Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volkswagen hledá nové trhy, míří i do Keni a Rwandy

  11:00aktualizováno  11:00
Německý výrobce chce na černém kontinentu investovat do továren i do služeb osobní mobility.

Volkswagen Polo Vivo | foto: Volkswagen

Volkswagen vyrábí v Africe auta od roku 1951, kdy začal v Jižní Africe montovat původní Brouky. A teď začal větřit novou příležitost. Rozvojové země mají totiž dopravní problémy, infrastruktura je nedostatečná, města jsou plná kolon, hromadná doprava buď vůbec neexistuje, nebo nefunguje. Místní proto volí alternativní způsoby vlastní mobility, oblíbili si car sharing, Uber a další podobné služby, které fungují dokonce i na lokální úrovni. V takové Keni funguje Uber od roku 2015.

Volkswagen by (i s ohledem na svou novou značku Moia!) rád ukousl kousek ze slibného koláče. První pokusy chce provést ve Rwandě, kde zatím Uber a spol. neoperují. V prosinci kvůli tomu šéf značky Herbert Diess a rwandský prezident Francis Gatara podepsali memorandum.

Volkswagen se v něm zavázal nejen ke spuštění služeb osobní mobility, ale v hlavním městě Kigali bude navíc vyrábět auta. Továrna by měla být hotová koncem roku 2017 a bude mít roční kapacitu 5000 vozidel (pro představu: východočeské Kvasiny mají od roku 2018 zvládnout vyrobit ročně 280 000 aut), jež budou mimo jiné určená právě pro VW alternativu k Uberu a pro car sharing.

Kvasiny: radost i starost Škody

Nestíhají vyrábět nové SUV pro Seat

Seat Ateca

Seat Ateca

Rwanda je podle renomovaného automobilového magazínu just-auto pro takový projekt dobrou volbou. Má mladou populaci, která je zdatná v oblasti informačních technologií a metropole Kigali bývá označována jako „nejpřipojenější“ město v Africe. Volkswagen dokonce plánuje nabídnout Rwanďanům elektromobily.

Co se bude ve Rwandě vyrábět, zatím není jisté. Podle šéfa VW South Africa Thomase Shaefera bude od ledna do dubna nebo května probíhat jakási průzkumná fáze, v niž automobilka zjistí, jakou přesnou podobu by její služby měly mít a jaké vozy budou v Kigali sjíždět z linky. Pravděpodobně se ale bude jednat o auto, jako je VW Polo Vivo. Malý hatchback je vlastně upraveným evropským Polem čtvrté generace, od roku 2010 se vyrábí v Uitenhage v Jižní Africe a od konce letošního roku i ve městě Thika v Keni (50 km od Nairobi). V Thice má VW fabriku již od šedesátých let, v poslední době byla ale její produkce jen symbolická. Teď by se měla razantně zvýšit. VW slíbil, že při ve svých nových nebo modernizovaných provozech vyškolí nové místní odborníky, které rozvojové ekonomiky potřebují.

Ale jak to bude s odbytem? Automobilovému trhu ve východní Africe dominovala zejména dovážená ojetá auta z Japonska a dalších zemí, japonské automobilky začaly poslední dobou v Keni také montovat nová auta. A právě Mitsubishi, Toyota a další budou hlavními konkurenty VW v boji o rozvojové trhy.

Volkswagen chce svoje aktivity rozšířit i v severní Africe. Od jara 2017 se bude v Alžírsku ve spolupráci se společností SOVAC montovat až 100 aut denně (tj. cca 35 000 ročně). Bude se ale jednat o vozy různých koncernových značek, mj. i o seaty nebo Škodu Octavia (více o projektu čtěte zde).

Autoři:




Nejčtenější

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Další z rubriky

Audi představilo autonomní elektromobil Audi Aicon
Nápady pro auta bez řidičů. Audi nemá volant ani bezpečnostní pásy

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Koncern Volkswagen pokračuje v cestě k autonomním vozidlům a k nejaktivnějším v tomto ohledu patří značka Audi. Na autosalonu ve Frankfurtu přestavila značka...  celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Řidiči od ledna zaplatí „pokutu“ za každý den bez povinného ručení

Na nepojištěné řidiče se od ledna znovu chystá bič. Česká kancelář pojistitelů od nich bude vymáhat příspěvek za každý den bez povinného ručení. Poslanci toto...  celý článek

Mazda CX-5 2.2 D 2015 · 4x4,CZ
Mazda CX-5 2.2 D 2015 · 4x4,CZ

r.v. 2015, naj. 78 400 km, diesel
600 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.