Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Největší překvapení Paříže: Kapesní supersport VW s italským dvouválcem

  15:30aktualizováno  15:30
Paříž (Od zpravodajů iDNES.cz) - Největší překvapení a jednu z nejparádnějších novinek vůbec přivezl do Paříže Volkswagen. Modrý dvoumístný futuristický koncept XL Sport vychází z modelu XL1, který vzniká v omezené a velmi drahé edici. Pařížská specialita ale odložila hybridní ústrojí a za zády posádky tak teď trůní motor ze supersportu, je to dvousetkoňový dvouválec od Ducati.

Může se hodit

Nechce se vám až do Paříže, abyste si prohlédli spoustu značek a modelů aut? Vyberte si svůj nový vůz na Automodul.cz.

Koncernu Volkswagen se daří, a tak má čas a finance i na poměrně exotické a ve své podstatě nepraktické konstrukce. 

Superúsporný Volkswagen XL1 dokáže ujet 100 kilometrů za necelý litr nafty (více zde). Designově podivné auto se zakrytými zadními koly má pod kapotou malinký dvouválcový turbodiesel o objemu 0,8 litru a elektromotor. Vyrobí se jen 200 kusů tohoto unikátu, každý za necelé tři miliony korun.

Volkswagen XLsport

Fotogalerie

Nový sporťák z XL1 vychází, má stejně tvarovanou příď, zadek je ale konvenčnější s otevřenými blatníky. Na pohled působí, jako by stavitelé XL1 rozřízli podélně na dvě půlky a rozšířili ho tak, aby místo jednoho mohli do kabiny dva lidé vedle sebe. Kupé, u kterého tipujeme, že v jeho designu má tužku namočenou slavný Giorgetto Giugiaro, vypadá elegantně a hodně sportovně. Má v sobě něco z Audi R8 (tvarování zádi) a trochu třeba i z ferrari. Auto je to pohledné, rozměrově na úrovni hatchbacku nižší střední třídy. S délkou 4,29 metru se vejde do stejné mezery jako třeba golf, šířka 1,85 metru není malá, ale stále použitelná v každodenním provozu. Extrémní je výška, 1,15 metru je opravdu velmi málo.

Premiéru si XL Sport odbyl v předvečer Pařížského autosalonu na tradičním představení novinek koncernu Volkswagen. Na pódiu si tedy zapózoval třeba s novou fabií.

Při pohledu zpředu zaujme úzká kabina s naopak velmi širokými blatníky. Dveře se vyklápí vzhůru vpřed po vzoru mnoha supersportovních aut. Základní rozvržení interiéru je poměrně decentní a v praxi bez výhrad použitelné. Že máme před sebou výjimečný vůz, dokládá velký digitální přístrojový štít a digitální zrcátka. Ta klasická na dveřích auto vůbec nemá.

Volkswagen XLsport

Zajímavostí je množství ventilačních otvorů okolo kol a pro nasávání vzduchu do motoru. Vzadu chybí klasické okno, místo něj má auto žaluzie, které se spolu se spoilerem na zadku auta vytáhnou podle jízdních režimů. Velmi originální je i záď auta s pásem koncových světel a černou perforovanou zadní maskou. Oproti superúspornému XL1 nejsou zadní kola zakrytovaná.

Doposud jsme popisovali zajímavé sportovní auto. To nejzajímavější se ale ukrývá pod kapotou. Koncern Volkswagen nedávno převzal italského výrobce motocyklů Ducati. A právě od tohoto výrobce má XL Sport pohonnou jednotku. Je to vidlicový dvouválec z modelu Superleggera, konkrétně Ducati 1199 Superleggera V-Twin. Maloobjemový motor poskytuje 147 kW a 134 Nm, což je ohromná porce na objem 1,2 litru bez přeplňování. Aby tohoto výkonu dosáhl, točí motor až 11 000 otáček za minutu, což je u motorek běžné, ale v autech dnes nevídané vyjma závodních speciálů.

Volkswagen XLsport
Volkswagen XLsport

Součástky motoru jsou vyrobené z titanu a magnesia. O přenos výkonu se stará sedmistupňová dvouspojková převodovka. Dynamika je výborná, na stovku se auto dostane za 5,8 sekundy, ještě impozantnější je maximální rychlost 270 kilometrů za hodinu. Na nepřeplňovaný motor o objemu 1,2 litru je to fantastická hodnota.

Motoru v dosažení takto vysoké rychlosti pomáhá velmi lehká stavba. Na rámu z ocelových trubek je umístěna karoserie z plastů vyztužených uhlíkovými vlákny. Volkswagen XL Sport váží pouhých 890 kilogramů, což je hodnota na úrovni nejmodernějších nejmenších autíček. Pro porovnání, nová fabia začíná na necelé jedné tuně a je to výborný výkon. Karoserie je striktně aerodynamická, součinitel odporu vzduchu je pouze 0,258.

Volkswagen XLsport

Z prémiových materiálů jsou i další součásti auta. Kola jsou vyrobena z magnéziové slitiny, hřídele jsou titanové a brzdy z kombinace uhlíku a keramiky. Zavěšení zadní nápravy je ryze sportovní typu pushrod.

Přestože auto působí hodně futuristicky, jako pravověrný koncept, možná se dostane i na sériovou výrobu. Volkswagen o ní zatím neřekl ani slovo. Pokud by se tak ale stalo, tak vznikne jen pár aut, podobně jako u původního Volkswagenu XL1, kterých se vyrobí jen 200 kusů. Pro zajímavost: motocyklů Ducati 1199 Superleggera V-Twin bude vyrobeno 500 kusů.

Autoři: ,






Nejčtenější

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Další z rubriky

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.