Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Snílci mají pré. Laciný volkswagen bude létající bublina

  12:23aktualizováno  12:23
Zhruba před rokem odstartoval Volkswagen v Číně iniciativu People's Car Project, tedy projekt, který má pomoci vytvořit nové lidové auto. Možná to bude vznášející se bublina pro dva pasažéry.

Volkswagen hover-car | foto: Volkswagen

Automobilka se čínské veřejnosti ptá na nápady ohledně dopravních prostředků budoucnosti. Slibuje si od toho, že společně se samotnými zákazníky se jí podaří připravit automobily, které budou veřejnosti vyhovovat.

Po jedenácti měsících trvání projektu se automobilce na speciální stránce sešlo přes 119 000 nápadů na vylepšení vozů, stránku jako takovou navštívilo přes 33 milionů uživatelů. Volkswagen se rozhodl z nápadů vybrat tři nejzajímavější a zároveň trvání projektu prodloužil na neurčito. V nové fázi projektu budou moci uživatelé přidávat další nápady týkající se především ochrany prostředí a interakce auta s okolím. Uživatelé stránek pak nápady vyhodnotí a Volkswagen ty nejlepší odmění.

Tři nápady z předchozí fáze projektu už Volkswagen představil. Chytrý klíček smart-key má asi nejblíže do praxe. Uživatel dostane do rukou místo klíče jakousi placičku s dotykovým displejem, v podstatě chytrý telefon. Přes mobilní připojení je tak ve spojení s autem, které umí svého majitele informovat o různých parametrech. Uživatel může na displeji kdykoli vidět například i stav nádrže (nebo úroveň nabití baterií) a naplánovat si tak už při cestě k automobilu trasu k nejbližší čerpací stanici.

Hudební vůz je zase auto se speciálním povrchem, který by měl měnit barvu podle toho, jakou hudbu právě posádka poslouchá. To by mělo znamenat zcela nový rozměr personalizace automobilu. Ale do praxe má něco takového asi hodně daleko.

Fotogalerie

Velmi daleko má k realizaci také představa budoucího lidového volkswagenu. Mělo by jít o jakousi vznášedlovou bublinu, která se bude pohybovat jen několik centimetrů nad vozovkou.

Auto nemá produkovat žádné emise a převeze dva pasažéry. Vůz by měl být schopen se sám řídit a umět se automaticky vyhýbat překážkám v cestě. To minimalizuje riziko nehody.

Asi největší překážkou proměny podobného dopravního prostředku ve skutečnost je potřebná infrastruktura. Předpokládá se totiž, že by se vozidlo pohybovalo po speciálních elektromagnetických silnicích. Řídit se má joystickem.





Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka (vlevo) a odborník na problematiku emisí Libor...
ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají...  celý článek

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.