Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na den hipíkem: zkusili jsme slavnou dodávku se stanem na zádech

aktualizováno 
Okusili jsme život hipíků a půjčili si starý volkswagen. Znalci mu říkají Bulli a olíznou se, protože na fotkách je to „nej“ provedení Westfalia s výklopnou střechou, kde se spí.

Volkswagen T2 Bus Westfalia | foto: Metro.cz

Za milým slůvkem Bulli se skrývají slova Bus a LIeferwagen, tedy dodávka. Říkalo se tak hlavně první generaci legendárního mikrobusu od Volkswagenu. První kus byl vyroben už před 66 lety a dodnes je symbolem hnutí hippies, jehož členové v autě v létě žili a brouzdali Amerikou.

Bulíkem je někdy označována i druhá generace dodávky T2 Bus. Právě takovou, dokonce s obytnou vestavbou a vyklápěcím stanem na střeše, jsme si půjčili od českého Transporterclubu.

Fotogalerie

Pokud se vám podaří otočit malinkým klíčkem, ozve se ze zadní části brblavý zvuk dvoulitrového čtyřválce s ohromujícími 51 kilowatty. Tento motor dostaly modely z roku 1978. Nejdůležitější novinkou bylo hydraulické seřizování ventilové vůle, což usnadnilo majitelům údržbu a ušetřilo za servis.

Zařadit zpátečku chce trochu umu, přece jen sedíte v autobusu. Ale nakonec se celá ta ponorka dá do pohybu a vy máte chuť vyrazit do dálek. Do zpětných zrcátek se kvůli jejich nesmyslné poloze moc koukat nedá, ale kdo by se v hipísácké káře ohlížel dozadu.

Kempování je v autě parádní, zapomeňte na jeho stáří. Zdá se maličké, ale je tu plno místa na dvě velké postele, kuchyňku s plynem, skříňky, a dokonce lednici.

Volkswagen T2 Bus Westfalia

Dnešní vnuk Bulliho jménem Volkswagen Transporter California ctí stejnou filozofii. Na pohled pracovní stroj poskytne komfort apartmánu a stále se spí na střeše. Ceny auta dnes začínají na částce 1 211 280 korun.

Na ojetý T2 Bus Westfalia, který je alespoň trochu slušným základem pro renovaci do stavu, ve kterém je stroj na fotkách, si připravte tak s půl milionu.

Autor: Metro.cz




Nejčtenější

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

V zajetí Maserati
OBRAZEM: Jak se staví výstava automobilových perel. Jde o centimetry

V zajetí Maserati v obchodním centru Arkády Pankrác. Fotograf iDNES.cz byl u instalace výstavy. Při manipulaci rozhodovaly centimetry. K vidění je i jediné...  celý článek

Škoda Favorit
Škoda Favorit: nejlevnější ojetina na trhu i sběratelský kousek

Škodu Favorit si pořizují nenároční motoristé, kteří ocení možnost na autě sem tam něco vlastními silami opravit, nebo sběratelé. Ti ve škodovce, která letos...  celý článek

Škoda 450
Před 60 lety představili v Brně Škodu 450, předchůdkyni Felicie

Přesně před šedesáti lety, na podzim roku 1957, na třetím ročníku Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně představila Škoda model 450. Parádní kabriolet,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.