Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volkswagen plánuje výrazné snižování nákladů, přidá se i Škoda

  10:48aktualizováno  10:48
Německý automobilový koncern Volkswagen má v úmyslu snížit náklady divize vyrábějící auta s vlajkovou značkou VW o zhruba pět miliard eur ročně (téměř 140 miliard korun). Vyplývá to z dokumentů, které získala agentura Reuters.

Skelet nového Volkswagenu Passat, který se začne za několik týdnů prodávat, využívá modulární platformu MQB, která díky vysoké variabilitě šetří náklady na vývoj a výrobu. | foto: Volkswagen

Generální ředitel automobilky Martin Winterkorn navíc podle listu Braunschweiger Zeitung uvedl, že Volkswagen musí přezkoumat náklady na všech úrovních, aby zajistil udržení ziskovosti při výrobě osobních aut.

Může se hodit

Hledáte nové auto a vozy koncernu Volkswagen by byly tím pravým pro vás? Najděte si svůj nový vůz na Automodul.cz.

Volkswagen je největší automobilkou v Evropě a do roku 2018 se hodlá stát největším výrobcem automobilů na světě. Koncernu patří také značky Audi, Porsche, Bentley, Bugatti, Lamborghini či Seat.

Součástí Volkswagenu je i mladoboleslavská Škoda Auto. Ta podle mluvčího Tomáše Kubíka nyní vyhodnocuje procesy a strukturu ve firmě a snaží se nastavit efektivnější provoz.

"Chceme vyhodnotit aktuální procesy, jak to ve firmě funguje a nastavit to tak, abychom byli ještě silnější, modernější a efektivnější a mohli výrazněji růst i na mezinárodních trzích," řekl. Dodal, že Škodě nejde o snižování nákladů, ale o přípravu na posílení firmy.

Také týdeník odborů automobilky Škodovácký odborář nedávno uvedl, že firma chystá strategii restrukturalizace a modernizace, která by měla vést k zefektivnění činnosti. Mimo jiné má zjednodušit řídící strukturu managementu a odbourat zbytečnou byrokracii. Strategický dokument mají odbory projednat s vedením firmy přibližně do půl roku.

Agentura Bloomberg upozornila, že koncern Volkswagen zaměstnává téměř 575 tisíc lidí, což je více než jakákoliv jiná automobilka. "Z hlediska produktivity máme ve srovnání s hlavními konkurenty hodně co dohánět," uvedl podle Bloombergu Winterkorn v interní zprávě pro manažery podniku. "Musíme teď udělat jasné, efektivní a někdy i obtížné kroky," dodal.

Autoři: ,




Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.