Volkswagen končí s výrobou legendárního Brouka. Pro zákazníky je malý

  12:14aktualizováno  12:14
Legendární Brouk se nejspíš brzy stane vyhledávanou raritou. Po více než osmdesáti letech totiž německá automobilka Volkswagen s jeho výrobou v létě 2019 skončí. Ve čtvrtek to oznámila americká divize koncernu VW. Firma reaguje na měnící se preference zákazníků, kteří nyní nakupují spíše prostorná SUV.

Volkswagen New Beetle končí | foto:  Petr Topič, MAFRA

Poslední kus VW Beetle by měl z výrobní linky v mexické Pueble sjet v červenci příštího roku. Volkswagen výrobu modelu, jehož produkci v Německu zahájil v roce 1938 a posléze s ním dobyl i americký trh, když si vůz oblíbili hippies, ukončil v roce 1979 (o jeho osmdesátileté historii jsme psali například zde).

V roce 1998 pak přišel s jeho modernější verzí nazvanou Nový Brouk (New Beetle), která krásnými oblými tvary bodovala hlavně u žen.

Aby auto zatraktivnila i pro muže, vyvinula firma v roce 2012 další model s téměř plochou střechou, méně oblými tvary, prostornějším kufrem a navigací. Prodej na klíčovém trhu ve Spojených státech se tak v prvním roce zpětinásobil na téměř 29 tisíc vozů, ale pak znovu klesl, podobně jako v případě dalších menších aut jiných značek. Podle údajů firmy Autodata prodal loni Volkswagen pouze 8627 automobilů VW Beetle.

Před koncem dva speciály

Fotogalerie

Než Brouk definitivně skončí, plánuje automobilka Volkswagen uvést na americký trh dva speciály. S dalším návratem Brouka však firma momentálně nepočítá, i když jej úplně nevylučuje. „Řekl bych - nikdy neříkej nikdy,“ uvedl jen šéf americké divize VW Hinrich Woebcken.

Volkswagen chce po skandálu s měřením emisí a obřích investicích do vývoje elektrických vozidel zeštíhlit modelové řady a zaměřit se na rodinné automobily a elektromobily.

Autoři: ,

Nejčtenější

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Elektroauta také lžou o spotřebě. Test odhalil obrovské rozdíly

Nová generace elektromobilu Nissan Leaf

Německý ADAC podrobil 11 nejrozšířenějších elektromobilů standardnímu testu spotřeby. A ukázalo se, že jestli bylo pro...

Test kamer do auta: opravdu dobrá není žádná

Test kamer do auta

Německý automotoklub ADAC a časopis pro počítačovou techniku c’t testovaly devět palubních kamer. Výsledek: sedm z...

Se sluchátky na uších a mobilem v ruce ohrožují sebe i dopravu

Sluchátka

Pouliční jev dnešní doby: nesledují provoz, bezduše přecházejí ulici nebo koleje bez toho, aniž by se rozhlédli....

Kodiaq RS poprvé naživo v Česku. Je to nejdražší škodovka

Návštěvníci si prohlížejí automobil Škoda Kodiaq RS na výstavišti v Lysé nad...

V Lysé nad Labem právě začal třídenní autosalon Kola 2018. Při slavnostním zahájení festivalu byl veřejnosti poprvé v...

Další z rubriky

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Se sluchátky na uších a mobilem v ruce ohrožují sebe i dopravu

Sluchátka

Pouliční jev dnešní doby: nesledují provoz, bezduše přecházejí ulici nebo koleje bez toho, aniž by se rozhlédli....

Crashtest aut, která dělí 20 let, ukázal, jak se posunula bezpečnost

Crashtest aut, které dělí dvacet let - Ford Fiesta z roku 1998 proti vozu z...

Simulovaná srážka dvou Fordů Fiesta, které dělí 20 let, ukázala, jak dramatický pokrok v bezpečnosti auta za tu dobu...

Najdete na iDNES.cz