Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volkswagen zpátky k lidu. Chystá se nová značka a nové laciné auto

  16:19aktualizováno  16:19
Německý koncern, který se dnes dere na pozici největšího výrobce automobilů světa, začínal kdysi s Broukem. Autolegenda neopakovatelných tvarů, kterou vytvořil na Hitlerovu objednávku slavný Ferdinand Porsche, dostala značku Volkswagen, tedy lidový vůz. Chystá se návrat ke kořenům.

Volkswagen Brouk | foto: Volkswagen

Pod křídly Volkswagenu dnes vznikají škodovky, supersporty v Sant'Agata Bolognese – Lamborghini i přízračné Bugatti. Na značku na lidová auta to už moc nevypadá, vždyť i samotné volkswageny patří v hierarchii koncernu o kousek výš než technicky spřízněné škodovky a seaty.

Zpět k lidu

Volkswagen ale teď prozradil , že plánuje novou značku levného vozu pro rozvojové trhy. S informací vyrukoval v době, kdy s podobným plánem přišel Nissan, který chce pro tyto účely oživit značku Datsun. Více čtěte zde

V rozhovoru pro německý časopis Auto Motor und Sport to uvedl šéf výzkumu a vývoje automobilové značky VW Ulrich Hackenberg.

Upozornil, že v Indii automobilka vyrábí vento a místní verzi modelu Polo, která stojí kolem 7 000 eur (172 550 Kč). V Číně plánuje Volkswagen cenově dostupnější auto velikosti Seatu Toledo. "Je zde tržní segment mezi 5 000 a 7 000 eury, což je opravdová výzva," dodal. Nové auto by však nemělo mít jméno Volkswagen, ale svoji vlastní značku, napsala agentura Reuters.

To dává velký prostor ke spekulacím, ve kterých může hrát důležitou úlohu Škoda. Indický Volkswagen Polo vychází z evropského, ale namísto hatchbacku je to sedan. Indové ale mohou sáhnout také po Škodě Rapid, což je v tamním podání přeznačené právě tříprostorové polo.

Aby to bylo ještě zašmodrchanější, chystá Škoda pro Evropu také tříprostorové auto, o kterém se donedávna mluvilo jako o rapidu. Bude to ale zcela odlišný vůz od toho indického. Představí se letos v létě, vyrábět ho budou v Mladé Boleslavi a hlavně dostane dvojče v podobě Seatu Toledo.

Jak to se zmínkou o toledu Hackenberg myslel, můžeme jen spekulovat. Možná se jen chystá lacinější a jednodušší verze indického rapidu (pola). Anebo má do Indie namířeno český Seat Toledo. Anebo to nakonec bude úplně jiné auto...

Volkswagen plánuje do roku 2018 zvýšit prodej na více než deset milionů vozů a stát se největší automobilkou na světě. Do skupiny spadají kromě hlavní značky VW také značky Škoda, Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini a Seat.

V historii Volkswagenu najdeme ale ještě další známá jména automobilek, které dnes neexistují: NSU, Wanderer, DKW, Auto Union, Horch...

Volkswagen Brouk
Autoři: ,




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.