Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Volvo 740-760: pozor na utahané diesely

19. 7. 2000 - Volvu 740-760 vůbec nevadí, že vozí hranaté tvary v duchu osmdesátých let. Konzervativní model, o němž se v Česku hovoří prakticky jen s úctou, mají motoristé dodnes rádi a v bazaru ho zpravidla dlouho nenechají. Platí to jak o pohodlném klasickém čtyřdveřovém sedanu, tak o pětidveřovém kombi, jehož ohromný zavazadlový prostor pokoří většinu konkurentů. A byť odborníci přirovnávají Volvo 740 či jeho sourozence s označením 760 životností k mercedesu, lze švédský vůz pořídit na zdejším trhu ojetin poměrně levně.
Benzinové exempláře z poloviny osmdesátých let a v průměrném stavu bývají k mání už za částky do 40 tisíc korun. Úspornější a mnohem žádanější jsou auta s turbodieselovými motory, která lze kupříkladu v ročníku 1990 a v provedení limuzína koupit zhruba za 80 tisíc a o deset tisíc korun dražší bývá verze kombi. Konečně vozy ze závěru výroby v roce 1993 stojí v podobě sedanu s benzinovým motorem kolem 115 tisíc korun. Za diesely a kombi se pochopitelně platí víc. Je to držák, který často slouží až půl milionu kilometrů - zní základní hodnocení vozu vyšší střední třídy. Dál k němu patří vysoká míra pasivní bezpečnosti, byť postrádá airbagy i předpínače bezpečnostních pásů. Přednostem dál dominuje mimořádně kvalitní antikorozní ochrana a za vše hovoří schopnost udržet se i po letech provozu v klasifikaci technického stavu v přísném německém TÜV značně nad průměrem srovnatelných automobilů. Dobrá pověst se všemi na pohled viditelnými výhodami však nesmí zájemce o koupi jetého Volva 740-760 oslnit natolik, aby si neuvědomil také rizika a nepříznivé vlastnosti zmíněného vozu. Ten je v benzinových verzích poměrně žíznivý, když například model s technicky obstarožním šestiválcem ve spojení s automatickou převodovkou ve městě často polyká víc než 15 litrů paliv a na sto kilometrů. Kdo z tohoto důvodu hodlá vsadit na úsporný diesel, ten musí počítat s tím, že ho bude v bazarech či inzertních rubrikách těžko hledat. Zachovalá auta totiž jejich majitelé neprodávají často, a objeví-li se turbodieselová volva v nabídce k prodeji, jsou jejich motory podle zkušeností obchodníků často na pokraji životnosti. Vysvětlení lze hledat snad i v tom, že agregáty značky Volkswagen byly původně určeny pro jeho model LT. A jestliže v německé dodávce je kvalitní pomaluběžný agregát k neutahání, v rychlejším osobním volvu vydrží méně. K typickým problémům Volva 740-760 dál patří úniky oleje z motoru i z převodovky. Dřív, než by se dalo u jinak velmi trvanlivého auta očekávat, koroduje výfuk. U vozů starších deseti let lze rovněž počítat s volnějšími díly přední nápravy. Německý TÜV upozorňuje také na závady v osvětlení. Model Volvo 760 se představil v roce 1982, typ 740 přinesl rok 1984. Kombíky, které tvořily zhruba 40 procent z výrobků řady, byly ve výrobě od roku 1985. Auta jezdila se čtyř- a šestiválcovými motory o obsahu od 1986 do 2850 ccm o výkonech od 60 do 134 kilowattů (82 až 182 koní).

NEJVĚTŠÍ KONKURENTI

Volvo 740 s dvoulitrovým motorem ročníku výroby 1988 stojí zhruba 55 tisíc korun a ze stejně starých dvoulitrů mu na trhu ojetin největší konkurenci tvoří Opel Omega za 60 tisíc, Ford Scorpio za 55 tisíc, Fiat Croma za 55 tisíc a Audi 100 za 60 tisíc korun. "Těžko říci, zda z dané nabídky upřednostnit Volvo 740 nebo Ford Scorpio," říká Tomáš Pánek, šéf nákupu největšího autobazaru v zemi, AAA Auto Praha. "První je mimořádně kvalitní vůz, ale v provozu dražší na dílech i servisu. Také má tvary, které se nemusí každému líbit. Naopak pro scorpio jsou díly dostupnější a cenově příznivější, bohatá je i jejich nabídka z druhovýroby." Pro volvo, které se životností blíží mercedesu, by se měl podle názoru Tomáše Pánka rozhodnout hlavně méně pečlivý řidič, který hodně cestuje, a lhostejno, zda ve městě, či na dlouhých trasách. "Musí ale počítat s vyšší spotřebou," upozorňuje Tomáš Pánek.

MINUSY
- vysoká spotřeba benzinových motorů
- turbodiesely bývají hodně jeté a opotřebované
- předčasně korodující výfuk
- závady v zavěšení kol u starších vozů
- dražší a hůř dostupné náhradní díly
- řidší síť servisů, jejichž služby jsou dražší než průměr

PLUSY
- výborná pověst
- velký prostor, bezpečnost
- kvalita, trvanlivost, spolehlivost
- precizní výrobní zpracování
- úsporné turbodieselové motory, které však u ojetin na zdejším trhu často bývají na konci životnosti
- zájem o starší vozy

Volvo 740

Autor:
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška

25. dubna 2024

Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...

Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou

25. dubna 2024,  aktualizováno  8:43

Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje

24. dubna 2024

Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Manželé Babišovi se rozcházejí, přejí si zachovat rodinnou harmonii

Podnikatel, předseda ANO a bývalý premiér Andrej Babiš (69) s manželkou Monikou (49) v pátek oznámili, že se...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...