Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

OBRAZEM: Nejslavnější auto světa v ulicích Addis Abeby

Volkswagen Brouk v původní podobě přežil ve výrobě od konce druhé světové války až do roku 2003. Dnes je auto, které vzniklo v desítkách milionů kusů, ikonou. Podívejte se, jak mu to sluší v ulicích etiopského hlavního města Addis Abeba.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Ishetu Kinfe, 59letý mechanik z Addis Abeby, u svého brouka z roku 1956

Jenom malý detail.

Buď brouk na fotce prošel výměnou karoserie, nebo není z roku 1956.

Má jiná, větší koncová světla, výrazně větší zadní sklo a jinou, opět větší lampičku SPZ a má přední blikače na vrchní části předních blatníků, což ten původní neměl.

Takže tomuto broukovi je minimálně o 10 let méně.

0 0
možnosti

Adis a Béda?

Anebo město ze salámu?8-o

0 0
možnosti
Foto

Kde leží Addis a Béba.

Adis a jak jse jmenoval ten druhý??

2 1
možnosti

J41a37n 23R91o91l37l41o

4. 11. 2017 16:46

Autodilna snu a podle fotek to zvedaji pres spalek. Jinak ale hezky veteraan.

1 0
možnosti

Pán si splnil sen a má autodílnu.

A tam, jako ostatní místní, zvedá auto přes špalek.

0 0
možnosti

J36i47ř25í 41Z87ý67k43a

4. 11. 2017 13:01

"Původní konstrukce auta se vzduchem chlazeným motorem u zadní poháněné nápravy je z hlavy Ferdinanda Porscheho." ... tohle je hodně sporné. Spíše je to z hlavy Hanse Ledwinky, od kterého to Ferdinand Porsche odkoukal. V roce 1961 to i VW uznal a Tatře vyplatil odškodné 3 miliony marek. Paradoxně i díky tomuto finančnímu vyčerpání se Brouk stal legendou - VW neměl prachy na vývoj nových modelů, proto i v Evropě pokračoval s výrobou až do roku 1978, a i po ukončení výroby je dovážel do Evropy z Mexika ještě následujících 7 let.

2 0
možnosti
Foto

Bratr Tatry 8 měl v nejlevnějším provedení 1200 ccm a 34 HP. Spotřeba 10 l byla tehdy (litr benzinu stál 39 feniků) přijatelná. Motor vzadu a pohon zadní osy byla výhoda na sněhu. Nevýhoda- mizerné topení a větrání. To v Habeši jistě nevadí, tam je teplo. Také koroze, která v Německu ty brouky rychle ničila, tam není, silnice tam nesolí.

Nový VW 1200 stál v roce 1970 přesně 4000 marek, to bylo podle veksláckého kurzu tenkrát 60000 Kčs.

3 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...