Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volkswagen musí prodat zpět podíl v Suzuki

aktualizováno 
Německý automobilový koncern Volkswagen musí japonské společnosti Suzuki Motor prodat zpět zhruba pětinový podíl, který v ní koupil v rámci dohody o partnerství. Rozhodl o tom arbitrážní soud Mezinárodní obchodní komory (ICC) v Londýně. Ukončil tak několikaletý spor mezi oběma podniky.

Suzuki v roce 2011 ohlásila konec svého partnerství s Volkswagenem a obrátila se na arbitráž, protože jí německý podnik nechtěl podíl prodat zpátky. Soud nyní Volkswagenu prodej podílu nařídil. Současně mu však přiznal právo žádat odškodné, protože Suzuki porušila podmínky dohody o partnerství.

Obě automobilky dnes vyjádřily spokojenost s tím, že byl spor konečně vyřešen. „Vítáme skutečnost, že se nyní situace vyjasnila. Spolupráce obou podniků tím byla ukončena,“ uvedl Volkswagen.

Automobilky Volkswagen a Suzuki se na spolupráci dohodly koncem roku 2009. Volkswagen v rámci dohody o partnerství koupil v lednu 2010 v Suzuki podíl 19,9 procenta, za který zaplatil 1,7 miliardy eur (46 miliard Kč).

Může se hodit

Hledáte nové auto a nechce se vám běhat po autobazarech? Vyberte si svůj nový vůz z nejširší nabídky na trhu v klidu domova na Automodul.cz.

Podle internetových stránek Suzuki vlastnil Volkswagen k 31. březnu téměř 112 milionů akcií japonského podniku. Hodnota tohoto podílu by podle páteční závěrečné ceny akcií na burze činila zhruba 465 miliard jenů (92,5 miliardy Kč), upozornila agentura Reuters. Suzuki uvedla, že počítá s nákupem podílu za „rozumnou“ cenu, neposkytla však bližší podrobnosti.

Automobilky Volkswagen a Suzuki chtěly spolupracovat při vývoji, výrobě i prodeji s důrazem na hybridní a elektrické vozy. Volkswagen si od spolupráce sliboval posílení pozice na indickém trhu a Suzuki doufala, že získá napojení na hybridní a naftové technologie, jejichž vývoj si sama nemohla dovolit.

Od uzavření dohody však firmy neuskutečnily žádný společný projekt a jejich vztahy postupně ochladly. Suzuki v roce 2011 svého německého partnera obvinila, že podkopává její nezávislost. Volkswagen pak přišel s tvrzením, že Suzuki porušila dohodu rozhodnutím nakupovat naftové motory od italského konkurenta Fiatu.

Volkswagen je největší automobilkou v Evropě. V letošním prvním pololetí dokonce vystřídal japonského konkurenta Toyota Motor v čele světového automobilového trhu.

Autoři: ,




Nejčtenější

Seat Leon
Lepší výhled z SUV je pověra, potvrdil test

Často vyzdvihovanou předností SUV má být dobrý výhled ven. Pravda, ze sedačky, která je výš než u ostatních aut, vidíte provoz jinak, někdo má dojem většího...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

PCF2017 - Porsche RWB
Tuningový sraz trochu jinak

Letošní Escape6 Prague Car Festival ukázal to nejlepší nejen z českého tuningu a my jsme nemohli chybět. Jaká byla naše výprava a stálo to za to?  celý článek

Škoda Auto zahájila sériovou výrobu nového kompaktního SUV Karoq v závodě...
Škoda by mohla přesunout výrobu Superbu do Německa

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto chce podle odborářů přesunout výrobu následníka modelu Superb do Německa. Důvodem má být velká poptávka po vozech...  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

Další z rubriky

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Aircross je výjimečně praktický crossover, prozkoumali jsme ho

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Citroën představuje další malé auto. Nahrazuje C3 Picasso, má však výraznější vzhled a nové jméno C3 Aircross. A říká si SUV, i když pohon všech kol nenabídne...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.