Diskuze
Volvo už nebude vyvíjet diesely, i přesto, že z jejich prodeje žije
Děkujeme za pochopení.
V22l72a89d83i57m98í94r 39V40o32n80d37r50á62k
Šup šup do propadliště dějin za Saabem.
M63i27c18h74a30l 28H45o83r34s84k30y
skončíte v pekle sou věci který se nemění proč eu proč? držák motor a pryč. je divný že se v usa nikdo neptá na emise u motoru 6,1l
J90a69n 80T75a42r59a44b11a
Jde o to jaké emise. Před lety se EU mohla pokakat z emisí naprosto neškodného CO2, povinně se musely uvádět i v reklamě na auto, aniž by to kohokoli zajímalo. pak vypukla hysterie kolem NOx. Právě v případě NOx jsou na tom ovšem velkoobjemové benzíny výhodné, protože NOx vznikají při velké zátěži motorů (typicky při vysoké teplotě spalování v expanzním cyklu při vysoké zátěži). To ovšem u převalujících se atmosférických benzínů v režimu minimální zátěže není na pořadu dne. Takže, ano, normy ty 5,7 a 6,1 hravě plní. Ovšem jsou to normy pro ně velice výhodné. Až podezřele výhodné, chcete-li. Mimochodem, nejvetším zdrojem NOx v městských aglomeracích jsou plynové kotle. Že by jim úředníci také od stolu nařídili vstřikování močoviny??????
D50a63n61i53e93l 42D22r36n73e65c
Politici bohužel veřejnosti dlouhou dobu tvrdili a stále tvrdí, že ekologičnost aut se posuzuje podle produkce emisí CO2.
CO2 není jedovatý, ale škodí v globálním měřítku, je tedy celkem jedno, kde se vypustí, ale záleží nám na celkovém množství. Můžeme se předhánět v prodejích elektromobilů, ale pokud se bude elektřina nadále vyrábět hlavně s uhlí, pak ničeho nedosáhneme. Samozřejmě, v zemích jako je Rakousko, kde je většina elektřiny produkována v hydroelektrárnách, nebo Francie, kde zase v jadernákch, se to na produkci CO2 promítne pozitivně, ale pak jsou tu země Jako ČR, kde to vyjde +- nastejno a jsou i země, kde může elektromobil vyjít i hůře.
V České republice se celkově při výrobě elektřiny a tepla vyprodukuje přibližně 3x více CO2 než kolik vyprodukuje silniční doprava, takže kdybychom nahradili polovinu uhlených elektráren jadernými, ušetříme min. stejně CO2, jako kdybychom zakázali silniční dopravu.
Zdroj: http://www.eea.europa.eu/data-and-maps/data/data-viewers/greenhouse-gases-viewer
Naproti tomu NOx a PM nehrají v globálu příliš velkou roli, ale zajímá nás kde se vypouští, protože jsou to toxické emise. Musí se odstraňovat pomocí filtrů, ty ale zvyšují spotřebu (motor musí vynaložit více energie na výfuk plynů ze spalovacího prostoru, je to jako kdybyste vydechovali vzduch přes několik triček) a tudíž i produkci CO2, neboť ta závisí na spotřebě.
Někdy je výhodnější diesel (dálnice), někdy benzín (město), rozhodně nelze říci, že jeden z těch pohonů je špatný a měl by se zakázat.
M83i75r75o26s27l29a27v 11S54t97e20i26n80e80r
Žádné zásadní změny, jako bylo CR vstřikování nebo turba už u dieslů nebudou. Vývoj jde směrem nižších ztrát energie přímo v motoru, t.j. krátkozdvihové motory s kratšími písty, které mají menší ztráty třením, vede Honda.
Švédové se motory pro osobní vozy nijak nezabývali- používali dlouho motory od Forda, vlastní vývoj nemá dlouhou tradici. Nový majitel bude jistě chtít rychle a hodně vydělat- Volvo přejde na hromadnější a levnější výrobu.
K80a39r66e18l 14P42l51š77e75k
Prémiové značky diesel neopouštějí. Ale Volvo není prémiovou značkou, ale jen výrobcem předražených modelů se čtyřválcovými motory a to i v segmentu, kde skutečně prémiová konkurence i dnes nabídne vozy s šesti - i osmiválci a ta jak v benzínu, tak i v dieselu splňující přísné emisní normy. A kdo někdy poznal sílu a komfort víceválcových motorů (a má na to), ten na čtyřválec nikdy dobrovolně nepřestoupí...
J70a73n 71M35a55c31h29á15č
No,než do tak velkýho auta,jež bezesporu XC90 je,dávat downshizovanej dvoulitrovej turbodiesel,to je opravdu lepší je tam nedávat vůbec.
S89t63a82n62i19s30l67a65v 51N93ý82v47l50t
Ať žije všudypřítomná levice, socialisti a voliči tupé sociální demokracie a politického šmejdu a eurohujerství.
P22e32t29r 98B53á33č65a
Ekoteoristi dosahli sveho
P36a15v68e61l 46K16u66t90i21l
Osobně si pod pojmem terorismus představím něco, co zabíjí lidi ve velkém. Takže například dieselové motory.
I58v20o 60B18o19u51š86e
Predpokladam, ze je minena firma Volvo Personvagnar, ne Volvo.
J93a23n 36V65a57š91á11t58k90o
Nafta je mrtvá, ať žije CNG - naprosto čisté palivo (CO2 +H20). Ekologičtější než elektřina vyráběná v uhelných elektrárnách.
B43o67h83u94m31í26r 12E63l76i53á91š
No.s tim cng bych tak nevyskakoval..
Emise spojene s vybudovaim site plnicich stanic,vyvoj..atd (uhlikova stopa) prevysuji naftu..
Ale jinak souhlas,nafta patri do traktoru,ne do osobaku
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily
Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...
Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování
Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!