Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volkswagen už začíná brzdit škodovky v rozletu, nařídil omezovat výbavu

  12:59aktualizováno  12:59
Vedení koncernu Volkswagen spustilo zatím jen naznačovaný tlak na Škodu Auto. Vybavení škodovek musí být chudší než výbava volkswagenů. Zákazníci totiž začali dávat přednost levnějším škodovkám se stejnou výbavou, jako mají dražší volkswageny.

Škoda Fabia RS | foto: Škoda Auto

Mladoboleslavská automobilka pod tlakem zavedla už první tři omezení, napsaly Hospodářské noviny. V octavii s poloautomatickou klimatizací nebude chladicí box, do rychlé Fabie RS se nebudou montovat xenonová světla a v superbech už řidiči nenajdou značkové deštníky. Koncern vysvětluje ochuzení základní výbavy snahou o větší rozlišení značek.

Podle Rudolfa Dreithalera z tiskového oddělení firmy však do nové generace Fabie RS nebyla xenonová světla montována nikdy. "Oproti předchozí generaci nabízí nový model moderní projektorové halogenové světlomety s natáčením a přední mlhové světlomety s takzvanou CORNER funkcí, které fungují podobným způsobem jako xenonové - pro rozptyl světla nevyužívají klasické odrazové plochy, ale projektorové čočky. Navíc jsou doplněny o modul zajišťující natáčení světelného zdroje do stran v závislosti na natočení volantu," řekl. Fabia RS prý může být vybavena i LED světly pro denní svícení. Dreithaler zároveň popřel, že by měly zmizet z výbavy superbu deštníky.

"Je pravda, že Škoda v Německu od 1. ledna ještě dále zatraktivní ceny u některých modelů a že v této souvislosti upraví rozsahy výbav. To je zcela běžný a léty osvědčený postup produktového managementu v automobilovém průmyslu. Většina zmiňovaných prvků výbavy navíc nadále zůstane dostupná jako výbava na přání," vysvětluje Rudolf Dreithaler.

Na chybějící luxusní doplňky si ale podle Hospodářských novin už stěžují němečtí dealeři Škody. "Prodeje škodovek klesnou. Není možné, aby si zákazníci změn nevšimli. Přitom nekonkurujeme volkswagenům, ale hlavně francouzským značkám Peugeot či Renault včetně Dacie," řekl pro server Automotive News šéf Asociace dealerů Škoda Thomas Peckruhn. České dealery chybějící deštník netrápí. Škoda Auto zaznamenala připomínky účastníků kongresu prodejců v německé Postupimi.

Fabia nesmí být lepší než polo

Hlasy pro přibrzdění Škodovky v rozletu se ozývají od doby, kdy šéfa koncernu VW Martina Witerkorna vytočilo, že superb kombi vyhrál srovnávací test nad passatem v renomovaném německém automagazínu Auto Bild. Resumé bylo, že superb nabízí více za méně peněz. Proti ikoně volkswagenistů má lepší výbavu a větší prostor.

Podobně soupeří fabia a polo. Zákazníci proto místo dražších volkswagenů kupují levnější škodovky. Podle odhadů Centra automobilového výzkumu Duisburgské univerzity tak přichází koncern VW o půl miliardy eur ročně. Pro koncern je to důvod k razantnímu zákroku. "Nemůžeme přece nabízet fabii s lepší palubní deskou, než má polo," prohlásil Martin Winterkorn. "Budeme muset Škodě utáhnout opratě. Přeji jim úspěch, ale nemůžeme se sami oslabovat," řekl Winterkorn pro německý Auto Bild.

Autoři: ,






Nejčtenější

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Další z rubriky

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

McLaren 650S Spider 3.8
McLaren 650S Spider 3.8

r.v. 2014, naj. 17 000 km, benzín
5 835 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.