Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VW T-ROC: fešácká targa do terénu vypadá na pouhý koncept moc reálně

aktualizováno 
Volkswagen T-ROC je novým konceptem auta pro volný čas. Navazuje na koncepty CrossBlue, CrossBlue Coupé a Taigun a ukazuje, jak by mohlo vypadat nové malé SUV od volkswagenu. Auto zaujme dvojicí dveří, LED světlomety a dvojicí odnímatelných panelů střechy. Velikostí se řadí pod tiguan, při osobním setkání ale jako menší nepůsobí.

Povedený koncept T-ROC jasně ukazuje, že to Volkswagen s menším SUV myslí zcela vážně. Doposud nás však napíná ohledně toho, jaký účel vlastně bude sériové auto mít. Ženevská studie je totiž sice na pohled velmi civilní, ovšem třídveřové SUV s dvojicí odnímatelných střešních panelů nad hlavami cestujících vpředu bychom v sérii od VW neočekávali. Ale třeba právě takhle bude případný sériový model vypadat.

Volkswagen T-ROC

Fotogalerie

Ten by se měl poprat se stylovými malými SUV, jako je Nissan Juke nebo třeba zbrusu nový Jeep Renegade. Svalnaté auto se určitě netváří jako kapesní teréňáček, je opravdovým ztělesněním auta pro volný čas. Proto na sebe bere tvary kupé, má jen mírně zvýšenou stavbu i světlou výšku a povedený design.

Může se hodit

Toužíte po novém volkswagenu? Vyberte si ho z široké nabídky vozů na Automodul.cz.

Panely střechy zmizí v zavazadlovém prostoru auta, pak je z něj až nečekaně fešácká targa. Za pozornost jistě stojí čelní maska s úzkými LED světlomety po stranách. T-ROC možná naznačuje, kam by se mohly přídě sériových volkswagenů v blízké budoucnosti vizuálně posunout.

Volkswagen T-ROC

Pod karoserií s rozměry 4 179 x 1 831 x 1 501 milimetrů se ukrývá platforma MQB. Pod kapotou je na koncept nečekaně civilní dvoulitrový turbodiesel s výkonem 135 kW a točivým momentem 380 Nm. Obvyklejší bývá u konceptů aspoň hybridní soustrojí, kde spalovacímu motoru pomáhá elektromotor. Na všechna čtyři kola putuje síla čtyřválce před sedmistupňovou DSG převodovku a spojku Haldex. Pohon všech kol má tři módy - Street, Off-road a Snow.

Že není T-ROC žádný drobeček, potvrzuje hmotnost 1 420 kilogramů. Motor zajišťuje akceleraci z nuly na stovku za 6,9 sekundy a maximálku 210 km/h. Spotřeba je v průměru jen 4,9 litru na 100 kilometrů.



Témata: Volkswagen


Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Podívejte se na riskantní chování českých řidičů
VIDEO: Plná čára se nepřejíždí, řidiči na to ale kašlou

Předjíždění je jedním z nejriskantnějších manévrů. Je třeba odhadnout rychlost protijedoucího vozidla a být si stoprocentně jistý, že máme dost prostoru na...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.