A doplňuje, že ke konzervativním, a proto dodnes přijatelným tvarům a velmi objemnému zavazadlovému prostoru se u modelu projevuje vše, co přivedlo k mimořádné oblibě bratra golfa. Proto se vento těší na trhu ojetin trvalému zájmu, který jeho ceny posunul ve srovnání s konkurenty do nadprůměru.
Může se hoditInternetová nabídka nových i zánovních vozů značky Volkswagen |
Vento se chová prakticky stejně jako golf, vůči němuž neztratil ani na pověstné robustnosti, kvalitě zpracování, bezpečnosti, výdrži a nenáročnosti. Kufr, který v době premiéry modelu patřil k největším ve třídě a dodnes vyhoví i velkým nárokům, staví vento do pozice auta vhodného zvláště pro rodinu.
Výhodou je i široká nabídka benzinových i naftových motorů od 1.4 do šestiválce 2.8, který disponuje 128 kilowatty (174 koní), samozřejmě za cenu vyšší spotřeby. Zájemci o úsporné cestování proto volí některou ze čtyř naftových variant - od klasického 1.9 D k neutahání až po svižný 1.9 TDI s výkonem 81 kilowattů (110 koní), známý (stejně jako jiné agregáty VW) i z tuzemských škodovek.
"Z benzinových motorů doporučuji poměrně rozšířenou silnější verzi 1.8 o výkonu 66 kilowattů nebo 1.6 o výkonu 74 kilowattů, kterou mají novější venta. Z dieselů plně vyhovuje slabší - 66 kilowattový - pohon 1.9 TDI," radí Aleš Kužel. Při běžném užívání a alespoň průměrné péči nedělají Volkswageny Vento větší problémy.
Pokud se závady ukazují, tak hlavně v dobíjení, startéru či palivovém čerpadle. Poruchy někdy mívají také zámky a imobilizéry, důkladnou kontrolu zasluhují rozvodové řemeny. Koroze zasahuje lemy zadních blatníků. Zájemce o koupi jetého Volkswagenu Vento by měl velmi obezřetně přistupovat k automobilům, které se do Česka dostaly po haváriích v zahraničí.
Bylo jich dost a jedna ze zásadních výhod golfu, kterou je značně tuhá karoserie, se v takových případech a v rukách nekompetentního a špatně vybaveného opraváře mění v nevýhodu: vůz může v lepším případě nerovnoměrně sjíždět pneumatiky a v horším případě ztratit na jízdních vlastnostech.
Pozor také na bývalé taxíky - venta typicky béžové barvy byla k mání jen na licence a z devětadevadesáti procent mají za sebou právě minulost ve veřejné dopravě a často i 400 tisíc kilometrů. Taxíky však bývaly také v bílých, červených i v jiných barvách, a proto není nikdy od věci u víc ošoupaného venta sledovat, zda na střeše nejsou maskované pozůstatky po taxirampě, zda v kabině někdo nezaslepil dírky po uchycení taxametru... "Od zachovalého a udržovaného vozu však lze čekat i po létech provozu solidní služby," uzavírá Aleš Kužel.
Volkswagen Vento 1.8
ročník | cena (Kč) |
1992 | 135 000 |
1993 | 145 000 |
1994 | 155 000 |
1995 | 170 000 |
1996 | 190 000 |
1997 | 220 000 |
Příplatky
motor 2.0 | 5000 |
motor 2.8 VR 6 | 30 000 |
motor 1.9 D | 20 000 |
motor 1.9 TD | 20 000 |
motor 1.9 TDI | 40 000 |
motor 1.9 TDI 81 kW | 50 000 |
klimatizace | 5000 |
litá kola | 5000 |
Srážky
bílá barva | -15 000 |
béžová taxi barva | -40 000 |
NEJVĚTŠÍ KONKURENTI
Velmi oblíbený Volkswagen Vento se slabším motorem 1.9 TDI ročníku výroby 1997 stojí zhruba 260 tisíc korun a na trhu ojetin mu konkurenci tvoří například stejně staré vozy Škoda Octavia 1.9 TDI za 320 tisíc, Seat Toledo 1.9 TDI za 230 tisíc, Audi A4 1.9 TDI za 390 tisíc, BMW 318 TDS za 350 tisíc, Citroën Xantia 1.9 TD za 230 tisíc, Fiat Marea 1.9 TD za 230 tisíc, Renault Mégane Classic 1.9 TD za 235 tisíc, Opel Vectra 1.7 TD za 280 tisíc, Opel Vectra 2.0 DI za 300 tisíc, Ford Escort 1.8 TD za 200 tisíc nebo nový model Nissanu Primera 2.0 TD za 280 tisíc korun. "Mně osobně by nevadil konzervativnější vzhled, a tak bych z dané nabídky zřejmě zvolil Volkswagen Vento - bezpečný a kvalitní vůz s dobrými jízdními vlastnostmi," dělí se o svůj názor Aleš Kužel, vedoucí nákupu bazaru AAA Auto Praha. "Kdybych ale mohl a chtěl zaplatit víc, zvolil bych Škodu Octavia - kvůli lepšímu podvozku, velkému zavazadlovému prostoru a bohaté síti servisů. Ani Opel Vectra není špatné auto, ale slabý motor 1.7 TD do něj nepatří. To verze 2.0 DI je něco docela jiného. Designem se mi líbí Renault Mégane, ale kvalitou zpracování a jízdními vlastnostmi vyhovujícími spíš pohodlné než sportovní jízdě poněkud zaostává."
MINUSY
- vyšší cena na trhu ojetin
- netěsnící dveře
- závady v elektrosystému
- slábnoucí brzdy při svižnější jízdě s plně zatíženým vozem
- poruchy zámků a imobilizérů
- možnost koupě vozu špatně opraveného po havárii či vysloužilého taxíku
PLUSY
- dobré jméno, zájem na trhu ojetin
- široká nabídka motorů
- úsporné dieselové motory
- bezpečnost, bezpečné jízdní vlastnosti
- velký kufr
- solidní výrobní zpracování, kvalita, výdrž
- konzervativní, a proto i nadále přijatelný design
- dostupné náhradní díly i z druhovýroby