Cesta k úspěchu vede přes širokou nabídku, a proto se Volvo rozhodlo po 12 letech vrátit mezi čtyřmetrové kompakty, kde se už nějakou dobu slušně daří velké německé trojce.
Futurismus míří do praxe
Největší devizou Volva je kromě příslovečné tradiční bezpečnosti nově i značně avantgardní design, takže na co se novinka zaměří v první řadě, bylo jasné již od prvopočátku.
Předobrazem se podle očekávání stala futuristická studie SCC, která zaujala kromě takřka vypasované zádi především vzpomínkou na některé slavné starší sporťáky - díky značné šířce se všechna tři sedadla vešla vedle sebe, ačkoliv se to prostřední odsunulo o pár desítek cm vzad.
Nové volvo vychází z konceptů |
Volvo SCC: přečte si tlukot vašeho srdce |
Volvo 3CC: jde to i bez benzinu |
V Detroitu se představuje předsériová podoba malého volva, pojmenovaná C30 Design Concept, která si od SCC půjčila tvář. Finální verze bude k vidění v září na pařížském autosalonu.
Tři jsou málo
Sériový vůz se tohoto zajímavého experimentu pochopitelně vzdal; méně než čtyřmístná auta se dnes v kompaktní třídě prosazují těžko, ačkoliv hodnota průměrné obsazenosti vozů je hluboko pod touto hodnotou.
Zásadně se tedy změnila topologie interiéru, ovšem méně již design; vznikl velice dynamicky tvarovaný třídveřový hatchback, podle firemní nomenklatury a označení "C" považovaný za coupé, což zní vznešeněji. Geniální - nic to nestojí a cena může hned o kousek povyskočit.
Velikost není všechno
Nový benjamínek si s krychlovými decimetry očividně hlavu neláme; hodně jich obětoval efektním vystupujícím zadním blatníkům, další zmizely s nízkou a dozadu se ještě svažující střechou.
Rodinný vůz to tedy jistě nebude, ostatně také díky ceně, která bude - podobně jako u konkurentů - kopírovat spíše objemné a slušně vybavené kombíky střední třídy od méně sebevědomých výrobců.
Vše se točí kolem focuse
Všechny menší modely kdysi svébytné automobilky používají dnes techniku vpravdě globálního modelu Ford Focus. Zatímco řada S40/V50 se dá s trochou nadsázky považovat za překarosovaný focus, trochu údivu vyvolává tato technika i u drahého modelu C70.
Aby toho nebylo dost, nápravy, převodovky a motory s oválným emblémem dostane i malý nováček, ač s poněkud zkráceným rozvorem. C30 tedy mimo jiné obdrží znamenitou čtyřprvkovou nápravu, což lze považovat ve společnosti Audi A3, BMW 1 či Mercedesu A za nezbytnost.
I pohonné jednotky budou kopírovat kompaktního forda; zážehové položky uvede atmosférická šestnáctistovka, vrcholem bude přeplňovaný pětiválec T5 z nového Focusu ST. O vznětových lze zatím pouze spekulovat, nový výkonný čtyřválec 2,2 l TDCi by sportovně laděnému coupé-hatchbacku ostudu jistě neudělal.
|
Detroitské Volvo C30 Design Concept v číslech |
Nové malé volvo je 424 centimetrů dlouhé a 178 centimetrů široké. |
Volvo C30 Design Concept |
Volvo C30 Design Concept |
Volvo C30 Design Concept |
Volvo C30 Design Concept |
Volvo C30 Design Concept |
Volvo C30 Design Concept |
Volvo C30 Design Concept |
Volvo C30 Design Concept |
Volvo C30 Design Concept |