Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volkswageny budou možná opět jezdit i po dvou kolech

aktualizováno 
Dočkáme se motorek Volkswagen? Základem této spekulace je fakt, že předseda dozorčí rady Volkswagenu Ferdinand Piech se na téma motocykly rozpovídal v interview pro magazín Stern.

Volkwagen by však nešel cestou vývoje vlastních motocyklů od píky. Jak pan Piech prohlásil, stále ho zajímá myšlenka převzetí některého menšího výrobce.

Dále uvedl, že lituje nevyužité příležitosti z roku 1985, kdy byla k mání značka Ducati. Ta se tehdy ocitla ve finančních nesnázích, a tak cena za převzetí nebyla vysoká. Značku Ducati tenkrát nakonec převzala společnost Cagiva bratří Castiglionových.

Jedenasedmdesátiletý šéf Volkswagenu zmínil, že sám jednu ducati řídí: "180 koní a větší výkon v přepočtu na kilogram hmotnosti než u 1001koňového bugatti.“

Spojení Volkswagenu a motocyklů může vypadat podezřele, ale ne pro pamětníky. Každý ví, že součástí tohoto koncernu je prémiová značka Audi. Ta vznikla svého času spojením čtyř továren Audi, DKW, Horch a Wanderer do společnosti s názvem Auto Union AG.

Auto Union pak v roce 1964 kupuje koncern Volkwagen. Ten o 5 let později dělá totéž se značkou NSU, která se ocitá v ekonomických potížích, a začleňuje ji právě do nově vzniklé společnosti Audi NSU Auto Union, jejíž název je později definitivně zkrácen na Audi AG. Proč tato exkurze do firemního muzea? Některé v příběhu zmíněné značky se věnovaly také výrobě motocyklů.

DKW IFA BK350

Značka DKW patřila v meziválečném období k největším výrobcům motocyklů nejen v Německu, ale také v celosvětovém měřítku. Po sloučení čtyř značek do Auto Union byla svěřena výroba motocyklů právě DKW. Koncem třicátých let se velmi úspěšně účastnila Grand Prix i Šestidenních soutěží. Během celé své existence až do ukončení produkce v polovině šedesátých let vyráběla výhradně dvoutaktní stroje.

Také NSU, kterou Volkswagen převzal v roce 1969, patřila k německým motocyklovým gigantům - spolu s BMW a DKW tvořila nejsilnější trojici. Výrobní sortiment v různých časech sahal od skútrů až k závodním motocyklům, se kterými je spojen nejeden sportovní úspěch. Díky nim a technickým inovacím patřila v první polovině 20. století ke světové špičce. Ke konci své samostatné existence se značka přednostně zaměřila na automobily a vývoj Wankelova motoru, který jí nakonec ekonomicky srazil vaz. Výroba motocyklů byla zastavena šest let předtím, v roce 1963.

Poslední značka v rodokmenu Audi s motocyklovými kořínky – Wanderer – nedosáhla sice nikdy takového věhlasu a významu jako DKW nebo NSU, speciálně českému motocyklovému průmyslu její potíže ale prospěly. V roce 1929 totiž od ní kupuje konstrukci, výkresy a výrobní zařízení ing. František Janeček, který začal stavět motocykly Janeček-Wanderer, pozdější Jawy…

Jakým směrem se budou dále ubírat motocyklové chutě Ferdinanda Piecha, se teprve uvidí, každopádně je na co navazovat.

DKW IFA BK350

Autor:






Nejčtenější

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Mnohé recyklační továrny stále spoléhají na ruční práci.
Čínu zavalily použité baterie z elektromobilů. V recyklaci leží miliardy

Čínské recyklační továrny, které se specializují na likvidaci elektroniky, před sebou mají novou výzvu. V zemi prudce roste prodej elektromobilů, které...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Další z rubriky

Harley-Davidson 2018
Harleye budou jezdit líp. Změny pro novou éru nejsou jen kosmetické

Ikonická americká značka vždy těžila z tradice a své dlouhé historie a k modernizacím přistupuje hodně opatrně. Pod označením Next Custom Revolution...  celý článek

Harley Davidson Street Rod
Harley pro manželky na sobě zamakal v posilovně

Když začnete poctivě každý den makat v posilovně, po roce budete vypadat stejně jako nový Street Rod vedle původního modelu Street 750. Posílený motor doplněný...  celý článek

Prague Harley Days 2017
VIDEO: Harleyáři obsadili Prahu

Centrem Prahy dnes projela kolona motocyklů značky Harley-Davidson. Jejich majitelé se do metropole sjeli na akce Prague Harley Days, která se letos koná...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.