Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volvo 3CC: jde to i bez benzinu

  17:52aktualizováno  17:52
Pokaždé, když švédská automobilka přijde se studií, je publikum doslova elektrizováno. Koncepty Volva vypadají nejen dostatečně tajemně a uhrančivě, ony také přetékají množstvím technických lahůdek hodných lodí mimozemšťanů.

Nejnovější nesériové Volvo se představilo na závodu ekologických aut Michelin Bibendum Challenge v Šanghaji.

Studie 3CC není "elektrizující" jen na pohled, má totiž s elektřinou společného víc než by se dalo čekat.

Oproti nejmenšímu Volvu S40 má aerodynamický koeficient Cx menší o 30%. Srovnání s S40 je namístě, rozměry 3 899 x  1624 x 1321 mm (délka x šířka x výška) se mu ze všech obrů od volva nevíce přibližuje. I když je stále o hodně menší.

3CC také nemá být dálničním korábem, majícím svádět souboje se soby ve švédských lesích. Šanghajský koncept je především autem do města.

Ani trojka v názvu není jen pro parádu, značí počet dospěláků, které auto odveze. Třímístný interiér má konfiguraci 2+1 - dva vepředu a třetí uprostřed posunutý vzad. Na zadní sedačku se vejde buď jeden dospělý, nebo dvě děti.

Dveře jsou jen dvě a otvírají se směrem dopředu a vzhůru v obrovském úhlu. Nastupování ještě usnadňuje odsouvající se přístrojová deska a sedadla, která přímo vybízejí k nasednutí, nechybí ani nastavitelné pedály.

Maximální důraz na ergonomii není třeba zdůrazňovat, "hračičkové" od Volva ale přeci jen vymysleli něco "extra". Jednotlivých ovladačů a spínačů není třeba se dotýkat, stačí přiblížit prst na půl centimetru.

Bez elektřiny to nejde...
To nejzajímavější se ale skrývá mezi řidičem a točícími se koly obutými do pneumatik 215/45 ZR18. Ta přední hnaná totiž roztáčí elektromotor. Energii bere z lithium-iontových článků schovaných v podlaze. Žádný spalovací motor, jen čistá elektřina pohání 3CC. Elektrovolvo jí bere buď rekuperací při brzdění (asi 20%), nebo ze zásuvky při dobíjení. Stejná technologie, která dává ožít mobilu co máme v kapse, ovšem nedělá z Volva 3CC šneka. Maximální rychlost je sice pouhých 135 kilometrů v hodině, zato sprint z 0 na 100 je jeho parádní disciplína. Zvládne jej za 10 sekund. S akumulátory v plné síle auto ujede 300 kilometrů.

Volvo 3CC je projektováno i s výhledem na možnou zástavbu jiných druhů pohonu (benzin, nafta, bioplyn, vodík...).

Šanghajský koncept je především autem do města.

Třímístný interiér má konfiguraci 2+1 - dva vepředu a třetí uprostřed, posunutý vzad. Na zadní sedačku se vejde buď jeden dospělý, nebo dvě děti.

Dveře jsou jen dvoje a otvírají se směrem dopředu a vzhůru v obrovském úhlu. Nastupování ještě usnadňuje odsouvající se přístrojová deska a sedadla.

To nejzajímavější se ale skrývá mezi řidičem a točícími se koly (pneumatiky 215/45 ZR18). Ta přední hnaná totiž roztáčí elektromotor.

Maximální rychlost je sice pouhých 135 kilometrů v hodině, zato sprint z 0 na 100 je jeho parádní disciplína. Zvládne jej za 10 sekund.

Auto je projektováno i s výhledem na možnou zástavbu jiných druhů pohonu (benzin, nafta, bioplyn, vodík...).

Autoři: ,




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.