Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na den hipíkem: zkusili jsme slavnou dodávku se stanem na zádech

aktualizováno 
Okusili jsme život hipíků a půjčili si starý volkswagen. Znalci mu říkají Bulli a olíznou se, protože na fotkách je to „nej“ provedení Westfalia s výklopnou střechou, kde se spí.

Volkswagen T2 Bus Westfalia | foto: Metro.cz

Za milým slůvkem Bulli se skrývají slova Bus a LIeferwagen, tedy dodávka. Říkalo se tak hlavně první generaci legendárního mikrobusu od Volkswagenu. První kus byl vyroben už před 66 lety a dodnes je symbolem hnutí hippies, jehož členové v autě v létě žili a brouzdali Amerikou.

Bulíkem je někdy označována i druhá generace dodávky T2 Bus. Právě takovou, dokonce s obytnou vestavbou a vyklápěcím stanem na střeše, jsme si půjčili od českého Transporterclubu.

Fotogalerie

Pokud se vám podaří otočit malinkým klíčkem, ozve se ze zadní části brblavý zvuk dvoulitrového čtyřválce s ohromujícími 51 kilowatty. Tento motor dostaly modely z roku 1978. Nejdůležitější novinkou bylo hydraulické seřizování ventilové vůle, což usnadnilo majitelům údržbu a ušetřilo za servis.

Zařadit zpátečku chce trochu umu, přece jen sedíte v autobusu. Ale nakonec se celá ta ponorka dá do pohybu a vy máte chuť vyrazit do dálek. Do zpětných zrcátek se kvůli jejich nesmyslné poloze moc koukat nedá, ale kdo by se v hipísácké káře ohlížel dozadu.

Kempování je v autě parádní, zapomeňte na jeho stáří. Zdá se maličké, ale je tu plno místa na dvě velké postele, kuchyňku s plynem, skříňky, a dokonce lednici.

Volkswagen T2 Bus Westfalia

Dnešní vnuk Bulliho jménem Volkswagen Transporter California ctí stejnou filozofii. Na pohled pracovní stroj poskytne komfort apartmánu a stále se spí na střeše. Ceny auta dnes začínají na částce 1 211 280 korun.

Na ojetý T2 Bus Westfalia, který je alespoň trochu slušným základem pro renovaci do stavu, ve kterém je stroj na fotkách, si připravte tak s půl milionu.

Autor: Metro.cz




Nejčtenější

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

PCF2017 - Porsche RWB
Tuningový sraz trochu jinak

Letošní Escape6 Prague Car Festival ukázal to nejlepší nejen z českého tuningu a my jsme nemohli chybět. Jaká byla naše výprava a stálo to za to?  celý článek

Další z rubriky

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

V zajetí Maserati
OBRAZEM: Jak se staví výstava automobilových perel. Jde o centimetry

V zajetí Maserati v obchodním centru Arkády Pankrác. Fotograf iDNES.cz byl u instalace výstavy. Při manipulaci rozhodovaly centimetry. K vidění je i jediné...  celý článek

Toyota 2000 GT
Toyota slaví 80 let. Má usedlou tvář, je však průkopnická

Největší světová automobilka existuje od roku 1937. Na kontě má několik „nej“, třeba nejvíce prodaných kusů jednoho modelu.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.