Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volkswagen se rozdělí - škodovky budou konzervativní

  11:01aktualizováno  11:01
Značky Volkswagen, Škoda, Bentley a Bugatti budou sdruženy do společné skupiny "klasických" značek a Audi, Seat a Lamborghini do druhé, takzvané "sportovní" skupiny značek. Skupiny podnikatelsky povedou VW a Audi a budou tak odpovědné za jejich výsledky. Definitivně o tom rozhodla dozorčí rada německého automobilového koncernu VW ve Volfsburgu v rámci strukturální přestavby automobilky platné od 1. ledna 2002.

Každá značka si přitom ale zachová svůj samostatný charakter a bude samostatně operovat na trhu. Novou strukturou koncern sleduje "rozšíření celkového pokrytí trhu a větší tržní využití v jednotlivých segmentech".  Sekci užitkových vozidel v rámci koncernu povede Volkswagen. Dosud oddělené skupiny Financial Services a Europcar se sdruží do jedné.

Poté, co v září rozhodla dozorčí rada VW o vystřídání Ferdinada Piëcha Berndem Pischetsriederem v čele koncernu, se změny začaly v minulých týdnech rýsovat. Budoucí šéf, který se řízení ujme 17. dubna 2002, signalizoval nespokojenost, že se
mnohé koncernové značky překrývají. Škoda tak má například téměř stejné technické vybavení jako vozy VW, ale přesto je auto z "východu" cenově příznivější než německé. Ve vyšších třídách zase působí často proti sobě VW a Audi.

Nově vzniklé skupiny se mají "více než dosud podporovat ve vývoji, produkci, odbytu a marketingu," řekl tento týden nový šéf koncernu listu Financial Times Deutschland (FTD).  Navíc se musejí koncernové značky stále více prosazovat proti silným a mladším soupeřům na trhu. "Klasikové" Golf a Passat se tak "utkávají" s Peugeotem 307, Fiatem Stilo nebo Renaultem Megane.

"Koncern například nyní nabízí ve třídě malých vozů hned tři modely VW Polo, Škoda Fabia a Seat Cordoba, které si navzájem konkurují. "Bohužel však v této velikosti není žádný roadster", citoval budoucího šéfa časopis Der Spiegel.  Sporná je i skupina aut vyšší  třídy. Především zaměstnanecké svazy v dozorčí radě kritizovaly, že Piëch vkládal nadměrné prostředky do projektů luxusních vozů. Kromě modelu D 1 jde například o nový Bentley a nákladnou studii Bugatti. Také Sigmar Gabriel, ministerský předseda spolkové země Dolního Saska, které je největším akcionářem VW, řekl, že podnik opomíjí širokou klientelu a soustřeďuje se příliš na luxusní modely. 

Dozorčí rada dnes rozhodla také o řadě personálních změn. Detlef Wittig se od 1. ledna 2002 stane předsedou dozorčí rady Škody Auto a.s a Jens Neumann místopředsedou. Ferdinand Piëch skládá ke 31. prosinci 2001 svůj mandát v dozorčí radě Škody.  Šéfa Audi Franze-Josefa Paefgena nahradí Martin Winterkorn. Média v minulých dnech uváděla, že Pischetsrieder sám by měl vedle šéfování koncernu vést sám i skupinu klasických značek. Do čela sportovní sekce by se tak dostal Winterkorn jako nový šéf Audi. Škoda Auto se ke změně struktury koncernu odmítla vyjádřit s tím, že je to věcí akcionářů. 

Autor:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.