Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volkswagen Routan: adept na rekord a místo v muzeu

aktualizováno 
Zajímavý možná tenhle volkswagen od pohledu moc není, pozornost však zaslouží. Aspiruje totiž na titul auta, které vydrželo ve výrobě nejkratší dobu. Pět a půl tisíce prodaných kusů dělá z bachratého chrysleru se znakem VW zároveň sběratelský unikát.

Volkswagen Routan | foto: Volkswagen

Pokud nepočítáme kusovou výrobu výjimečných aut, limitované edice zajímavých modelů a malosériové sporťáky, asi budete dlouho hledat auto, které vydrželo ve výrobě jen tři měsíce.

Docela obyčejný volkswagen, který vznikl ze spolupráce německé automobilky s americkým odborníkem na největší velkoprostorové vozy Chryslerem, se představil loni na únorovém autosalonu v Chicagu. V září se začal vyrábět a prodávat a už v prosinci byla jeho výroba pozastavena v důsledku krize na autotrzích.

Volkswagen Routan

Počítadlo prodaných aut se zastavilo na 5 582 kusech, ve skladech stojí 16 tisíc neprodaných routanů, které zákazníky moc nelákají. VW přemýšlí, že jeho výrobu v továrně Chrysleru v ontarijském Windsoru už neobnoví, jak magazínu Automotive News sdělil Stefan Jacoby, šéf amerického Volkswagenu.

V routanu odhalí i necvičené oko Chrysler Grand Voyager (v USA Dodge Grand Caravan a Chrysler Town & Country) velmi lehce. Volkswagen tak chtěl na zámořském trhu nabídnout velkoprostorové auto, na které jsou Američané zvyklí, s co nejnižšími investicemi. Na spolupráci se automobilky dohodly v roce 2005.

Voyager dostal jiný čumák, ale americký trh routan nepřijal i přesto, že k jeho nákupu lákala hollywoodská hvězda Brooke Shieldsová. Statistky prodejů zároveň ukazují že Chryslerova dvojčata routanu si naopak v dnešní mizérii nevedou vůbec špatně.

Autor:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.