Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volkswagen Scirocco aneb když nemáte na porsche

aktualizováno 
Mladý chlapík kolem třiceti s místem dobře placeného manažera, kterého se finanční krize dotýká asi tak jako Václava Klause globální oteplování. Tak nějak si lze představit člověka, pro něhož je Volkswagen Scirocco ideálním vozem.

Volkswagen Scirocco | foto: Lukáš Procházka, MF DNES

Sportovní kupé od Volkswagenu s oprášeným názvem Scirocco si může koupit jen ten, kdo buď nemá rodinu a vedle sebe vozí maximálně přítelkyni či přítele. Případně ten, komu už v garáži parkuje něco, co má čtyři alespoň čtyři dveře a zavazadlový prostor, který se dá označit jako rodinný. Volkswagen Scirocco je zkrátka auto pro radost. A pro někoho možná překvapivě to platí i v případě, když má pod kapotou motor o objemu 1,4 litru.

I s malým objemem jde zahrát velké divadlo

To ovšem moc nechápal statný čtyřicátník na parkovišti před supermarketem, který se na testované scirocco došel podívat.

"Jen jednačtyřka? Kolik to proboha jede? Já myslel, že tam bude aspoň dvoulitr," zklamaně okomentoval objem motoru a ještě přidal výraz, který jasně dával najevo něco v tom smyslu, že mu je mě líto, protože jsem si koupil něco, co sice vypadá jako ostré žihadlo za milion, ale má to stejný objem motoru jako jeho fabie combi.

Může se hodit

Širokou nabídku nových
i ojetých vozů Volkswagen nabízíwww.automodul.cz

Jenže už jsem mu nestihl říct jednu zásadní informaci. Že "můj" motor má díky dvoustupňovému přeplňování za pomoci kompresoru a turbodmychadla výkon 118 kilowattů, tedy 160 koní. A s tím už nějaké "divadlo" uděláte.

Zvenku paráda, uvnitř nuda

Jízda ve VW Scirocco je bez chyb. "Šíro", jak se mu slangově říká, je široká a nízko posazená placka, která dovolí, abyste šli do zatáčky trochu ostřeji než obvykle, ale přitom nehrozí, že byste potkali strom vedle příkopu, který ještě uniká nabroušeným pilám pracovníků Ředitelství silnic a dálnic.

Trošku agresivnější jízda zcela logicky zahýbá se spotřebou. Výrobce uvádí, že v průměru byste se měli vejít do 6,6 litrů na 100 kilometrů. No... Přidejte ještě litr a budeme se pohybovat v reálných číslech.

Ale zážitky po občasném prudším sešlápnutím pedálu za to stojí. Když to totiž neuděláte, budete se uvnitř trochu nudit. Interiér je sice volkwswagenovsky účelný, ale nic vás v něm nepřekvapí. Z designérského pohledu jediné oživení představují trojúhelníková madla se stříbrnou lištou na dveřích.

Pochvalu si ovšem zaslouží dobře tvarovaná sedadla. Interiér je zkrátka opak sportovně-drsného vnějšku. Pohledy ostatních řidičů i chodců láká prakticky pořád. A i to o něčem svědčí. Za nudnými auty se na silnici nikdo neotáčí.

Volkswagen Scirocco

motor

1.4 TSI

max. výkon a kroutící moment

118 kw/160 koní a 240 Nm

zrychlení (0-100 km/h)

8 s

max. rychlost

218 km/h

prům. spotřeba

6,6 l

převodovka

šestistupňová

délka x šířka x výška x rozvor

4 256 x 1 810 x 1 404 x 2 578 mm

objem kufru

312 l

základní cena

549 900 Kč

zákl. cena test. verze

599 900 Kč
Pozn: Data uváděná výrobcem







Nejčtenější

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Další z rubriky

Škdoa Karoq
První kilometry se Škodou Karoq: má skvělý podvozek na české cesty

Na Sicílii mají silnice rozbombardované podobně jako ve Středočeském kraji. I na nich je Karoq obdivuhodně pohodlný. I když je podvozek nádherně vláčný, je i...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Kia Stonic
Kia Stonic je povedený fešák, který se jako SUV naštěstí jen tváří

Jednoduchý, veselý, líbivý design, to je obrovská deviza Kie Stonic. Nový model bude miláčkem publika kvůli svému vzhledu. Je to crossover, dnes nejmódnější...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.