Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volkswagen Polo GTI a Cross Polo. Poloviční sporťák a poloviční SUV

  10:45aktualizováno  10:45
Automobilka Volkswagen představila před ženevským autosalonem dvě nové verze svého malého modelu Polo. Sportovně založeným jedincům je určeno nové Polo GTI, mladým sportovcům pak Cross Polo.

Volkswagen Polo GTI | foto: Volkswagen

Polo GTI je levnější a menší variantou legendárního Golfu GTI a zároveň případnou konkurencí Škody Fabia RS, tedy pokud se jí opravdu dočkáme.

Nové Cross Polo pak může trochu mířit na zákazníky, kteří pošilhávají po Fabii Scout. Ta se nabízí výhradně ve verzi kombi a tak vede nabídkou prostoru, Cross Polo zase bude bodovat na svou kategorii velmi neotřelým vzhledem.

Polo GTI jako Fabia RS

Nejsilnější Volkswagen Polo dostal techniku, na kterou se příznivci Škody Fabia těší v modelu RS. Fabia, pokud se RS verze dočká, bude posledním z trojice malých koncernových vozů, která dostane motor 1.4 TSI s výkonem 132 kW, tedy 180 koní. Stejný motor ve spojení se sedmistupňovou převodovkou už nějakou dobu podává své výkony v Seatu Ibiza Cupra. Polo dostalo i elektronickou uzávěrku diferenciálu XDS. Podvozek nového Pola GTI je snížený o 15 milimetrů, vůz má tužší pružiny a nízkoprofilové pneumatiky 215/40 R17.

Volkswagen Polo GTI

Nejrychlejší polo pojede až 229 km/h a na stovku zrychlí za 6,9 sekundy. V obou disciplínách tak bude o něco lepší než malý seat. Ačkoli má malé GTI stejný výkon jako předchozí generace, spotřeba klesla o rovnou čtvrtinu. Polo průměrně spolyká 6 litrů benzinu na 100 kilometrů.

Ve výbavě samozřejmě nemohou chybět sportovní sedadla a doplňky interiéru. I komfortní výbava je velmi dobrá a obnáší klimatizaci, centrální zamykání, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, mlhovky a další prvky. Nechybí ani sada airbagů včetně bočních a hlavových. Polo GTI bude na českém trhu k dostání v průběhu května ve tří nebo pěti dveřové variantě za prozatím neznámou cenu.

Cross Polo mimo silnice

Malé rádoby-terénní polo sází především na osobitý vzhled, který mu dodává oplastování spodní části karoserie, o 15 mm zvýšená světlá výška, střešní nosiče a další doplňky exteriéru. Cross Polo bude k dostání v šesti barvách, z nichž dvě jsou určené speciálně jen pro tento model (oranžová Magma a béžová metalíza Terra). Úpravami prošel i interiér. V závislosti na barvě karoserie jsou k dispozici čtyři barevné kombinace. Charakteristickým znakem každé z nich je dvoubarevné provedení sedadel.

Volkswagen Cross Polo

Na rozdíl od Fabie Scout se bude Cross Polo nabízet celkem se šesti motory. Fabia má pouze čtyři, polovina z nich budou turbodiesely. Základem je benzínový tříválec 1.2 s výkonem 51 kW, druhou možností motor 1.4 63 kW, nejsilnější benzinovou variantou bude motor 1.2 TSI s výkonem 77 kW. S ním Polo Cross zrychlí na stovku za 9,9 sekundy a průměrně spotřebuje jen 5,5 litru paliva na 100 kilometrů.

Vznětové motory bude reprezentovat trojice šestnáctistovek TDI o výkonech 55, 66 a 77 kW. Průměrná spotřeba všech je 4,3 litru nafty na 100 kilometrů. Prostřední vznětovou verzi lze mít na přání s převodovkou DSG (pak spotřeba stoupne na 4,6 litru), stejnou převodovku mohou mít i obě silnější benzínové verze. Model Cross Polo mohou zákazníci objednávat uý dnes za cenu od 311 900 korun.





Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.