Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volkswagen se spojuje s čínskými kopírovači, chce pomoci s elektromobily

  10:00aktualizováno  10:00
Čínská automobilka BYD známá svými hybridy a elektromobily, ale také plagiátorstvím, podepsala memorandum o porozumění s automobilkou Volkswagen. Společnosti budou zkoumat možnosti spolupráce v oblasti elektromobilů a hybridů.

Hybridní vůz BYD F3DM | foto: Roman Švidrnoch, MF DNES

Na návštěvě ve Wolfsburgu podepsali zástupci čínské automobilky BYD (Build Your Dreams) dokumenty o možnostech spolupráce s německým Volkswagenem. Pod memorandem o porozumění jsou podepsáni ředitel automobilky VW Martin Wirterkorn a předseda představenstva BYD Chuanfu Wang.

V rámci dohody budou obě automobilky zkoumat možnosti spolupráce v oblasti elektromobilů a hybridních automobilů. Volkswagen čínské delegaci předváděl svůj Golf twinDrive (více o hybridním golfu čtěte ZDE) a prototypy elektromobilů.

Číňané jsou ale v tomto ohledu podstatně dále než Němci. Hybridní auta a elektromobily již totiž běžně nabízí zákazníkům. Nedávno například předběhli i ty největší koncerny světa v uvedení prvního plug-in hybridu. Čtěte - Číňané předběhli celý svět, začali prodávat první dobíjecí hybrid

Kopie značky BYD se ukázaly i v Evropě

Automobilka BYD ale není známa jen pro svou technickou vyspělost v oblasti elektroaut.

Je také nechvalně proslulá svým plagiátorství. Její automobily často kopírují vzhled vozů Toyota. BYD například vyrábí falešnou Toyotu Aygo, kterou prodává za prakticky čtvrtinovou cenu. Je tedy otázkou, zda takové spojení nemůže koncern Volkswagen i poškodit.

Čínská automobilka přijela své modely ukázat i na loňský autosalon do Ženevy, letos na výstavišti Palexpo nad ženevským jezerem chyběla. Čtěte: Čínská auta "voní" jako tenisky z tržnice

Specialisté na baterie

Koncern, který stojí za automobilkou BYD, je jedním z největších dodavatelů NiCD a Li-ion baterií na světě. Proto se právě zkušenosti Číňanů mohou Volkswagenu hodit. Ostatně, potvrzují to i slova Ulricha Hackenberga, člena rady pro technický rozvoj automobilky.

"Volkswagen bude nadále rozšiřovat své úspěšné BlueMotion technologie. Nicméně hybridy a elektromobily budou samozřejmě hrát stále důležitější roli. Především pro čínský trh nám pak mohou potenciální partneři jako BYD poskytnout dostatek podpory pro rychlý rozvoj našich aktivit," okomentoval Hackenberg podepsaný dokument.

Volkswagen se tak dohodou s čínskou automobilkou připravuje na rychlou možnost výroby a prodeje elektromobilů a hybridů v Číně. Je pravda, že si k tomu vybral odpovídajícího partnera.





Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.