Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volkswagen stahuje kvůli brzdám pola a lupa

  9:08aktualizováno  9:08
Německá automobilová skupina Volkswagen svolala po celém světě do servisů k bezplatným opravám brzd 950.000 vozů malých modelů Polo a Lupo, vyplývá z informací automobilky. Krok společnosti je největší podobnou akci Volkswagenu za několik posledních let a mohl by ohrozit její dosavadní pověst výrobce špičkové kvality, uvedla agentura Reuters.

Počet vozů, jejichž majitele skupina vyzvala k návštěvě servisu, odpovídá téměř pětině roční produkce koncernu, jehož členem je i česká automobilka Škoda. Stahování se týká vozů vyrobených v letech 1998 a 1999 a jen v Německu jich bude
275.000.

Mluvčí automobilky uvedl, že dlouhodobé testy odhalily závadu v brzdovém systému, která by za určitých okolností mohla nutit řidiče brzdit za použití větší síly než obvykle. Závada byla způsobena materiálem použitým u brzdových hadic.
Volkswagen neuvedl, kolik jej akce s brzdami bude stát. "Nevyjdeme z toho jen s jednociferným miliónem eur," řekl mluvčí. 

Loni Volkswagen svolal do servisů 570.000 vozů Passat kvůli závadě na tyči řízení. Dceřiný výrobce luxusních vozů Audi stáhl k opravám 260.000 svých vozů a v roce 1997 nechal opravovat airbagy u 900.000 automobilů své značky.

Firma Volkswagen bude v tuzemsku svolávat do servisů k bezplatným opravám brzd 3235 vozů modelu Polo. Majitelé budou v nejbližší době svými autorizovanými
prodejci vyzváni k návštěvě servisu. Firma vozům zkontroluje a případně opraví podtlakové vedení posilovače brzd, u něhož by v důsledku chyby ve výrobě mohly vzniknout praskliny v místě připojení vedení. Oprava trvá asi hodinu a bude provedena bezplatně, řekl mluvčí. Případná netěsnost posilovače se může projevit nutností vyvinout větší tlak na brzdový pedál.
 

 

 




 

 

Autor:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.