Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volkswagen Passat Variant drží laťku vysoko

  12:03aktualizováno  12:03
- Co mu vytknout? Snad jen cenu. Jak ukazuje srovnávací tabulka, nový Passat v provedení kombi s osvědčeným turbodieselovým motorem předčí konkurenci nejen svou kvalitou, ale bohužel i cenou. A to se týká i drahé příplatkové výbavy. Kdo se nenechá odbýt a spokojí se s nejlevnějším Passatem kombi s motorem 1,6 (74kW/100k), zchudne pořád o dost - o 645 600 korun.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Volkswagen Passat
můžete koupit na www.automodul.cz

Za hodně peněz lze však v případě Passatu Variant dostat i hodně "muziky". A to platí i pro zavazadlový prostor. Ten patří díky velkému objemu ve své třídě k nadprůměru, Škoda Octavia Combi však nabízí při nesklopených zadních sedadlech ještě více prostoru. Přístup do kufru Passatu zato vede přes širší páté dveře, výhodnější je i níže umístěná spodní hrana kufru. Čalounění kufru Passatu nesnese výtku - nechybějí ani praktická kovová oka na podlaze a dvě přípojky na elektrické spotřebiče s dvanáctivoltovým napětím. Ty jsou však součástí příplatkového souboru technického vybavení za 10 968 korun. Přechod mezi nárazníkem a kufrem, který trpí při nakládání, vyložili konstruktéři praktickou kovovou lištou. A přece jedna výtka. U testovaného vozu se párkrát nepodařilo zavřít víko kufru na první bouchnutí. Jak už je v této třídě obvyklé, má i Passat Variant standardně dodávané asymetricky dělené zadní sedadlo. Po sklopení obou částí se před očima vynoří prostor pro šestnáct set litrů zavazadel. Pro ty, kdo často převážejí ušmudlaný náklad, je v mimořádné nabídce gumová podlaha za příplatek 1441 korun. Kus pryže pokrývá nejen dno, ale i zadní část opěradel druhé řady sedadel. V dodatečné nabídce je i síť (6581 korun) oddělující kufr od zadních pasažérů.
Naftový turbomotor 1,9 s přímým vstřikem paliva a vyšším výkonem 81 kilowattů vešel v tuzemsku ve známost tím, že jej začala do svých vozů montovat tuzemská Škoda. V sousedním Německu už Passat dostal i silnější a modernější verzi (85 kW), která má být odpovědí na nápor konkurenčních naftových motorů se systémem Common Rail. V Česku se Passat prodává v kombinaci s pěti motory. Kromě zmiňovaných motorů 1,6 a 1,9 TDI mohou zájemci vybírat mezi benzinovými osmnáctistvokami buď s turbem, nebo bez, poslední pohonnou jednotkou je pětiválec 2,3 VR5.
Testované auto s turbodieselem 1,9 je dostatečně pružné, rychle akceleruje již v nízkých otáčkách a na hlučnější projevy nezahřátého motoru se dá přivyknout. Spotřeba se na mimoměstských silnicích poroučí pod hranici pěti litrů nafty na sto kilometrů, na dálnici nepřesáhne šest a ve městě jen málokdy přeskočí hranici sedmi litrů.
S motorem dobře ladí i výborné jízdní vlastnosti. Řazení rychlostních stupňů je přesné, ale někomu může připadat příliš tuhé. Passat je tvrdší než třeba francouzské vozy, přes rozbité cesty se však přenáší s elegancí.
Velkým plusem Passatu je i interiér. Příjemné sedačky s dostatečným bočním vedením a kvalitní materiály až tam, kam oko dohlédne. Vše je v tmavých barvách, po vzoru Golfu dostal i Passat modře podsvícený přístrojový panel. Uznání zaslouží trojramenný kožený volant (z výbavy Trendline, ve které přijde Passat Variant 1,9 TDI na 733 300 korun) a přehledná elektronická klimatizace Climatronic (za příplatek 52 645 korun - tu lze od nového modelového roku domontovat i do Octavií). Doporučeníhodný je také palubní počítač, který je součástí "souboru technického vybavení" za více než deset tisíc korun.
Jak vyplývá také ze srovnávací tabulky, má Passat Variant v základní výbavě nejdůležitější bezpečnostní prvky (airbagy, ABS), za spoustu dalších doplňků je nutné opět připlatit. To vůz posunuje ve své třídě na samý cenový vrchol.

Hodnocení AUTO MOTO

MOTOR A PŘEVODOVKA
Výkonová charakteristika/Kultivovanost chodu 8
Pružnost 9
Řazení/odstupňování převodovky 7
Spotřeba v testu 9

KAROSERIE A INTERIÉR
Prostor na předních sedadlech 9
Prostor na zadních sedadlech 1) 9
Využití zavazadlového prostoru 2) 9
Výhled z vozu 3) 8
Vybavení interiéru 9

PODVOZEK,
Jízdní vlastnosti (v běžném provozu) 9
Jízdní vlastnosti (v krajních mezích) 9
Řízení a ovladatelnost 9
Tlumení nerovností 8
Brzdy 8

Poznámka: Daný vůz byl hodnocen v kontextu ke konkurentům v jeho třídě s odpovídajícím objemem a výkonem motoru. Hodnocení je stupnicí od 1 (zcela nevyhovující) do 10 (špičkový) a je výsledkem testovacích jízd tří různých řidičů/redaktorů MF DNES. Většina testovacích jízd se uskutečnila při obsazení jednou nebo dvěma osobami. 1) Prostor nad hlavou, ve výšce ramen a beder, prostor pro nohy při krajních polohách předního sedadla a pasažéra vysokého 170 a 184 cm. 2) Využití prostoru, variabilita, snadnost nakládání, vstupní otvor. 3) Vpřed i vzad.

Záď Passatu Variant je především praktická - přístup k zavazadlům je široký a hrana kufru je nízko

Jízdní pohodlí

Za trojramenný kožený volant i elektronickou klimatizaci je třeba si draze připlatit

Autor:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Kia Stinger
Žihadlo s pohonem zadních kol a šestiválcem je tady. Řídili jsme Stinger

Toto auto ukazuje, že to s automobilismem ještě není tak zlé. Má pohon zadních kol a pod kapotou podélně uložený benzinový šestiválec. Tahle kia je jedno z...  celý článek

Range Rover Velar
Redukcionalismus je nový sloh autodesignu. Jeho poslem je Velar

Britský Land Rover přichází s novým modelem, který je jen o kousek menší než současný Range Rover Sport. Tvůrci novinky pojmenované Range Rover Velar se proto...  celý článek

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.