Diskuze

Méně aut, více služeb. Volkswagen vymýšlí budoucnost dopravy

Pro milovníka aut bylo představení novinek koncernu Volkswagen před startem ženevského autosalonu hrozivé. Místo parádních aut totiž prezentoval vize a nové služby. Na stáncích jednotlivých značek je situace jiná, ale je vidět, že se VW připravuje na změny, u kterých nikdo neví, kdy a zda vůbec přijdou.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Smutné je, že to nemá s komfortem či svobodou vůbec nic společného. Znamenalo by to, že by se člověk stal už úplným otrokem korporací a bez nich by se už ani nikde nedostal.

Pak by už opravdu jen chyběl systém občanských kreditů (rici třeba v Německu: náš sultán je kreten - 100 kreditů a měsíc nikam nejedete).

0 0
možnosti

Mně je celkem jedno, kdo mi prodá příští auto. Nijak netrvám na tom, aby v nabídce byl i VW :-P

0 0
možnosti

Šéf koncernu Matthias Müller při prezentaci doslova prohlásil, že je cílem automobilky dostat z ulic měst přebytečná auta. „Jedno po druhém, chceme, aby aut v ulicích měst ubývalo a města se tak navrátila do rukou lidí,“ prohlásil Müller.

Zdroj: https://auto.idnes.cz/volkswagen-vize-mobility-zeneva-autosalon-budoucnost-dopravy-pvs-/automoto.aspx?c=A180307_103511_automoto_vok ̈

Tomu říkám podřeavat si pod sebou větev. Být akcionářem VW, asi bych začal prodávat akcie.

4 0
možnosti

Všechny tyto sdílené věci budou podle troskotat na tom, že lidé se k cizímu majetku chovají jinak než ke svému, pokud je nikdo nekontroluje. Takže tato autonomní auta budou špinavá jako prasata, smrdět od kouře atd.

2 0
možnosti

Dobré fantasmagorie - něco podobného se v literatuře označuje jako sci-fi.

2 0
možnosti

Domnívám se, že sdílená auta narazí na neochotu lidí zapojit se do služby. Automobilky si sdílením podřezávají vlastní větev, neboť by jim teoreticky jedno vyrobené sdílené auto mohlo sebrat X platících zákazníků pro klasický vůz. Z toho vyplývá, že cena služeb sdílení bude muset být nastavena vysoko, ale zase tak, aby byla akceptovatelná pro zákazníky. A k tomu dle mého názoru jen tak nedojde. V Praze existuje nyní carsharing v podstatě za hubičku, ale jak moc je využíván? Marginálně...

0 0
možnosti

Protože mistni naturel - lide po sobe nechaji nepořádek, nedodrzuji domluvena pravidla, nekdy z vozu něco vezmou (lekarnicka, tazne lano, atd.). V Nemecku je kultura jina, proto tam carsharing funguje lepe. Navíc CR je země chataru, o víkendech by byl o vozy vetsi zajem.

2 1
možnosti

Dřív nebo později to nastat muselo - redukce aut na silnici. S tím rozhodně souhlasím. Jaká ale opravdu bude alternativa, to ukáže teprv čas a ochota lidí myslet i na něco důležitějšího, než je vlastní pohodlí...

0 0
možnosti

Pořád dokola - auto do zásuvky.

0 1
možnosti

Ani ne. Tohle je spíš o autonomii, bez ohledu na způsob pohonu.

0 0
možnosti

Volant a šaltrpáka budou aspoň za příplatek? Já teda nevím, ale dost důležitou věcí na řízení auta pro mě je to, že mě to baví. A myslím, že to tak asi nebudu mít sám. Představa, že si sednu do auta, kde není žádný ovládací prvek a ono to samo někam jede je teda strašná.

8 0
možnosti

Podle mě bude volant a dva pedály v autě ještě hodně dlouho, byť třeba s možností jejich zasunutí a schování.

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...