Diskuze

OBRAZEM: Nejslavnější auto světa v ulicích Addis Abeby

Volkswagen Brouk v původní podobě přežil ve výrobě od konce druhé světové války až do roku 2003. Dnes je auto, které vzniklo v desítkách milionů kusů, ikonou. Podívejte se, jak mu to sluší v ulicích etiopského hlavního města Addis Abeba.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Ishetu Kinfe, 59letý mechanik z Addis Abeby, u svého brouka z roku 1956

Jenom malý detail.

Buď brouk na fotce prošel výměnou karoserie, nebo není z roku 1956.

Má jiná, větší koncová světla, výrazně větší zadní sklo a jinou, opět větší lampičku SPZ a má přední blikače na vrchní části předních blatníků, což ten původní neměl.

Takže tomuto broukovi je minimálně o 10 let méně.

0 0
možnosti

Adis a Béda?

Anebo město ze salámu?8-o

0 0
možnosti
Foto

Kde leží Addis a Béba.

Adis a jak jse jmenoval ten druhý??

2 1
možnosti

J41a37n 23R91o91l37l41o

4. 11. 2017 16:46

Autodilna snu a podle fotek to zvedaji pres spalek. Jinak ale hezky veteraan.

1 0
možnosti

Pán si splnil sen a má autodílnu.

A tam, jako ostatní místní, zvedá auto přes špalek.

0 0
možnosti

J36i47ř25í 41Z87ý67k43a

4. 11. 2017 13:01

"Původní konstrukce auta se vzduchem chlazeným motorem u zadní poháněné nápravy je z hlavy Ferdinanda Porscheho." ... tohle je hodně sporné. Spíše je to z hlavy Hanse Ledwinky, od kterého to Ferdinand Porsche odkoukal. V roce 1961 to i VW uznal a Tatře vyplatil odškodné 3 miliony marek. Paradoxně i díky tomuto finančnímu vyčerpání se Brouk stal legendou - VW neměl prachy na vývoj nových modelů, proto i v Evropě pokračoval s výrobou až do roku 1978, a i po ukončení výroby je dovážel do Evropy z Mexika ještě následujících 7 let.

2 0
možnosti
Foto

Bratr Tatry 8 měl v nejlevnějším provedení 1200 ccm a 34 HP. Spotřeba 10 l byla tehdy (litr benzinu stál 39 feniků) přijatelná. Motor vzadu a pohon zadní osy byla výhoda na sněhu. Nevýhoda- mizerné topení a větrání. To v Habeši jistě nevadí, tam je teplo. Také koroze, která v Německu ty brouky rychle ničila, tam není, silnice tam nesolí.

Nový VW 1200 stál v roce 1970 přesně 4000 marek, to bylo podle veksláckého kurzu tenkrát 60000 Kčs.

3 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika

Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...