Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

  15:04aktualizováno  15:04
Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po Golfu) se představuje v šesté generaci. Je to auto nabité moderní technikou a zase o kus větší. Do prodeje dorazí v listopadu, ceník dostane už v létě.

Volkswagen Polo | foto: Volkswagen

Když zůstaneme u srovnávání s bestsellerem Volkswagenu, ikonickým Golfem, je zajímavé všímat si, jak ho Polo dorůstá. Nově má délku lehce přes čtyři metry (o 81 mm víc oproti předchůdci), to je o třicet centimetrů víc, než měl Golf první generace a ten aktuální je 425 centimetrů dlouhý a má 380litrový kufr. Nové Polo má kufr s objemem 350 litrů.

Malé auto v podání Volkswagenu tak dokáže suverénně uhrát roli rodinného auta. Jeden z designérů, který se podílel na návrhu interiéru, prý o novém Polu řekl: „Už není jen malým bratrem Golfu. Není už automobilem, který si člověk koupí, když si nemůže dovolit Golf. Nyní je přesně takovým automobilem, který chce mít.“ A ono to tak je, prokázal to už Seat Ibiza, který na stejné technice jako nové Polo dorazil před několika měsíci (test čtěte zde).

Volkswagen Polo

Polo se oproti předchůdci o velký kus rozšířilo (+ 69 milimetrů) a má skoro o deset centimetrů delší rozvor (nově 2 564 mm). To znamená velkou kabinu a dost místa na zadních sedadlech i pro dospělé. Pro ilustraci: kabinu i kufr má nové Polo větší než VW Golf čtvrté generace, který se představil před dvaceti lety.

Může se hodit

Volkswagen zrušil třídveřové provedení Pola, nová generace tedy bude k mání výhradně s pětidveřovou karoserií. Na kombiverzi také nedojde, místo ní se v dohledné době (snad příští, nebo přespříští rok) představí malé SUV jménem T-Cross.

Moderní technika

První Polo se představilo v roce 1975, dodnes jich v pěti generacích prodali 16,5 milionu. Za těch 42 let se filozofie jednoduchého malého auta změnila, dnes chce být poslem těch nejmodernějších technologií pro kategorii malých aut. Na přístrojovou desku může dostat obrovský osmipalcový dotykový displej multimediálního centra a displej může mít i místo klasických budíků v kapličce pod volantem. K tomu adaptivní tempomat udržující samočinně odstup za předjedoucím vozem, hlídač mrtvého úhlu, adaptivní tlumiče nebo systém automatického brzdění před překážkou (podle statistik prý dokáže zabránit 45 procentům městských šťouchanců v kolonách).

Volkswagen Polo

V loňském roce se podle Herberta Diesse, šéfa značky Volkswagen, na celém světě prodalo 7,5 milionu malých aut a jejich prodeje stále rostou. Pro značku je to tedy velmi důležitý model s velkými objemy prodejů. Automobilka nové Polo postavila na moderní modulární platformě MQB, určené pro vozy s pohonem předních kol a motorem vepředu napříč. Velmi variabilní koncernovou „stavebnici“ tak využívají velmi rozdílná auta od VW Tiguan přes Passat až po Golf. V provedení pro malá auta má architektura MQB označení A0 a už se na ní vyrábí nově prodávaná pátá generace Seatu Ibiza a v Boleslavi na ní vyvíjejí novou Škodu Fabii.

Nové Polo dorazí s motory s rozsahem výkonů od 48 do 147 kilowattů. Šest jich jezdí na benzin, dva na naftu a jeden na zemní plyn.

Fotogalerie

Benzinové motory TSI jsou osazeny filtry pevných částic. To je technologie čištění výfukových plynů, kterou pro benzinové motory nasazuje Volkswagen mezi prvními. Dosud se filtry pevných částic (sazí) používaly pro naftové agregáty. Základ nabídky tvoří litrové tříválce MPI (atmosferické) a TSI (turbo) ve čtyřech výkonových verzích. Vrcholem jsou dva přeplňované čtyřválce objemu 1,5 a dva litry, první má 150 koní (110 kW), druhý určený pro verzi GTI je dvousetkoňový, což je 147 kW (končící Polo GTI má 1,8litrový motor s výkonem 192 koní). Turbodiesel 1,6 TDI ve dvou výkonových verzích musel dostat technologii SCR pro odlučování škodlivin. Všechny motory s výkonem od 70 kW výše půjde kombinovat s dvouspojkovou převodovkou DSG.

Tým šéfdesignéra značky Klause Bischoffa zachoval Polu pečlivě vyvážené charakteristické proporce. Na karoserii najdeme mnoho ostrých linek a prolisů, hlavně na bocích jich je mezi spodní hranou oken a klikami možná až moc. Střízlivý design oživují výrazné grafické prvky ve světlech, která budou ve vyšších výbavových stupních využívat full-LED technologii.

Volkswagen Polo v číslech

  • délka x šířka x výška x rozvor (mm): 4053 x 1751 x 1446 x 2564
  • objem kufru: 351 litrů

    MOTORY
  • 1.0 TGI (zemní plyn) s výkonem 66 kW/90 k1/2, pětistupňová převodovka
  • 1.0 MPI (benzin) s výkonem 48 kW/65 k1/2, pětistupňová převodovka - tento motor nebude v české nabídce
  • 1.0 MPI (benzin) s výkonem 55 kW/75 k1/2, pětistupňová převodovka
  • 1.0 TSI (benzin) s výkonem 70 kW/95 k1/2, pětistupňová převodovka/sedmistupňová převodovka DSG
  • 1.0 TSI (benzin) s výkonem 85 kW/115 k1/2, šestistupňová převodovka/sedmistupňová převodovka DSG
  • 1.5 TSI s výkonem 110 kW/150 k1/2, šestistupňová převodovka/sedmistupňová převodovka DSG
  • 2.0 TSI s výkonem 147 kW/200 k1/2, šestistupňová převodovka/sedmistupňová převodovka DSG
  • 1.6 TDI (nafta) s výkonem 59 kW/80 k1/2, pětistupňová převodovka - tento motor nebude v české nabídce
  • 1.6 TDI s výkonem 70 kW/95 k1/2, pětistupňová převodovka/sedmistupňová převodovka DSG





Nejčtenější

PCF2017 - Porsche RWB
Tuningový sraz trochu jinak

Letošní Escape6 Prague Car Festival ukázal to nejlepší nejen z českého tuningu a my jsme nemohli chybět. Jaká byla naše výprava a stálo to za to?  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Chýnovský kopec
Kotrmelce v bahně a pády z kopce, to byl extrémní závod v Chýnově

Motocykly a jezdci létají nekontrolovaně vzduchem a nebývá nouze o dramatické situace. Takový byl závod do strmého vrchu v jihočeském Chýnově. Letos se konal...  celý článek

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

Další z rubriky

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.