Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volkswagen Passat Variant: živnostníkův sen

  14:31aktualizováno  20. února 14:07
hodnocení iDNES 4,5/5 Hovořit o prodejních úspěších modelu Passat v evropském měřítku by bylo nošením dříví do lesa. Německý bestseller si dokázal vydobýt skvělé postavení i na našem trhu. Dlouhodobě první příčka mezi dováženými vozy střední třídy o jeho oblibě leccos napovídá. Praktická verze kombi s označením Variant, tvořící zhruba polovinu prodejů, je u nás, i díky možnosti nákupu v provedení s odpočtem DPH, velmi oblíbená. Co přináší šestá generace nejen českému živnostníkovi? VNĚJŠÍ VZHLED * INTERIÉR A KUFR * JÍZDNÍ VLASTNOSTI MOTOR A SPOTŘEBA * CENA

Nový Passat Variant posunuje vysoký standard předchozí generace o značný krok kupředu a to nejen po stránce technické, ale i stylistické a prostorové.

Nezpochybnitelná kvalita řadí šestou generaci opět na vrchol střední třídy, totéž lze bohužel říci i o cenové politice.

Verze s motorem 2,0 FSI se z hlediska pořizovací ceny, provozních nákladů a dynamických vlastností jeví jako optimální volba pro zákazníky, kteří doposud nepřišli na chuť vznětovým agregátům.

Může se hodit

Nové i ojeté vozy Volkswagen Passat můžete koupit na www.automodul.cz

V přímém srovnání s motorem 2,0 TDI je "efesíčko" nepatrně výkonnější, rychlejší, hbitější, má zhruba o třetinu vyšší spotřebu a je o 46 700 Kč levnější.

VNĚJŠÍ VZHLED

Karoserie verze kombi je až po úroveň sloupků předních dveří (B-sloupků) shodná se sedanem. Mohutná příď nese jasné identifikační znaky současných modelů VW.

Nejvíce pozornosti poutá jednodílná maska chladiče, v případě verze Highline navíc zušlechtěna chromovaným žebrováním.

Oproti předchozí generaci doznal variant nejvíce změn při bočním ohledání. Designéři upustili od tradičně funkčního, hranatého designu zádi a více se zaměřili na estetiku.

Pozitivním přínosem tohoto kroku je nejen přitažlivější vzhled, ale především skutečnost, že tím nijak neutrpělo praktické využití vozu. Stoupající linie bočních oken a pozvolna se svažující střecha dodávají vzhledu vozu více dynamiky a zároveň maskují mimořádně dlouhý zadní převis karoserie.

Dominantním prvkem zádi jsou horizontálně umístěné diodové světlomety, které se podobně jako u sedanu skládají za dvou částí. Toto řešení opticky snižuje mohutnou záď a navíc nijak neomezuje šířku vstupního otvoru do zavazadlového prostoru.

Variant je oproti svému předchůdci o 92 mm delší, o 74 mm širší a o 19 mm vyšší. Rozvor společný pro obě karosářské verze povyrostl o zanedbatelných 6 mm.

Čtěte také: Nový VW Passat má přístrojovou desku od slovenského designéra ...VÍCE 

INTERIÉR 

Vnitřní prostor se až na detaily v zadní části neliší od sedanu. Oproti předchůdci je nejen prostornější, ale i luxusnější a pohlednější.

Vrcholné provedení Highline s hliníkovým vnitřním dekorem dává naplno vyniknout vysoké kvalitě dílenského zpracování. Přední sportovně tvarované sedačky v kombinaci kůže / alcantara nemají daleko k dokonalosti. Svými rozměry, výrazným bočním vedením a kvalitou zpracování poskytují tělům pasažérů výbornou oporu i při dlouhých cestách. Zadní třímístná lavice poskytuje nadmíru pohodlí dvěma dospělým pasažérům, střední vyvýšená část již tolik komfortu neslibuje.

Velikostí vnitřního prostoru dokáže passat uspokojit i hodně vysoké nároky na cestovní komfort. Všichni pasažéři mají dostatek prostoru snad ve všech myslitelných směrech, pozvolna se svažující střecha u kombíku navíc přidává pár centimetrů k dobru pro hlavy vzadu cestujících dlouhánů.

Kufr verze kombi je oproti sedanu sice jen o 28 litrů větší a dosahuje tedy pouze průměrných 513 litrů, jeho praktické využití je však výrazně vyšší. Velikostí vstupního otvoru se variant řadí někam do průměru své kategorie, nákladová hrana ve výšce 61 cm, umístěná téměř v rovině se sendvičovou podlahou kufru, ale významně usnadňuje manipulaci s zavazadly.

Sklopením asymetricky dělených opěradel zadních sedadel lze přepravní kapacitu rozšířit až na celkových 1641 litrů, vzniklá ložná plocha je přitom téměř rovná.

Brzdová soustava vybavená všemožnými (nikoliv všemocnými) podpůrnými systémy reaguje hbitě a poměrně razantně.

MOTOR A SPOTŘEBA

V útrobách variantu tepalo dvoulitrové srdce s technologií přímého vstřikování benzinu FSI, které oslní více v akci než papírovými hodnotami. Jeho 110 kW (150 koní) výkonu a dvěstě newtonmetrů kroutícího momentu si s rozhýbáním patnáctset kilogramů hmoty překvapivě dobře poradí. Passat Variant s dvoulitrovým „efesíčkem“ dosahuje maximální rychlosti 210 km/h, stokilometrovou metu pokoří za 9,6 vteřiny.

Zážehový čtyřválec má kultivovaný chod a trochu hrubější zvuk v nízkých otáčkách. Na pokyny plynového pedálu reaguje bezprostředně a s velkou chutí se žene až do horního pole otáčkoměru. K dalším přednostem patří i jeho vysoká pružnost, která snižuje nutnost častého řazení.

Pohonná jednotka je vhodně doplněna manuální šestistupňovou převodovkou, která se mimo tradičně přesného chodu vyznačuje i precizním odstupňováním převodů. Kvalitní využití výkonového potenciálu je patrné zejména u prvního až čtvrtého zařazeného stupně, obzvláště dlouhá pětka a šestka naopak pasuje varianta do role dálničního expresu a zároveň šetří decilitry pohonných hmot.

Příjemně překvapila také spotřeba, která se po ujetí patnácti set kilometrů v kombinovaném cyklu ustálila na hranici 8,4 litrů, tedy na hodnotě, která odpovídá výrobcem deklarovaným hodnotám. V městském provozu si passat řekl zhruba o 11 litrů naturalu, při snaze o ekonomickou jízdu po okreskách se spokojil s necelými sedmi litry.

CENA

Základní cena vozu Volkswagen Passat Variant je na českém trhu stanovena na 699 200 Kč (provedení 1,6 Trendline). Verze s motorem 2,0 FSI stojí v základním provedení Trendline 699 200 Kč, s nejvyšší výbavou Highline 909 500 Kč. Testovaný vůz s příplatkovou výbavou měl hodnotu 1 051 900 Kč.

Standardní výbava vozu v základním provedení (Trendline) zahrnuje: čelní a boční airbagy řidiče a spolujezdce, hlavové airbagy pro cestující vpředu i vzadu, protiblokovací systém (ABS) s rozdělovačem brzdných sil (EDS), protiprokluzový systém (ASR), stabilizační systém (ESP), aktivní opěrky hlavy na předních i zadních sedadlech, přípravu pru uchycení dvou dětských sedaček systému ISOFIX, dvouzónovou klimatizaci Climatronic, rádio s přehrávačem CD a čtyřmi reproduktory, elektricky ovládaná okna vpředu, elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka, dálkově ovládané centrální zamykání, elektronický imobilizér, elektromechanickou parkovací brzdu, komfortní systém startování "Press & Drive", posilovač řízení s proměnlivým účinkem, vnější teploměr, zadní směrová a koncová a brzdová světla s LED diodami, kliky dveří a kryty vnějších zpětných zrcátek v barvě karoserie, plnohodnotné rezervní kolo, kryt zavazadlového prostoru, polohovatelnou podlahu zavazadlového prostoru, podélný střešní nosič v černém provedení, tónovaná skla v zeleném odstínu, atd.

Nejvyšší verze Highlineline obsahuje navíc elektricky ovládaná okna zadních dveří, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, automatické stěrače, automatický spínač světlometů, palubní počítač s multifunkčním ukazatelem, alarm s ostrahou interiéru, vyhřívané trysky ostřikovačů předního okna, tempomat, kola z lehkých slitin s pneumatikami 215/55 R16, chromovaná žebra masky chladiče a lišty bočních oken, střešní nosič stříbrně eloxovaný, vyhřívaná sportovní sedadla vpředu, sedadlo řidiče elektricky nastavitelné v šesti směrech, potahy sedadel v kombinaci kůže / alcantara, středovou loketní opěrku s úložným prostorem a držákem nápojů vpředu i vzadu, dekorace interiéru v provedení kartáčovaný hliník, bederní opěrku pro cestující na předních sedadlech, odkládací přihrádky v přístrojové desce, v zavazadlovém prostoru a kapsy na zadních stranách předních sedadel, textilní koberečky, atd.

Testované provedení obsahuje navíc systém kontroly tlaku v pneumatikách, bi-xenonové světlomety s ostřikovači a kontrolkou stavu kapaliny, navigační systém s barevným 6,5“ displejem, rádio s přehrávačem CD a 8 reproduktory, přední a zadní parkovací asistent, lak s perleťovým efektem a síťku v zavazadlovém prostoru.

VW Passat Variant 2,0 FSI Highline

Toyota Avensis 2,0 VVT-i Exclusive

Renault Laguna Grandtour 2,0 16V Privilége

objem motoru (cm3) 1984

1998

1998
výkon kW/k 110/150

108/147

99/135
max.toč.
moment (Nm)
200

196

191
počet válců/ventilů/počet převodových stupňů 4/16/6

4/16/5

4/16/5
typ motoru zážehový

zážehový

zážehový
max. rychlost (km/h) 210

210

204
zrychlení 0-100 km/h (s) 9,6

9,6

10,1
spotřeba město/mimo město/kombin. (l/100 km) 11,6/6,7/8,5

10,7/6,6/8,1

11,3/6,4/8,2

objem kufru skl./neskl.(l) 513/1641

520/1500

475/1512
rozměry d/š/v (mm) 4774/1820/
1517

4700/1760/
1525

4713/1774/
1439
rozvor (mm) 2709

2700

2754
objem nádrže (l) 70

60

68
pneumatiky

205/55 R16

215/45 R17

205/55 R16

Airbagy řidiče/spolujezdce/boční/hlavové ano/ano/
ano/ano

ano/ano/
ano/ano
+ kolenní

ano/ano/
ano/ano
ABS/ESP ano/ano

ano/ano

ano/ano
tempomat/parkovací asistent/mlhovky ano/ne/ne

ano/ano/ano

ano/ne/ano

klimatizace/xenony/litá kola

dvouzónová/
ne/ano

dvouzónová/
ano/ano

dvouzónová/
ne/ano

záruka (roky) 2

3

3
cena v Kč 909 500

826 900

814 000

 hodnocení 

PLUSY
- příjemné ovládání
- bohatá bezpečnostní výbava
- jízdní vlastnosti
- kvalita řemeslného zpracování

MINUSY
- cena
- vysoké ceny příplatkové výbavy
- průměrný objem kufru

Vzhled auta
Interiér a provedení
Zavazadelník
Odkládací plochy
Bezpečnost
Ovladatelnost a jízdní vlastnosti
Motor
Spotřeba
Základní výbava
Poměr cena/užitek
Konečné hodnocení (průměr)

JÍZDNÍ VLASTNOSTI

Řízení, vybavené elektromechanickým servem s degresivním účinkem, není přehnaně přeposilované. Na podněty řidiče reaguje přesně a poskytuje i velmi kvalitní zpětnou vazbu. Při vyšších rychlostech klade příjemný odpor a významnou měrou se podílí na vysoké směrové stabilitě.

Jízdní vlastnosti kombíku se od sedanu příliš neliší. Drobné rozdíly jsou patrné snad jen při zkoumání zadní nápravy, která u praktičtější verze kombi předpokládá vyšší zatížení.Precizně naladěný podvozek vyniká při dynamické jízdě stejně jako na nekvalitních vozovkách.

Drobné nerovnosti překonává passat s jistotou a i přes tužší naladění poskytuje relativně vysoký cestovní komfort. Při jízdě po zvlněném povrchu má prázdná záď tendenci poskakovat, s rostoucí zátěží se stává příjemně přetáčivá.

Ve sportovních disciplínách je variant i přes svou mohutnost dobře ovladatelný a jeho podvozek je nad očekávání agilní. Karoserie je odolná vůči kroucení a chování vozu je i v extrémních situacích lehce předvídatelné.

Mohutná příď nese jasné identifikační znaky současných modelů VW. Nejvíce pozornosti poutá jednodílná maska chladiče, v případě verze Highline navíc zušlechtěna chromovaným žebrováním.

Oproti předchozí generaci doznal Variant nejvíce změn při bočním ohledání. Designéři upustili od tradičně funkčního, hranatého designu zádi a více se zaměřili na estetiku.

Kufr verze kombi je oproti sedanu sice jen o 28 litrů větší a dosahuje tedy pouze průměrných 513 litrů, jeho praktické využití je však výrazně vyšší. Velikostí vstupního otvoru se variant řadí někam do průměru svéé kategorie.

Kufr verze kombi je oproti sedanu sice jen o 28 litrů větší a dosahuje tedy pouze průměrných 513 litrů, jeho praktické využití je však výrazně vyšší. Ve dvoumístném uspořádání odveze kombík passatu 1641 litrů věcí.

Velikostí vstupního otvoru kufru se variant řadí někam do průměru své kategorie.

Přední sportovně tvarované sedačky v kombinaci kůže / Alcantara nemají daleko k dokonalosti. Svými rozměry, výrazným bočním vedením a kvalitou zpracování poskytují tělům pasažérů výbornou oporu i při dlouhých cestách.

Vnitřní prostor se až na detaily v zadní části neliší od sedanu. Oproti předchůdci je nejen prostornější, ale i luxusnější a pohlednější.

Velikostí vnitřního prostoru dokáže passat uspokojit i hodně vysoké nároky na cestovní komfort. Všichni pasažéři mají dostatek prostoru snad ve všech myslitelných směrech.

Zadní třímístná lavice poskytuje nadmíru pohodlí dvěma dospělým pasažérům, střední vyvýšená část již tolik komfortu neslibuje.

Jízdní vlastnosti kombíku se od passatího sedanu příliš neliší. Drobné rozdíly jsou patrné snad jen při zkoumání zadní nápravy, která u praktičtější verze kombi předpokládá vyšší zatížení.

Efektní řešení zaních světel složených z diod. Bohužel, zapnutá směrovka není při pohledu z boku vidět.

V útrobách variantu tepalo dvoulitrové srdce, které oslní více v akci než papírovými hodnotami. Jeho 110 kW (150 koní) výkonu a dvěstě newtonmetrů kroutícího momentu si s rozhýbáním patnáctset kilogramů hmoty překvapivě dobře poradí.

Stoupající linie bočních oken a pozvolna se svažující střecha dodávají vzhledu vozu více dynamiky a zároveň maskují mimořádně dlouhý zadní převis karoserie.

Mohutná příď nese jasné identifikační znaky současných modelů VW. Nejvíce pozornosti poutá jednodílná maska chladiče, v případě verze Highline navíc zušlechtěna chromovaným žebrováním.

Dominantním prvkem zádi jsou horizontálně umístěné diodové světlomety, které se podobně jako u sedanu skládají za dvou částí. Toto řešení opticky snižuje mohutnou záď a navíc nijak neomezuje šířku vstupního otvoru do zavazadlového prostoru.

Autoři: ,


Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...



Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

Nejlepší auto na světě: nemá střechu a 170 koní pohání zadní kola

Alfa Romeo Spider 2000 vs. Abarth 124 Spider

Každý, kdo se v něm svezl, věděl, že ho nutně potřebuje. Abarth 124 Spider nás uklidnil, že jsou ještě k mání normální...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Další z rubriky

Requiem za Pajero. Loučí se nebojácný off-road, končí bez náhrady

Mitsubishi Pajero

Na evropském trhu už o pravověrný off-road skoro nezavadíte. Doba hraje do not SUV a jejich odvozeninám. Výjimky tvoří...

Honda CR-V dala sbohem dieselu, poprvé je sedmimístná

Honda CR-V

Honda často staví svá auta jinak než ostatní. A není to jen netradičním designem. Například vytvoří od podlahy nové...

Rošťák ze staré školy up! GTI je nejzábavnějším volkswagenem

Volkswagen UP! GTI

V honbě za co největším výkonem potěší, že stále vznikají auta, která nejsou drtivě rychlá, ale „jen“ svižná, lehká a...

Najdete na iDNES.cz