„Úkolem bude poskytnout značce Škoda větší kapacity. Nejde o nový positioning značky,“ vysvětlil Diess. Podle něj se tak nejedná o změně strategie firmy, koncern chce Škodu naopak podpořit.
S ohledem na úspěch značky Škoda se po prohlášení šéfa produktové strategie skupiny VW Michaela Josta v posledních týdnech spekuluje, že značku bude nutno silněji vymezit vůči Audi a VW. Podrobnosti čtěte zde.
„Škoda by mohla intenzivněji obsluhovat trhy východní Evropy a také se výrazněji zaměřit na zákazníky, kteří hledají funkčnost,“ vysvětlil pro magazín Automobilwoche Jost, jak si koncern představuje rozdělení značek. Objevily se spekulace, že by se Škoda měla přeorientovat na laciná auta a stát se konkurencí Dacii. Škodovácké odbory kvůli tomu začaly chystat petici (čtěte zde).
„Škoda se se svými cenově výhodnějšími modely vůči hlavní značce VW a prémiové značce z Ingolstadtu, střiženými podle masového vkusu, za poslední léta vypracovala do pozice pilíře rentability,“ píše agentura Reuters. Koncern Volkswagen bude potřebovat všechny své síly na to, aby zajistil přechod na elektromobilitu a investice k tomu potřebné. Podrobnosti čtěte zde.
Nastartovat prodeje elektromobilů má především značka Volkswagen, která na zcela nové platformě pro bateriová auta představila první model ID.3, následovat bude celá plejáda modelů také v podání dalších značek. Na elektromobilitu ovšem budou muset vydělat konvenční auta se spalovacími motory. Jedním z pilířů značky tak zůstává Volkswagen Golf, který se aktuálně představuje v nové generaci (podrobnosti čtěte zde).
Škodováckým odborářům se kromě možného směřování značky nelíbí ani skutečnost, že nová továrna koncernu, která se má stavět v Turecku, měla být původně určena pro značku Škoda, později kombinovaně pro značky Škoda a Volkswagen a nyní přímo pro Volkswagen (více čtěte zde).
Šéf Škody Bernhard Maier v dopise zaměstnancům už dříve napsal, že v koncernu zahrnujícím více značek je prověřování produktového směřování jedním z pravidelných úkolů oddělení strategie. Jde podle něj o běžný postup. Maier uvádí, že Škoda už několik let naplňuje jasně nastavenou strategii značky a produktovou strategii, která je celosvětově velice úspěšná. „A na tom se ani v budoucnosti nic nezmění,“ uvedl Maier.
Škoda Auto loni dodala na světový trh 1,25 milionu aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích.