Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volkswagen Scirocco: těšte se na fičák!

  11:30aktualizováno  11:30
Až do posledních chvil před uvedením na autosalonu v Ženevě se snažil Volkswagen utajit podobu sériového scirocca. Nepodařilo se, už víme, jaké bude.

Volkswagen Scirocco | foto: Autoblog.it

Giugiarův hranatý volkswagen se jménem vypůjčeným od větrů, které vanou od Sahary, je ikonou sedmdesátých a osmdesátých let automobilových (vyrábělo se od roku 1974 do roku 1992).

Oživení legendy slíbilo Wolfsburgské vedení už po autosalonu v Paříži před dvěma roky. Teď už na stánku v Ženevě připravují všechno na odhalení jeho sériové podoby. Po čtyřiatřiceti letech je scirocco zpátky a stejně jako v roce 1974 se uvede na autosalonu na západě Švýcarska.

Původně se jmenoval Iroc, ale na silnici dostane osvědčené − kompletní − jméno. Více se o pařížském konceptu dozvíte tady:

popisek VW IROC
NIC PRO ZELENÁČE

Oproti designu konceptu, který mnozí považovali za definitivní, se toho změnilo víc, než bývá v těchto případech obvyklé.

Obří tlamu mřížky chladiče nahradilo jemnější tvarování s lehce přetaženou plochou kapotou.
První obrázky ukazují, jak mu to bude slušet v bílém perleťovém lakování.

Volkswagen Scirocco

Znovuzrozené scirocco technicky vychází z golfu. Víc o něm nevíme, je ale jisté, že dostane motory známé z golfu, chybět nebude dvouspojková převodovka DSG. Nejvíc asi sciroccu bude svědčit spolupráce s kompresorem a turbodmychadlem přeplňovanou čtrnáctistovku TSI, která měla předloni v konceptu Iroc 210 koní. Spíš než na scirocco se tedy těšte na uragán...

VW Scirocco

Volkswagen začal pracovat na lehkém sportovním sciroccu začátkem 70. let. Nový model měl za úkol nahradit Karmann Ghia Coupé. Při vývoji konstruktéři použili díly z golfu a jetty. Design dostal na starost Giorgetto Giugiaro. Premiérově se scirocco představilo v roce 1974 s motory 1,1 až 1,8 litru.

Druhá generace přišla v roce 1982, vůz dostal luxusnější interiér a přibyly nové motory. Nejsilnější scirocco s motorem 1,8 nabízelo výkon 139 koní.

V roce 1992 výroba scirocca skončila a zájemci o něj museli přesedlat na model corrado.

Autor:




Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.