Volkswagen New Compact Coupe

Volkswagen New Compact Coupe | foto: Volkswagen

Volkswagen v Detroitu: velké kupé jako ochutnávka nové jetty

  • 92
"Až uzraje čas", tak specifikuje dobu, kdy tohle kupé vyrazí do provozu, automobilka Volkswagen. Neoficiálně už se ale spekuluje i o jménech. Co třeba Jetta CC, nebo Corrado?

Na detroitský autosalon přivezl Walter de Silva a jeho designérský tým celého koncernu VW ladné kupé NCC (New Compact Coupe). Už jen to by stačilo na poprask, jenže tohle kupé představuje techniku, kterou za chvíli najdeme ve volkswagenech běžně. Hybridní sestava malého a výkonného benziňáku TSI a elektromotoru rozjede nové kupátko, které automobilka řadí někam mezi scirocco a Passat CC, na 227kilometrovou rychlost.

Klaus Bischoff, šéfdesignér značky Volkswagen, říká: "Design kupé je v oboru automobilového designu považován za naprostý vrchol."

Volkswagen New Compact Coupe

A hrdě dodává: "Stačilo několik precizně umístěných linií a působivě definovaných ploch, aby vznikla nadčasová dynamika a puristická elegance."

Američanům už automobilka dávno slíbila nový model, nazvaný prozatím neurčitě "mid-size sedan". Představit by se měl do dvou let. Nějak takhle by ale klidně mohl vypadat i nový passat, který se představí letos na konci léta na autosalonu v Paříži. Čtyřmístné kupé NCC je 4,54 m dlouhé a 1,78 m široké, výška karoserie je 1,41 m a rozvor 2,65 metru. Do kufru se vejde 380 litrů zavazadel.

Ke stopadesátikoňovému čtyřválcovému TSI o objemu 1,4 se pod kapotu přidal elektromotor s výkonem 27 koní. Maximálních 240 kroutících newtonmetrů přenáší na přední kola sedmistupňový dvouspojkový automat DSG. Celkem 177 koní rozjede VW NCC na stovku za 8,1 sekundy. Při jízdě podle norem vystačí se 4,2 litry benzinu a vypustí 98 g CO2 na kilometr.

Volkswagen New Compact Coupe

Volkswagen letos představí nejvíce nových modelů ve své historii. První hybridní model uvede na trh v první polovině letošního roku v podobě SUV s trvalým pohonem všech kol.

Hybridní technika

Elektromotor je vložen mezi benzinový přímovstřikový přeplňovaný čtyřválec a převodovku. Hybridní kupé Volkswagenu umí díky tomu jet pouze na elektřinu. Elektromotor je napájen z Li-Ion akumulátoru (1,1 kWh) uloženého vzadu. V režimu elektrického pohonu se spalovací motor vypíná a navíc jej od hnacího řetězce odpojí spojka, aby se snížily ztráty.

Jakmile řidič uvolní pedál plynu, dojde k odpojení motoru TSI od převodovky. Odpojení motoru je možné dokonce i ve vysokých rychlostech, například při jízdě po dálnici. Auto tak lépe využije setrvačnost.

Elektromotor během brzdění pracuje jako generátor a přeměňuje kinetickou energii na elektrickou, která se pak ukládá do sady akumulátorů Li-Ion. Nechybí systém Start-Stop vypínající motor při postávání na semaforech a v kolonách.