Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VW má chuť na Fiat, spekuluje německý tisk. Firmy to popírají

  13:25aktualizováno  17:35
Vlastníci italské automobilové skupiny Fiat Chrysler popřeli zprávu německých médií, podle níž s nimi jednala německá automobilová skupina Volkswagen o možném převzetí společnosti. Informace s odvoláním na nejmenované zdroje z firemního prostředí přinesl dnes na svém webu německý měsíčník Manager Magazin s tím, že k případné dohodě o ceně mají obě strany stále daleko.

Brazilská továrna Fiatu | foto: Fiat

Jednání o možném převzetí popřel mluvčí holdingové společnosti Exor, která ovládá Fiat prostřednictvím 30procentního podílu. Akcie Fiatu po zprávě německého časopisu vzrostly o pět procent, zatímco akcie Volkswagenu klesly o 1,5 procenta. Volkswagen zprávu odmítl komentovat.

Majitelé Fiatu chtějí přesunout pozornost na značku sportovních aut Ferrari a tradiční trh s automobily téměř opustit, uvedl časopis bez dalších podrobností. Volkswagen prý také doufá, že distribuční síť Chrysleru v USA by mu pomohla vyřešit problémy s propadem odbytu na druhém největším automobilovém trhu světa. Fiat na začátku roku získal plnou kontrolu nad americkým Chryslerem, a vytvořil tím sedmého největšího výrobce aut na světě.

Skupina Volkswagen, do níž patří i česká Škoda Auto, je největší evropskou automobilkou. Za prvních šest měsíců letošního roku vytlačila co do prodeje americkou General Motors z druhého místa na světě a do roku 2018 hodlá být největší automobilkou světa. Skupina měla na konci března v hotovostních rezervách téměř 18 miliard eur (494 miliard Kč) a opakovaně vyjadřuje zájem o značku Alfa Romeo, která je součástí Fiatu.

Autor:




Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.