Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ukázali ho v Ženevě, ale ne na výstavišti. VW Phideon je luxus pro Čínu

aktualizováno 
Ženeva (od zpravodajů iDNES.cz) - Německý koncern Volkswagen představil novou limuzínu, ale situace kolem ní je zatím trochu tajemná. Model Phideon je totiž určen (možná jen zatím) jen pro čínský trh a firma jej ukázala jen během své prezentace v předvečer ženevského autosalonu. Na výstavišti limuzína chybí.

Volkswagen Phideon je nový velký sedan. S délkou 5,05 metru se řadí do luxusního segmentu, ale Volkswagen o něm v materiálech hovoří jako o vozu vyšší třídy. Tím tak trochu naznačuje, že Phideon není opravdovým plnohodnotným nástupcem Phaetonu, byť by si to mnozí zákazníci přáli.

Fotogalerie

Tomu odpovídá i paleta motorů. K dispozici budou zpočátku dva agregáty TSI – dvoulitrový čtyřválec a třílitrový šestiválec. Ten bude mít výkon 300 koní a dodávat se bude výhradně ve spojení s pohonem všech kol. Do budoucna je v plánu plug-in hybridní provedení, prestižnější motorizace (osmi nebo dvanáctiválce) zatím nejspíš pod dlouhou kapotou limuzíny prostor nedostanou.

Phideon vychází z loňské hybridní studie C Coupé GTE, která se představila na autosalonu v Šanghaji. Přebírá z ní celou řadu stylistických prvků, včetně na Volkswagen poměrně výraznější masky chladiče a již zmíněného dlouhého profilu kapoty. Velký sedan také využívá některé dynamické linky. Volkswagen jej profiluje jako vůz, jenž uspokojí řidiče, který si jej bude řídit sám, a zároveň bude hýčkat náročného pasažéra na zadním sedadle.

Volkswagen Phideon a šéf koncernu VW Matthias Müller

Volkswagen Phideon a šéf koncernu VW Matthias Müller

Velkou zajímavostí je fakt, že Phideon je první vůz značky VW, který stojí na nové platformě MLB, určené pro podélnou zástavbu motoru. Firma však neupřesňuje, zda jde o starší verzi platformy, kterou využívají převážně modely Audi nebo Porsche Macan, či zda vůz stojí na platformě MLB 2 (také MLBEvo), kterou dostávají nové modely Audi (Q7, A4 nebo nadcházející A8) a také SUV Bentley Bentayga.

Součástí platformy MLB jsou také všemožné asistenční systémy. Phideon se jako první VW chlubí tím, že má například systém nočního vidění, který pomůže za špatné viditelnosti odhalit překážku dříve, než ji vůz osvětlí.

Firma také uvádí, že designové prvky Phideonu dostanou i další „highendové limuzíny“ značky. To tedy znamená, že model by mohl v brzké budoucnosti dostat i další sourozence.





Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.