Volkwagen by však nešel cestou vývoje vlastních motocyklů od píky. Jak pan Piech prohlásil, stále ho zajímá myšlenka převzetí některého menšího výrobce.
Dále uvedl, že lituje nevyužité příležitosti z roku 1985, kdy byla k mání značka Ducati. Ta se tehdy ocitla ve finančních nesnázích, a tak cena za převzetí nebyla vysoká. Značku Ducati tenkrát nakonec převzala společnost Cagiva bratří Castiglionových.
Jedenasedmdesátiletý šéf Volkswagenu zmínil, že sám jednu ducati řídí: "180 koní a větší výkon v přepočtu na kilogram hmotnosti než u 1001koňového bugatti.“
Spojení Volkswagenu a motocyklů může vypadat podezřele, ale ne pro pamětníky. Každý ví, že součástí tohoto koncernu je prémiová značka Audi. Ta vznikla svého času spojením čtyř továren Audi, DKW, Horch a Wanderer do společnosti s názvem Auto Union AG.
Auto Union pak v roce 1964 kupuje koncern Volkwagen. Ten o 5 let později dělá totéž se značkou NSU, která se ocitá v ekonomických potížích, a začleňuje ji právě do nově vzniklé společnosti Audi NSU Auto Union, jejíž název je později definitivně zkrácen na Audi AG. Proč tato exkurze do firemního muzea? Některé v příběhu zmíněné značky se věnovaly také výrobě motocyklů.
Značka DKW patřila v meziválečném období k největším výrobcům motocyklů nejen v Německu, ale také v celosvětovém měřítku. Po sloučení čtyř značek do Auto Union byla svěřena výroba motocyklů právě DKW. Koncem třicátých let se velmi úspěšně účastnila Grand Prix i Šestidenních soutěží. Během celé své existence až do ukončení produkce v polovině šedesátých let vyráběla výhradně dvoutaktní stroje.
Také NSU, kterou Volkswagen převzal v roce 1969, patřila k německým motocyklovým gigantům - spolu s BMW a DKW tvořila nejsilnější trojici. Výrobní sortiment v různých časech sahal od skútrů až k závodním motocyklům, se kterými je spojen nejeden sportovní úspěch. Díky nim a technickým inovacím patřila v první polovině 20. století ke světové špičce. Ke konci své samostatné existence se značka přednostně zaměřila na automobily a vývoj Wankelova motoru, který jí nakonec ekonomicky srazil vaz. Výroba motocyklů byla zastavena šest let předtím, v roce 1963.
Poslední značka v rodokmenu Audi s motocyklovými kořínky – Wanderer – nedosáhla sice nikdy takového věhlasu a významu jako DKW nebo NSU, speciálně českému motocyklovému průmyslu její potíže ale prospěly. V roce 1929 totiž od ní kupuje konstrukci, výkresy a výrobní zařízení ing. František Janeček, který začal stavět motocykly Janeček-Wanderer, pozdější Jawy…
Jakým směrem se budou dále ubírat motocyklové chutě Ferdinanda Piecha, se teprve uvidí, každopádně je na co navazovat.