Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volkswagen přistřihne Škodě křídla, je moc úspěšná

  16:55aktualizováno  16:55
Úspěch Čechů na úkor Volkswagenu a Audi je Wolfsburgu trnem v oku. Škoda má z vůle šéfa VW Winterkorna nabízet levnější modely.

Superb Combi: stávající trhák mladoboleslavské automobilky může být poslední velkou škodovkou. Nová strategie má nařídit Škodě výrobu lacinějších a jednodušších modelů. | foto: Škoda Auto

Volkswagen chce svou českou dceru Škodu více odlišit od ostatních značek koncernu. "Budeme muset Škodě utáhnout opratě. Přeji jim úspěch, ale nemůžeme se sami oslabovat," cituje časopis Auto Bild koncernového šéfa Winterkorna.

Škoda v současnosti slaví velký úspěch s auty, která jsou odvozena z modelů Audi a Volkswagen, ale prodávají se levněji. Tato konkurence uvnitř koncernu přináší do Wolfsburgu obavu, že Škoda Volkswagenu a Audi odlákává zákazníky.

Důsledkem toho má Škoda podle Auto Bildu nabízet levnější modely. Na rok 2014 plánovaná nová fabia již nemá využívat platformu VW Polo, ale méně náročnou, a tudíž i levnější platformu. Škoda má také uvést na trh konkurenta pro Dacii, jehož vývoj finišuje. Model, jenž zastoupí Octavii Tour, která se letos odporoučela z ceníku, prozatím známe pod prozatímním jménem A-entry. Spekuluje se, že až se v roce 2012 představí, ponese staronové jméno Felicia. Jeho konstrukčním dvojčetem má být nové toledo španělského Seatu. K tomu plánuje Škoda na rok 2012 minivůz na platformě Volkswagenu Up!

škoda škodí volkswagenu

Superb porazil passata - čtěte VÍCE

Za oběť změny strategie by mohl padnout superb - zda bude mít současná generace následovníka, je zatím nejasné. "Škoda nebude svou modelovou paletu budovat směrem vzhůru," řekl Winterkorn. Volkswagen chce dát nový důraz tam, kde dnes udává tón konkurence z Dálného východu. Wolfsburgští chtějí v příštích letech sesadit Toyotu z pozice vedoucí světové značky. Za tímto účelem se koncern spojil i se Suzuki, specialistou na malá auta a motocykly. Spekuluje se také o tom, že krouží kolem Alfy Romeo, její stávající majitel Fiat to ale popírá a trvá na tom, že značka není na prodej.

Autoři:




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.