Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Volvo C30: Nová tvář mezi malými snoby

  15:54aktualizováno  4. ledna 17:17
Volvo se pod mateřskými křídly koncernu Ford již několik let úporně snaží prosadit mezi prémiové značky. Podobně jako u Saabu, dirigovaného konkurenčním GM, se však začalo u cen, takže zákazníci zatím nekupují švédské individualisty s modrým oválným srdcem v takové míře, jak by si (nejen) američtí bossové přáli. Pomoci ke změně by mělo nové stylové malé kupé.

Cesta k úspěchu vede přes širokou nabídku, a proto se Volvo rozhodlo po 12 letech vrátit mezi čtyřmetrové kompakty, kde se už nějakou dobu slušně daří velké německé trojce.

Futurismus míří do praxe
Největší devizou Volva je kromě příslovečné tradiční bezpečnosti nově i značně avantgardní design, takže na co se novinka zaměří v první řadě, bylo jasné již od prvopočátku.

Předobrazem se podle očekávání stala futuristická studie SCC, která zaujala kromě takřka vypasované zádi především vzpomínkou na některé slavné starší sporťáky - díky značné šířce se všechna tři sedadla vešla vedle sebe, ačkoliv se to prostřední odsunulo o pár desítek cm vzad.

Nové volvo vychází z konceptů
SCC a 3CC


Volvo SCC: přečte si tlukot vašeho srdce

Volvo 3CC: jde to i bez benzinu

V Detroitu se představuje předsériová podoba malého volva, pojmenovaná C30 Design Concept, která si od SCC půjčila tvář. Finální verze bude k vidění v září na pařížském autosalonu.

Tři jsou málo
Sériový vůz se tohoto zajímavého experimentu pochopitelně vzdal; méně než čtyřmístná auta se dnes v kompaktní třídě prosazují těžko, ačkoliv hodnota průměrné obsazenosti vozů je hluboko pod touto hodnotou.

Zásadně se tedy změnila topologie interiéru, ovšem méně již design; vznikl velice dynamicky tvarovaný třídveřový hatchback, podle firemní nomenklatury a označení "C" považovaný za coupé, což zní vznešeněji. Geniální - nic to nestojí a cena může hned o kousek povyskočit.

Velikost není všechno
Nový benjamínek si s krychlovými decimetry očividně hlavu neláme; hodně jich obětoval efektním vystupujícím zadním blatníkům, další zmizely s nízkou a dozadu se ještě svažující střechou.

Rodinný vůz to tedy jistě nebude, ostatně také díky ceně, která bude - podobně jako u konkurentů - kopírovat spíše objemné a slušně vybavené kombíky střední třídy od méně sebevědomých výrobců.

Vše se točí kolem focuse
Všechny menší modely kdysi svébytné automobilky používají dnes techniku vpravdě globálního modelu Ford Focus. Zatímco řada S40/V50 se dá s trochou nadsázky považovat za překarosovaný focus, trochu údivu vyvolává tato technika i u drahého modelu C70.

Aby toho nebylo dost, nápravy, převodovky a motory s oválným emblémem dostane i malý nováček, ač s poněkud zkráceným rozvorem. C30 tedy mimo jiné obdrží znamenitou čtyřprvkovou nápravu, což lze považovat ve společnosti Audi A3, BMW 1 či Mercedesu A za nezbytnost.

I pohonné jednotky budou kopírovat kompaktního forda; zážehové položky uvede atmosférická šestnáctistovka, vrcholem bude přeplňovaný pětiválec T5 z nového Focusu ST. O vznětových lze zatím pouze spekulovat, nový výkonný čtyřválec 2,2 l TDCi by sportovně laděnému coupé-hatchbacku ostudu jistě neudělal.

 


Vznikla další velká individualita na malé ploše, záměrně připomínající stylový model 480 z roku 1985. Někomu se ovšem může při pohledu vybavit i třídveřové stilo, jiný uvidí Mazdu 3 či třídveřový Citroen C4. S originalitou je to dnes už zkrátka těžké, přesto švédští designéři projevili větší než malé množství odvahy.

 Detroitské Volvo C30 Design Concept v číslech

Nové malé volvo je 424 centimetrů dlouhé a 178 centimetrů široké.
Pod kapotou má řadový pětiválcový přeplňovaný motor se zdvihovým objemem 2,4 litru, který nabízí výkon 260 koní (190 kW) při 5500 ot./min. a maximální točivý moment 350 Nm v rozmezí od 2100 do 5000 ot./min. Motor spolupracuje s šestistupňovou manuální převodovkou.
Auto zrychlí z nuly na stovku za 6 sekund, maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.
19-palcová kola z lehkých slitin obouvají pneumatiky rozměru 225/35.

Volvo C30 Design Concept

Volvo C30 Design Concept

Volvo C30 Design Concept

Volvo C30 Design Concept

Volvo C30 Design Concept

Volvo C30 Design Concept

Volvo C30 Design Concept

Volvo C30 Design Concept

Volvo C30 Design Concept

Autoři: ,




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.