Volvo C70

Volvo C70 | foto: Volvo

Volvo C70 kupé, nebo kabrio? Zabalte mi obě!

  • 9
Skandinávie rozhodně neoplývá klimatem vybízejícím k projížďkám beze střechy. Těch několik dnů, které jsou pro výlety s kabriem jako stvořené, si ale Švédové umí užít dosyta. Volvo jim k tomu nabízí zbrusu nové náčiní - kupékabrio s pevnou skládací střechou.

Volvo C70 předchozí generace bylo k mání buď jako kabriolet s plátěnou střechou, nebo jako kupé.

Řidič, který o jejich koupi uvažoval, teď za jedno z nich ušetří. Nová generace C70 má střechu sice také z plechu, je ale skládací.

Špetka Itálie

I když by označení ukazovalo na spřízněnost s velkým Volvem V70, vychází nové kabrio z malé S40. Švédská automobilka ale říká, že auto, na jehož vývoji se podílel Pininfarina, padne čtyřem dospělým cestujícím. Uvidíme, jestli mají na mysli čtyři urostlé Vikingy, nebo úsporné Italy...

Rozměry jsou téměř totožné se "starou" C70, torzní tuhost je ale téměř dvojnásobná.

Textilu na střechu definitivně odzvonilo, teď frčí rozřezaný plech. Tvrdá trojdílná střecha volva se schová po stisku tlačítka, jinak už to dnes ani nejde.

Nejdřív kupé potom kabrio?

Obrovská hmota pontonu karoserie, bezpečí vyzařující do dáli, to vše zabalené do výrazných linií a tvarů. Geny volvích rodičů jsou tak silné, že jsou děti identifikovatelné na první pohled.

O tom, jak karoserie nového volva vznikala, hovoří Fedde Talsma, manažer odpovědný za design nové C70. „Rozhodli jsme se začít s návrhem kupé. Když jsme byli s výsledkem spokojeni, provedli jsme potřebné změny, abychom z linií kupé mohli vytvořit kabriolet. Podle našich zkušeností je tento přístup nejvhodnější.“

Neztrácejte hlavu

Nebylo by to Volvo, aby nemyslelo na bezpečí posádky. Máte v kabrioletu strach o hlavu? Volvo má pro tyto případy přichystány nafukovací clony zabudované do dveří.

Protože nafukovací clona nemůže být instalována ve střeše, jak je u aut se střechou obvyklé, je umístěna ve dveřích a nafukuje se směrem vzhůru. Inženýři Volva je upravili tak, aby byly mimořádně tuhé.

V důsledku toho clony zůstanou ve svislé poloze a přispívají k efektivní ochraně hlavy. Clony se navíc vyprazdňují pomalu a poskytují tak dodatečnou ochranu nejen v případě bočního nárazu, ale také při převrácení C70.

Pět pro čtyři

Auto odveze čtyři cestující, pod kapotou ale budou bít srdce s pěti komorami. Na vrcholu bude stát 2,5 litrový přeplňovaný motor T5 s výkonem 220 k (162 kW) nabízející maximální točivý moment 320 Nm. Dále budou v nabídce dva atmosférické motory s objemem 2,4 litru a s výkonem 170 k (125 kW) a 140 k (103 kW). Později v průběhu roku 2006 přibude do ceníku také 2,4 litrový pětiválcový turbodiesel s výkonem 180 k (132 kW).

Volvo C70 bude vyrábět švédská továrna Uddevalla, do prodeje zamíří v první polovině roku 2006. První seznámení proběhne na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu.

,