Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ukázali ho v Ženevě, ale ne na výstavišti. VW Phideon je luxus pro Čínu

aktualizováno 
Ženeva (od zpravodajů iDNES.cz) - Německý koncern Volkswagen představil novou limuzínu, ale situace kolem ní je zatím trochu tajemná. Model Phideon je totiž určen (možná jen zatím) jen pro čínský trh a firma jej ukázala jen během své prezentace v předvečer ženevského autosalonu. Na výstavišti limuzína chybí.

Volkswagen Phideon je nový velký sedan. S délkou 5,05 metru se řadí do luxusního segmentu, ale Volkswagen o něm v materiálech hovoří jako o vozu vyšší třídy. Tím tak trochu naznačuje, že Phideon není opravdovým plnohodnotným nástupcem Phaetonu, byť by si to mnozí zákazníci přáli.

Fotogalerie

Tomu odpovídá i paleta motorů. K dispozici budou zpočátku dva agregáty TSI – dvoulitrový čtyřválec a třílitrový šestiválec. Ten bude mít výkon 300 koní a dodávat se bude výhradně ve spojení s pohonem všech kol. Do budoucna je v plánu plug-in hybridní provedení, prestižnější motorizace (osmi nebo dvanáctiválce) zatím nejspíš pod dlouhou kapotou limuzíny prostor nedostanou.

Phideon vychází z loňské hybridní studie C Coupé GTE, která se představila na autosalonu v Šanghaji. Přebírá z ní celou řadu stylistických prvků, včetně na Volkswagen poměrně výraznější masky chladiče a již zmíněného dlouhého profilu kapoty. Velký sedan také využívá některé dynamické linky. Volkswagen jej profiluje jako vůz, jenž uspokojí řidiče, který si jej bude řídit sám, a zároveň bude hýčkat náročného pasažéra na zadním sedadle.

Volkswagen Phideon a šéf koncernu VW Matthias Müller

Volkswagen Phideon a šéf koncernu VW Matthias Müller

Velkou zajímavostí je fakt, že Phideon je první vůz značky VW, který stojí na nové platformě MLB, určené pro podélnou zástavbu motoru. Firma však neupřesňuje, zda jde o starší verzi platformy, kterou využívají převážně modely Audi nebo Porsche Macan, či zda vůz stojí na platformě MLB 2 (také MLBEvo), kterou dostávají nové modely Audi (Q7, A4 nebo nadcházející A8) a také SUV Bentley Bentayga.

Součástí platformy MLB jsou také všemožné asistenční systémy. Phideon se jako první VW chlubí tím, že má například systém nočního vidění, který pomůže za špatné viditelnosti odhalit překážku dříve, než ji vůz osvětlí.

Firma také uvádí, že designové prvky Phideonu dostanou i další „highendové limuzíny“ značky. To tedy znamená, že model by mohl v brzké budoucnosti dostat i další sourozence.





Nejčtenější

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

Seat Leon
Lepší výhled z SUV je pověra, potvrdil test

Často vyzdvihovanou předností SUV má být dobrý výhled ven. Pravda, ze sedačky, která je výš než u ostatních aut, vidíte provoz jinak, někdo má dojem většího...  celý článek

PCF2017 - Porsche RWB
Tuningový sraz trochu jinak

Letošní Escape6 Prague Car Festival ukázal to nejlepší nejen z českého tuningu a my jsme nemohli chybět. Jaká byla naše výprava a stálo to za to?  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

Audi představilo autonomní elektromobil Audi Aicon
Nápady pro auta bez řidičů. Audi nemá volant ani bezpečnostní pásy

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Koncern Volkswagen pokračuje v cestě k autonomním vozidlům a k nejaktivnějším v tomto ohledu patří značka Audi. Na autosalonu ve Frankfurtu přestavila značka...  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.