Volkswagen Touran: motor láká, cena odrazuje

  • 18

Volkswagen představil jako jeden z posledních rodinný velkoprostorový van nižší střední třídy. Stejně jako několik dalších konkurentů i touran může mít v kabině sedm sedadel.

hodnocení iDNES 4/5

Testovaná verze VW Touran byla vybavena turbodieselovou jednotkou o objemu 1900 cm3. Vůz získával body především vyspělým podvozkem, který je u VW zcela nový a v budoucnu by měl sloužit i novému golfu, dynamikou a nízkou spotřebou slabšího TDI. Absolutorium si určitě nezaslouží nenápaditý až zastaralý design nebo vyšší cena.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Volkswagen Touran Přijďte si vybrat k nám  Váš model! www.automodul.cz

Konkurenty touranu (3. řada sedadel stojí 16 500 Kč) lze hledat mezi vozy jako jsou Citroën Picasso nebo Renault Scénic (oba modely ale neumožňují instalovat třetí řadu sedadel), Mazda Premacy (3. řada za 20 000 Kč), Opel Zafira (3. řada standardně) nebo Mercedes Benz Vaneo (3. řada 17 610 Kč).

Do srovnávací tabulky jsme pro zajímavost zařadili i Peugeot 307 SW, který sice do porovnávané kategorie nepatří, ale umožňuje rovněž přidat třetí řadu sedadel (přijde na 19 500 Kč).

VNĚJŠÍ VZHLED* INTERIÉR A KUFR * BEZPEČNOST * MOTOR A SPOTŘEBA * JÍZDNÍ VLASTNOSTI * CENA

VNĚJŠÍ VZHLED
Volkswagen se svým MPV v designu vsadil na absolutní konzervativnost. Model působí stroze, fádně až chladně, úporně se brání i sebemenším novotám na karoserii.

Na druhou stranu je výraz touranu čistý, možná nadčasový a možná se snáz ubrání stárnutí, což jistě řada zákazníků přivítá. Na masce tak pozitivně zaujmou snad pouze světlomety, zajímavě a luxusně rovněž působí směrovky umístěné do zrcátek.

INTERIÉR A KUFRVysoký standard provedení interiéru se u značky VW předpokládá, stejně jako strohá účelnost bez výraznější překvapení. Všechny ovládací prvky jsou snadno dostupné a dobře intuitivně zvládnutelné. Touran nezůstal pozadu za konkurencí v množství odkládacích ploch, které jsou dnes brány za typickou vlastnost MPV.