opěrku s úložným prostorem a držákem nápojů vpředu i vzadu, sedadlo řidiče elektricky nastavitelné v šesti směrech, bederní opěrku pro cestující na předních sedadlech, chromované ochranné lišty a orámování bočních oken, odkládací přihrádky v přístrojové desce a kapsy na zadních stranách předních sedadel, atd.

Testované provedení obsahuje navíc kola z lehkých slitin o rozměru 16“ s pneumatikami 215/55 R16, metalický lak, tříramenný volant a hlavice řadící páky potažená kůží, textilní koberečky.

VW Passat 2,0 TDi Comfortline

Honda Accord 2,2 i-CTDi Executive 
 

Ford Mondeo 2,0 TDCi Ghia
objem motoru (cm3) 1968 2204 1988
výkon (kW/k) 103/140 103/140 96/130
max.toč.
moment (Nm)
320 340 330
počet válců/ventilů 4/16 4/16 4/16
typ motoru přeplňovaný vznětový přeplňovaný vznětový přeplňovaný vznětový
max. rychlost (km/h) 209 210 208
zrychlení 0-100 km/h (s) 9,8 9,4 9,8
spotřeba město/mimo město/kombin. (l/100 km) 7,6/5,0/6,0 6,7/4,6/5,4

7,7/4,7/5,8

objem kufru (l) 485 459 450
rozměry d/š/v (mm) 4765/
1820/
1472
4665/
1760/
1445
4731/
1812/
1429
rozvor (mm) 2709 2680 2754
objem nádrže (l) 70 65 58,5
pneumatiky

205/55 R16

205/55 R16

205/55 R16

pohotovostní/celková hmotnost (kg) 1454/2060 1499/1970 1505/2030
Airbagy řidiče/spolujezdce/boční/hlavové ano/ano/
ano/ano
ano/ano/
ano/ano
ano/ano/
ano/ano
ABS/ESP/ASR ano/ano/ano ano/ano/ano

ano/ne/ne

tempomat/xenony ano/ne ano/ano

ne/ne

dvouzónová klimatizace/litá kola ano/ne ano/ano ano/ano
záruka (roky) 2 2 2
cena v Kč 844 200 869 000 796 900

MOTOR A SPOTŘEBA

Autoři:




Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Kia Stonic
Kia Stonic je povedený fešák, který se jako SUV naštěstí jen tváří

Jednoduchý, veselý, líbivý design, to je obrovská deviza Kie Stonic. Nový model bude miláčkem publika kvůli svému vzhledu. Je to crossover, dnes nejmódnější...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Škoda Superb 1,8 TSI Style...
Škoda Superb 1,8 TSI Style...

r.v. 2016, naj. 47 365 km, benzín
639 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.