Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volkswagen musí prodat zpět podíl v Suzuki

aktualizováno 
Německý automobilový koncern Volkswagen musí japonské společnosti Suzuki Motor prodat zpět zhruba pětinový podíl, který v ní koupil v rámci dohody o partnerství. Rozhodl o tom arbitrážní soud Mezinárodní obchodní komory (ICC) v Londýně. Ukončil tak několikaletý spor mezi oběma podniky.

Suzuki v roce 2011 ohlásila konec svého partnerství s Volkswagenem a obrátila se na arbitráž, protože jí německý podnik nechtěl podíl prodat zpátky. Soud nyní Volkswagenu prodej podílu nařídil. Současně mu však přiznal právo žádat odškodné, protože Suzuki porušila podmínky dohody o partnerství.

Obě automobilky dnes vyjádřily spokojenost s tím, že byl spor konečně vyřešen. „Vítáme skutečnost, že se nyní situace vyjasnila. Spolupráce obou podniků tím byla ukončena,“ uvedl Volkswagen.

Automobilky Volkswagen a Suzuki se na spolupráci dohodly koncem roku 2009. Volkswagen v rámci dohody o partnerství koupil v lednu 2010 v Suzuki podíl 19,9 procenta, za který zaplatil 1,7 miliardy eur (46 miliard Kč).

Může se hodit

Hledáte nové auto a nechce se vám běhat po autobazarech? Vyberte si svůj nový vůz z nejširší nabídky na trhu v klidu domova na Automodul.cz.

Podle internetových stránek Suzuki vlastnil Volkswagen k 31. březnu téměř 112 milionů akcií japonského podniku. Hodnota tohoto podílu by podle páteční závěrečné ceny akcií na burze činila zhruba 465 miliard jenů (92,5 miliardy Kč), upozornila agentura Reuters. Suzuki uvedla, že počítá s nákupem podílu za „rozumnou“ cenu, neposkytla však bližší podrobnosti.

Automobilky Volkswagen a Suzuki chtěly spolupracovat při vývoji, výrobě i prodeji s důrazem na hybridní a elektrické vozy. Volkswagen si od spolupráce sliboval posílení pozice na indickém trhu a Suzuki doufala, že získá napojení na hybridní a naftové technologie, jejichž vývoj si sama nemohla dovolit.

Od uzavření dohody však firmy neuskutečnily žádný společný projekt a jejich vztahy postupně ochladly. Suzuki v roce 2011 svého německého partnera obvinila, že podkopává její nezávislost. Volkswagen pak přišel s tvrzením, že Suzuki porušila dohodu rozhodnutím nakupovat naftové motory od italského konkurenta Fiatu.

Volkswagen je největší automobilkou v Evropě. V letošním prvním pololetí dokonce vystřídal japonského konkurenta Toyota Motor v čele světového automobilového trhu.

Autoři: ,




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.