Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dozvuk dieselgate: Volkswagen „zařízne“ více než 40 modelů

  12:17aktualizováno  12:17
Německý automobilový koncern Volkswagen přestane v příštích letech vyrábět více než 40 modelů automobilů. S odvoláním na nejmenované zdroje to napsal německý list Handelsblatt.

VW Brouk má skončit v roce 2018 bez nástupce | foto:  Petr Topič, MAFRA

To je součást nové strategie koncernu do roku 2025, kterou firma představila minulý týden. Volkswagen, jehož součástí je i mladoboleslavská automobilka Škoda, vyrábí v současnosti celkem asi 340 modelů.

Strategie se zaměřuje na budoucí rozvoj skupiny po překonání dopadů loňského skandálu kolem měření emisí. Největší evropská automobilka ve čtvrtek oznámila, že do roku 2025 investuje desítky miliard eur do elektrických vozů, služeb alternativní taxislužby a automatického řízení (o plánech Volkswagenu čtěte zde).

Může se hodit

Handelsblatt s odkazem na své zdroje napsal, že součástí strategie bude rovněž ukončení výroby více než 40 modelů aut.

Podle mluvčího automobilky se ale o počtu modelů, které se přestanou vyrábět, ještě nerozhodlo.

Celý koncern Volkswagen Group vlastní značky Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, Seat, Škoda, MAN, Scania, Neoplan a Ducati.

Z modelů značky Volkswagen už se ví, že nástupce nedostanou modely brouk, brouk cabrio a pravděpodobně ani scirocco. Je ovšem třeba upřesnit, že jako samostatný model automobilky často chápou i různé karosářské verze jednoho vozu.





Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka (vlevo) a odborník na problematiku emisí Libor...
ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.