Podle agentury DPA se objevily rovněž spekulace o případném prodeji automobilek Bentley a Lamborghini a výrobci motorek Ducati, které jsou rovněž součástí skupiny Volkswagen.
Bugatti si přitom ekonomicky vede dobře. Obchod s luxusními vozy zasáhla koronavirová krize slaběji než trh s vozy určenými pro masový trh. I přes výpadky produkce by měl být letošní hospodářský výsledek lepší než loni, uvedla Bugatti, která loni prodala 82 vozů. Rimac platí za uznávaného odborníka na stavbu elektrického pohonu, s chorvatskou firmou spolupracuje úzce mimo jiné Porsche, které je také součástí koncernu VW. Porsche drží v Rimacu 15,5procentní podíl. Není ovšem jedinou automobilkou, která drží ve firmě Mateho Rimaca procenta, dalších 11 % má Hyundai a 2,7 % Kia.
O tom, že koncern Volkswagen by mohl zeštíhlit, hovořil už v roce 2018 předseda představenstva Herbert Diess. Zmiňoval ale také možnost dalšího rozšíření. Aktuálně se podle DPA zvažují aktivity v pronajímaní vozidel ve spolupráci s autopůjčovnami Europcar nebo Sixt.
Volkswagen, který je největším automobilovým koncernem na světě, před časem změnil strukturu. Luxusní značky Bugatti, Bentley a Porsche nově tvoří podskupinu nazvanou Super Premium. Do podskupiny Premium pak spadají značky Audi, Lamborghini a Ducati. Nejdůležitější je ale skupina Volumen, která sdružuje kmenovou značku Volkswagen, českou Škodu Auto, španělský Seat a lehké užitkové vozy VW. Výrobci nákladních aut a autobusů MAN a Scania jsou začleněni do holdingu Traton.
Diess letos začátkem roku mluvil o nutnosti transformace koncernu. Aby ji zvládl, musí se podle šéfa koncernu soustředit na silné stránky a vzdát se všeho, co stojí v cestě zvyšování výkonnosti. Automobilový koncern chce restrukturalizací majetku, snížením nákladů a expandováním do nových technologií zvýšit svou tržní hodnotu. „Z výrobce tradičních vozů se VW přeorientovává na vozy samořídící a připojené na internet a tento krok se neobejde bez snížení nákladů a zvýšení efektivity,“ řekl Diess. „Éra klasických autovýrobců skončila,“ dodal. Nutnost změn a tlak na jejich rychlost zesílil aktuální ekonomický útlum zapříčiněný epidemií koronaviru, který radikálně omezil prodeje a výdělky automobilek.