Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Volkswagen Passat Variant drží laťku vysoko

  12:03
- Co mu vytknout? Snad jen cenu. Jak ukazuje srovnávací tabulka, nový Passat v provedení kombi s osvědčeným turbodieselovým motorem předčí konkurenci nejen svou kvalitou, ale bohužel i cenou. A to se týká i drahé příplatkové výbavy. Kdo se nenechá odbýt a spokojí se s nejlevnějším Passatem kombi s motorem 1,6 (74kW/100k), zchudne pořád o dost - o 645 600 korun.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Volkswagen Passat
můžete koupit na www.automodul.cz

Za hodně peněz lze však v případě Passatu Variant dostat i hodně "muziky". A to platí i pro zavazadlový prostor. Ten patří díky velkému objemu ve své třídě k nadprůměru, Škoda Octavia Combi však nabízí při nesklopených zadních sedadlech ještě více prostoru. Přístup do kufru Passatu zato vede přes širší páté dveře, výhodnější je i níže umístěná spodní hrana kufru. Čalounění kufru Passatu nesnese výtku - nechybějí ani praktická kovová oka na podlaze a dvě přípojky na elektrické spotřebiče s dvanáctivoltovým napětím. Ty jsou však součástí příplatkového souboru technického vybavení za 10 968 korun. Přechod mezi nárazníkem a kufrem, který trpí při nakládání, vyložili konstruktéři praktickou kovovou lištou. A přece jedna výtka. U testovaného vozu se párkrát nepodařilo zavřít víko kufru na první bouchnutí. Jak už je v této třídě obvyklé, má i Passat Variant standardně dodávané asymetricky dělené zadní sedadlo. Po sklopení obou částí se před očima vynoří prostor pro šestnáct set litrů zavazadel. Pro ty, kdo často převážejí ušmudlaný náklad, je v mimořádné nabídce gumová podlaha za příplatek 1441 korun. Kus pryže pokrývá nejen dno, ale i zadní část opěradel druhé řady sedadel. V dodatečné nabídce je i síť (6581 korun) oddělující kufr od zadních pasažérů.
Naftový turbomotor 1,9 s přímým vstřikem paliva a vyšším výkonem 81 kilowattů vešel v tuzemsku ve známost tím, že jej začala do svých vozů montovat tuzemská Škoda. V sousedním Německu už Passat dostal i silnější a modernější verzi (85 kW), která má být odpovědí na nápor konkurenčních naftových motorů se systémem Common Rail. V Česku se Passat prodává v kombinaci s pěti motory. Kromě zmiňovaných motorů 1,6 a 1,9 TDI mohou zájemci vybírat mezi benzinovými osmnáctistvokami buď s turbem, nebo bez, poslední pohonnou jednotkou je pětiválec 2,3 VR5.
Testované auto s turbodieselem 1,9 je dostatečně pružné, rychle akceleruje již v nízkých otáčkách a na hlučnější projevy nezahřátého motoru se dá přivyknout. Spotřeba se na mimoměstských silnicích poroučí pod hranici pěti litrů nafty na sto kilometrů, na dálnici nepřesáhne šest a ve městě jen málokdy přeskočí hranici sedmi litrů.
S motorem dobře ladí i výborné jízdní vlastnosti. Řazení rychlostních stupňů je přesné, ale někomu může připadat příliš tuhé. Passat je tvrdší než třeba francouzské vozy, přes rozbité cesty se však přenáší s elegancí.
Velkým plusem Passatu je i interiér. Příjemné sedačky s dostatečným bočním vedením a kvalitní materiály až tam, kam oko dohlédne. Vše je v tmavých barvách, po vzoru Golfu dostal i Passat modře podsvícený přístrojový panel. Uznání zaslouží trojramenný kožený volant (z výbavy Trendline, ve které přijde Passat Variant 1,9 TDI na 733 300 korun) a přehledná elektronická klimatizace Climatronic (za příplatek 52 645 korun - tu lze od nového modelového roku domontovat i do Octavií). Doporučeníhodný je také palubní počítač, který je součástí "souboru technického vybavení" za více než deset tisíc korun.
Jak vyplývá také ze srovnávací tabulky, má Passat Variant v základní výbavě nejdůležitější bezpečnostní prvky (airbagy, ABS), za spoustu dalších doplňků je nutné opět připlatit. To vůz posunuje ve své třídě na samý cenový vrchol.

Hodnocení AUTO MOTO

MOTOR A PŘEVODOVKA
Výkonová charakteristika/Kultivovanost chodu 8
Pružnost 9
Řazení/odstupňování převodovky 7
Spotřeba v testu 9

KAROSERIE A INTERIÉR
Prostor na předních sedadlech 9
Prostor na zadních sedadlech 1) 9
Využití zavazadlového prostoru 2) 9
Výhled z vozu 3) 8
Vybavení interiéru 9

PODVOZEK,
Jízdní vlastnosti (v běžném provozu) 9
Jízdní vlastnosti (v krajních mezích) 9
Řízení a ovladatelnost 9
Tlumení nerovností 8
Brzdy 8

Poznámka: Daný vůz byl hodnocen v kontextu ke konkurentům v jeho třídě s odpovídajícím objemem a výkonem motoru. Hodnocení je stupnicí od 1 (zcela nevyhovující) do 10 (špičkový) a je výsledkem testovacích jízd tří různých řidičů/redaktorů MF DNES. Většina testovacích jízd se uskutečnila při obsazení jednou nebo dvěma osobami. 1) Prostor nad hlavou, ve výšce ramen a beder, prostor pro nohy při krajních polohách předního sedadla a pasažéra vysokého 170 a 184 cm. 2) Využití prostoru, variabilita, snadnost nakládání, vstupní otvor. 3) Vpřed i vzad.

Záď Passatu Variant je především praktická - přístup k zavazadlům je široký a hrana kufru je nízko

Jízdní pohodlí

Za trojramenný kožený volant i elektronickou klimatizaci je třeba si draze připlatit

Autor:
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...